st1300 renkaan kestävyys

Aloittaja jarre, 18.04.11 - klo:20:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: sammy76 - 28.06.14 - klo:23:28
mulla PR3 takan tälläsessä kunnossa n.8000km jälkeen doh1

takaapäin katsottuna vasen puoli aivan sileä ja oikeassa puolessa ei kehumista..

oisko vaihto takaisin PR2:siin aiheellista?  

Muoks: paineita pitänyt takana n.3,2 - 3,4

Mulla kului samallalailla vasen puoli nilellä ja parista kohtaa näkyi jopa kangas vaikka rengas muuten
vielä ok. (tapahtui muutama vuosi sitten enkä nyt muista renkaan merkkiä) mietittiin kaverin kanssa
mistä moinen johtuu ;D  niin hän keksi kysyä että missä kohtaa tietä yleensä ajan, eli ajoin silloin
keskiviivan vieressä ja pah! 4idi4s  autothan kuluttaa nastarenkaillaan uria tiehen joten ajoin sellasella
kohtaa että rengas kului enemmän vasemmalta puolen, siinäpä selitys, sen jälkeen olen pyrkinyt
käyttämään tietä vähän laveammin ja kas rengas kuluu tasaisemmin.
neljänä kesänä kokeiltiin kaverin kanssa eri merkkisiä taka renkaita Pannarissa ja kestävyys tulos oli
vähän alle 7000 km - 15500 km eli kyllä renkaitten kestävyydessä on paljonkin eroja ja sitten tulee vielä
paineet, mulla esim. edellinen shinkon rengas 3,00 paineella kesti 13000 km, kun lisäsin paineet 3,3:een niin
kestikin jo 16500 km, suurimmaksi osaksi ajan yksin matka ajoa. 03Biker

Juurikin näin ! ei se misukka normi ajossa ja oikeilla paineilla lopu alle kymppitonnin.
itse vaihdoin Z3:n takarenkaan 18000 km kohdalla ja eturenkaalla ajettu nyt 21000 km ja matka jatkuu . . . . .

Väitän edelleen että kaasun avaamisella on myös oma osuutensa varsinkin takarenkaan kulumiseen.

Tien kaltevuus kuluttaa vasenta reunaa enemmän kuin oikeata reunaa.
Tämän johdosta olenkin yrittänyt käyttää vastaantulijoiden kaistaa aina tilaisuuden tullen.....  airrev

Kaksipäällä ja tavarat kyydissä n.3500km Pohjois-Suomessa ja Norjassa sulatti renkaasta kulutuspinnasta puolet pois.
Kuorman määrä vaikuttaa myös aika paljon luulisin.

Kuitenkin epäilen että ajotapa muuttuisi talven aikana niin paljon että kilometrejä putoaa noin paljon pois.
Tässä mopedissa on nyt mennyt 3 kipaletta kyseistä rengasmallia.
ensimmäinen (kesä-12) 15394km
toinen   (kesä-12-13)11994km
kolmas  (kesä-14) 10212km

Loppukesällä -12 vaihdettu rengas oli vielä paremmassa kunnossa kuin nyt alla oleva ???
Loppukesällä -13 vaihdettu rengas nyt alla joka on JO vaihtokunnossa.....

Rengaspaine ollut kaikissa renkaissa se 3,4bar

Eli onko renkaan kumiseos muuttunut vai onko "laatu" siirretty uutuusrenkaaseen?? MPR4:jään
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: HAKKE - 29.06.14 - klo:22:06
Juurikin näin ! ei se misukka normi ajossa ja oikeilla paineilla lopu alle kymppitonnin.
itse vaihdoin Z3:n takarenkaan 18000 km kohdalla ja eturenkaalla ajettu nyt 21000 km ja matka jatkuu . . . . .

Joopa joo. Rengas on reunoilta pehmeämpää seosta kun keskeltä jos rengas on löysä niin reunat
kuluu silmissä !
Itsellä takana paine 4 kiloo edessä vähän vähemmän ja renkaat kestää isonkin äijän alla !

Oli miten oli niin kaupasta saa uutta rinkulaa, ja kaljuilla en aja.

