bensamittari

Aloittaja JUNNU56, 16.04.11 - klo:21:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

moro. miten muiden 1300 bensamittarit on luotettavia? minulla käyny parikertaa,että mittari näyttää ajomatkaa olevan vielä noin 70km ja matka tyssäsi. nyt olen tankannu aikasemmin. pitäs varmaan mainita huollossa josko menis takuuseen. ;D

Tästä taisi olla aiemmin jo juttua. Pannarissa on kaksi tankkia, ylä ja alatankki. Kun ykätankki loppuu, alatankissa 5 litraa. Tällöin bensamittari alkaa näyttää yhtä palkkia ja sen alla oleva luku jäljellä olevaa määrää (aika usein n. 90 km). Tämä kohta on kyllä niin tarkka kuin olla voi. Mutta: jos olet jo ajanut tovin tuon jälkeen ja mittari näyttää esim. 50 km jäljellä => jos sammutat pyörän ja lähdet uudelleen ajoon, ainakin minulla "laskenta" alkaa alusta eli luulee että taas on 5 litraa jäljellä ja näyttää että 90 km jäljellä. Sen mukaan jos sitten ajat niin 40 km kohdalla bensa loppuu. Se miksi se nollautuu, ei ole ainakaan minulle selvinnyt.

Jos ajat tankin suoraan tyhjäksi tuon viimeisen 5 litran aikana sammuttamatta, ainakin minulla hyvin tarkkaan se osaa laske ajäöljellä olevat kilometrit.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Powered by EzPortal