Korkea tyhjäkäynti

Aloittaja pannam, 31.03.17 - klo:12:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 31.03.17 - klo:22:44
Eli jos summaa pikkasen niin nyt on vaihdettu

-Ilmansuodatin
-Polttoaineensuodatin
-Öljyt ja öljynsuodatin
-Tulpat
-Polttoaine

On tehty/tarkastettu

-Tyhjäkäynnin säätö
-Ryypyn toiminta
-Bensatankin korkin vaikutus käyntiin
-Kaasuvaijerit

Jos tästä jatkaa listaa niin mahdollisia tarkastuskohteita mitä tulee mieleen ovat

-Tyhjäkäynnin seossäätöruuvit (jos pyörä on euroopan malli niin niiden tulisi olla 1 7/8 -kierrosta auki, joka ruuvi. Vaikutus on melkoinen jos ne ovat pielessä!)
-Ali-ilmansuodatin ja alipainesysteemi
-Vuodot. Minulla on ollut jo muutaman kauden rassannut ajoittainen ongelma kaasuun vastaamisessa ja tyhjäkäynnissä, nyt löytyi halkeama ilmansuodatinkotelon pohjasta. Samoin jo puhutut kurkut lienevät tarkastuslistalla. Kurkun vuodon huomannee laadukkaalla synkkausmittarilla mutta kaiken järjen mukaan se aiheuttaa epätasaisen tyhjäkäynnin. Onko käynti tasainen vai rouhea tai "huojuva"?

Siten mennäänkin kaasuttimiin: rikkaan seoksen saattaa aiheuttaa mm. tulviva kaasari, jumiutunut luisti, liian korkea bensiinin pinta kohokammiossa, irronnut/pudonnut suutin ja niin edelleen. Jos haluat tsekata kaasuttimien kohokammiot ja suuttimet jne niin saat kohokammion tiivisteen hiukan halvemmalla täältä En tunne firmaa, googlasin sen tässä eräänä päivänä.

En halua viisastella jos olet tutkinut ryyppyn ja kaasun toiminnan mutta kuitenkin minulle tunkee mieleen jumiutuneet tai huonosti liikkuvat, välille jäävät vivustot. Lika aiheuttaa pykimistä jolloin kaasun vivusto ei palaudu kunnolla eli olethan suihkutellut cleaneriä tai vastaavaa vipuihin ja todennut niiden liikkeet? ST1100:n tyyppivika on pikkaisen päälle jäävä ryyppy ja se aiheuttaa juuri nopeaa käyntiä ja rikasta seosta. Se ryypyn vivusto on ihme karahka jossa on aika lailla potentiaalisesti jumittavia kohtia. Siihen pääsee aika hyvin käsiksi kun poistaa koko ilmanpuhdistimen kotelon ja joka kaasutimesta voi todeta ryypyn poistumisen "tappiin saakka".

Et ole ilmeisesti päässyt ajamaan pyörällä eli mitään suorituskykyasioita tai käytösongelmia ei ole voitu todeta? Ja uusiin tulppiin ei ole vielä muodostunut mitään todettavaa kerrosta tai väriä?

Kiitos vertaistuesta ja mielenkiinnosta  respectii
Nuo olen tehnyt, mitkä mainitsit. Pääseekö noihin seosruuveihin käsiksi muuten kun pöydällä? Käynti ei hirveästi vaella, kiihtyy entisestään lämmetessä, kierrokset myös palautuu hitaasti.
Kaasareissa ei pahasti ole pielessä, kun käynti on kuitenkin aika nättiä.
Tuo ryyppyakselisto pitää tarkastaa, tuntuu että ryypyn tuntuma peukaloon on jopa liian herkkä.
Ensin pitää päästä vetäisemään kunnon koeajo kuormituksella (kun tämä takatalvi hellittää). Sitten vasta näkee, miten reagoi  tosi tilanteessa.
Sen jälkeen pitää selvittää tuo imuvuodon mahdollisuus. Kokemuksena, ainakin Jammu xj900:n perusteella, oli ihan sama oire. Tiedän yhden Hondatuntijan, joka varmasti osaa sen tarkistaa.
You Only Live Twise

Seosruuveihin pääsee käsiksi esim. taipuvavartisella ruuvarilla vaikka pyörän käydessä. Hondalla on oma säätötyökalu niitä varten. Lähetän kuvia kun pääsen koneen ääreen eli viimeistään huomenna.

No niin, kuvien kanssa kävi miten kävi kun en päässyt pyörälle mutta tässä on paras kuvallinen ohje kaasuttimien siivoamiseen minkä tiedän, http://www.st-riders.net/index.php?topic=10249.0. Tuo äijähän säätää ruuvinsa kun kaasuttimet ovat pöydällä mutta pilottiruuvien säätö onnistuu purkamatta pyörästä muuta kuin ne huoltoritilät venakoppien päältä ja sitten venttiilikoppien etuosaan kiinnittyvät muovinpalat. Mutta silloin tarvitaan erikoistyökalua.


 :o Olihan aika paljon likaa kaasuttimen sisällä , varsinkin uimuri kammiossa .

Powered by EzPortal