Paineiksi laitan uuteenkin sen 3,4bar, vaikka höyhensarjalaisia ollaankin.  knuppel2
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

nojoo, huomenna tulee uusi PR4:nen alle. tuolle kulumiselle voi olla monta eri seikkaa, enpä viitsi takuuseen ruveta vaatimaaan.

kovempia rengas paineita voisi kokeilla, tullut aika paljon täydet reissukamat päällä ajeltua sekä kaksi päällä.

 horisko
Keväällä vaihdatin melkein loppuun kuluneet Metzeler Marathonit uusiin Pirelli Angeleihin (messuilla ensi kertaa esillä).
Ihmeteltiin, miten vanha takarengas oli melkein loppu alle 10 tkm ajon jälkeen, edessä oli normaalit 15 tkm. Ennen on sentään menty sekä etu- että takarenkailla yli 15 tkm. Takana oli tosin reipasvauhtista autobaana-ajoa kaksi päällä ja täysi kuorma päällä, mutta niin on ennenkin ollut.

Merkki siis vaihtui ja ainakin vielä tuntuvat nuo Pirellit olevan OK 7 tkm jälkeen.

Vuosia sitten ajoin pari satsia Z8-renkaita ja jälkimmäisistä meni takarengas alle 8 tkm jälkeen räjähtämispisteeseen Norjan reissulla.

Kaasun avaamisnopeus vaikuttaa varmasti kuorman lisäksi ratkaisevasti ajomäärään, mutta kyllä matkapyörässä alle 10 tkm on liian vähän.
Silloin täytyy joskus vaihtaa ennen reissua muutama tuhat ajetut renkaat varmuuden vuoksi.

Täytyy varmaa sudittaa vanha takarengas loppuun aina ennen reissua, niin tulee kokonaan hyötykäyttöön. 4idi4s
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Lainaus käyttäjältä: hojare - 01.07.14 - klo:10:10
Keväällä vaihdatin uusiin Pirelli Angeleihin (messuilla ensi kertaa esillä).

Merkki siis vaihtui ja ainakin vielä tuntuvat nuo Pirellit olevan OK 7 tkm jälkeen.

Kaasun avaamisnopeus vaikuttaa varmasti kuorman lisäksi ratkaisevasti ajomäärään, mutta kyllä matkapyörässä alle 10 tkm on liian vähän.
Silloin täytyy joskus vaihtaa ennen reissua muutama tuhat ajetut renkaat varmuuden vuoksi.

Samoin, auton takaluukussa odottaa uusi Angel alla laittoa.
Michelin jäi odottamaan Enkelin kulumiskestävyyttä, jääkö toiseksi aika näyttää.
Aika kuluu tunnetusti nopeaan.

Hojare tietää mun "normaalin" kaasun avaamisnopeuden.  :D  (tiellä 2170)  airrev
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Tilasin Misukan PR 4 GT kummit , kun alla olevat alkavat näyttää melko kuluneilta . alle 15 tonnia jää kilsat en tiedä takanen menee hampaille ja etunen siliää muuten vaan . Tämä rengas pitäis olla valmistettu nimen omaan painaville pyörille saas nähdä onko kulumisessa eroa edellisiin . Paikallisesta liikkeestä otin kun hintaeroa ei oikeastaan tule , kun asennuksesta kuitenkin joutuu maksamaan . Ei tarvi miettiä pelaako joku PAUPAL ja tuleeko renkaat perille .

Lainaus käyttäjältä: pertti - 04.07.14 - klo:22:35
Tilasin Misukan PR 4 GT kummit , kun alla olevat alkavat näyttää melko kuluneilta . alle 15 tonnia jää kilsat en tiedä takanen menee hampaille ja etunen siliää muuten vaan . Tämä rengas pitäis olla valmistettu nimen omaan painaville pyörille saas nähdä onko kulumisessa eroa edellisiin . Paikallisesta liikkeestä otin kun hintaeroa ei oikeastaan tule , kun asennuksesta kuitenkin joutuu maksamaan . Ei tarvi miettiä pelaako joku PAUPAL ja tuleeko renkaat perille .

