st1300-07 vaihteiston ujellus

Aloittaja mollema1, 01.06.10 - klo:01:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Onko normaalia. Esim 5 vaitaa 4  80-90km:ssä vaihteisto vinkaisee/ulvahtaa kuin kisalaatikko. bikeri

No ei minusta. Voisitko kuvata hieman tarkemmin mitä tapahtuu:
- kuuluuko vinkaus siloin kun painat vaihdepoljinta alas VAI silloin kun päästät kytkimen uudestaan ylös ?
- tulee mieleen että vinkaus kuuluu kytkimestä, joka hieman luistaa jos kierrokset ei ole ihan kohdallaan ...
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

esim. 4 vaihteella lähtee noin 70km-> nostamaan nopeutta niin silloin laatikko ulvoo, mutta loppu 90km tienoilla kun vaihdat 5 . samoin kun tiputat 5 -> 4 kun nostat kytkimen ylös sama ulvahdus. Kysyin vanhemmalta Honda mekatsulta, vastaus Pannarin ominaisuus ei riko mitään, mutta ei myöskään häviä  koskaan.Suositteli moottoriiin RED LINEN ÖLJYJÄ jos haluaa äänen pienemmäksi.

Otapa vähän reippaampi lähtö, pärähtääkö silloin jos niin kytkin luiskahtaa. Siis paikaltaan se lähtö ja nosta nopeammin kytkintä.
Kaikkihan me tiedämme, ettei se normaalia ole.

vaihteisto ujeltaa 70-120 välillä ajettaessa ja on normaali pannariominaisuus

Itse en ole tuollaista kyllä huomannut, mutta ajan tulpat korvissa eli voi olla ettei sen takia kuule.
Toisena tulee mieleen että onko varmaan vaihteisto VAI tasapainoitusakselit, joiden välys on säätämättä ?
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Lainaus käyttäjältä: Markku 43 - 15.10.10 - klo:19:36
vaihteisto ujeltaa 70-120 välillä ajettaessa ja on normaali pannariominaisuus

Enpä ole omassani havainnut moista ominaisuutta. Enkä käytä korvatulppiakaan.

Lainaus käyttäjältä: Markku 43 - 15.10.10 - klo:19:36
vaihteisto ujeltaa 70-120 välillä ajettaessa ja on normaali pannariominaisuus
Vaihteistosta kuuluu karmea ääni mikäli ajaa avokypärällä jossa on koko naaman peittävä visiiri, selläinen alta auki.
Minkälainen kypärä sinulla on? ajelu.gif

10.11.10 - klo:18:34 #8 Viimeisin muokkaus: 10.11.10 - klo:19:30 käyttäjältä Timppa
Käytän itse Nolanin poliisi mallin kypärää.Ujeltava ääni kuuluu vielä voimakaammin kun pitää kypärän kaikki luukut kiinni ja pleksin ylhäällä. Vaikka ajelen kyllä usein kypärän leuka ylhäällä jos keli sallii. 03Biker

No voihan nenä, onkohan minulla kuulossa vikaa, koska omassa Pannarissa ei vaihteistosta kuulu minkäänlaista ääntä saati sitten ujellusta. "Suupertilla" ja Shoein multitecillä on menty 40 000km. ???   sa_doh  03Biker

Täytyy senverran korjata, että ei minunkaan panista olevinaan mitään erikoista kuulu. Tuon karmean äänen havaitsin, kun minulla uusiomotoristina vuosia sitten oli Virago ja sillä ajelin avonaisella kypärällä ja pitkällä visiirillä. cool_smil

Powered by EzPortal