Mie myös vaihdoin samat renkaat alle. Ainakin ensituntumat renkaan suhteet on hyvät, eli menee pehmoisesti ja tuntuma kaarteissa on mainio. Aika sit näyttää miten kestää, mutt eiköhän ne kestä seuraavaan renkaan vaihtoon asti. ;)

Lainaus käyttäjältä: Obelixxx - 05.07.14 - klo:10:31
Lainaus käyttäjältä: pertti - 04.07.14 - klo:22:35
Tilasin Misukan PR 4 GT kummit , kun alla olevat alkavat näyttää melko kuluneilta . alle 15 tonnia jää kilsat en tiedä takanen menee hampaille ja etunen siliää muuten vaan . Tämä rengas pitäis olla valmistettu nimen omaan painaville pyörille saas nähdä onko kulumisessa eroa edellisiin . Paikallisesta liikkeestä otin kun hintaeroa ei oikeastaan tule , kun asennuksesta kuitenkin joutuu maksamaan . Ei tarvi miettiä pelaako joku PAUPAL ja tuleeko renkaat perille .

Mie myös vaihdoin samat renkaat alle. Ainakin ensituntumat renkaan suhteet on hyvät, eli menee pehmoisesti ja tuntuma kaarteissa on mainio. Aika sit näyttää miten kestää, mutt eiköhän ne kestä seuraavaan renkaan vaihtoon asti. ;)

eli juicen sanoin kaverit sanoo että maksasi sanoo poks! mutta kyllä se kestää koko elämän !!!!

Lainaus käyttäjältä: pertti - 04.07.14 - klo:22:35
Tilasin Misukan PR 4 GT kummit , kun alla olevat alkavat näyttää melko kuluneilta . alle 15 tonnia jää kilsat en tiedä takanen menee hampaille ja etunen siliää muuten vaan . Tämä rengas pitäis olla valmistettu nimen omaan painaville pyörille saas nähdä onko kulumisessa eroa edellisiin . Paikallisesta liikkeestä otin kun hintaeroa ei oikeastaan tule , kun asennuksesta kuitenkin joutuu maksamaan . Ei tarvi miettiä pelaako joku PAUPAL ja tuleeko renkaat perille .


Tilasin molemmat kummit mynetmotosta,taakse vaihdoin uuden MPR4: nyt alle kk.ajoa ja 4500mittarissa,on jo kulunut hivenen kanteille,muttei mittaa matkassa,Lappi ja Pohjois-Norja 1 ajaessa jeejee:
etusena vanha ,puoli kuntoinen Conti,alkaa sulaa alle,muttei kokonais km määristä tietoo?

Laitan hinnat kun kotiudun ja mitat mitä hävisi reissulla...

Eli näillä mennään........
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Pohjoisen reissu kesti vajaa 3 viikkoa,5600km ja 2 yön jälkeen takas Lappiin,n.2000km. viikossa.
nyt n. 9tkm 6-7 viikkoa,takasella Michelin PR4 GT jäljellä n.2mm ehken himppu päälle.paineet 3,5 kestävyys kyllä pettymys doh1
Koko 9tkm yksin,olisko puolet matkakamojen kanssa,suurin osa kuivalla kelillä,Lappia ja pohjois-Norjaa kiertäen,omasta mielestä karkeammat tiet kuin itä/keski Suomessa.

Etunen Continental oli lähdettäessä keskellä n.2mm pintaa nyt 9tkm jälkeen n.1mm :o  vasemmalata puolen liki silee,silti kuluminen positiivinen yllätys, thumbsup1   toki 4 vuotta vanha rengas,takasen ostin uutena ja tuorteena,Mynet motto 279€ etu ja taka.
Ajettu 6 viikkoon 9 tkm. paineet edessä n.3,3 takana .3,4-3,7   

Takasen kestävyys kyllä huono,olisko selitys siinä jos ajaa samat km 3-4 vuoteen ei paljon kulu,kun kumi kovettuu,itte ajoin 6 viikkon tuon 9 tkm.

Matka ajoa,ei keulita eikä revitellä,aika "Erkkola" vauhtia,liki saman kesti kyykyissä takanen,ja keula nousi ::)   
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Avaampa jälleen keskustelun renkaan kestävyydestä.
tänään on alle vaihdettu misukan pilot road 3:n tilalle uusi pilot road gt 4
ja kyseessä on eturengas.ja sitten se asia. vanhan kilometrit 29120km ja vielä olisi mennyt reippaasti yli 30tkm
jos olisi halunnut oikein "nipistää"
että eipä tarvinnut merkin vaihtoa miettiä

Tästähän vois kehitellä kallupin: Kumpaa porukka käyttää mieluummin: metzeleriä, micheliniä vai jotain muuta? ja miksi käyttämäsi merkki on parempi kun joku toinen?

Powered by EzPortal