Vakionopeudensäädin Gold Wingin tapaan pannariin

Aloittaja sammy76, 05.06.10 - klo:14:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Ja kolarin sattuessa vakuutus ei vastaa jos kaasu on lukittuna eikä palauta itsestään?

Tasaisennopeuden säätimessä lukitaan myös kaasu !! Mutta eri mekanismillä.
Vasta jos kosket kytkimeen tahi jarruihin niin päästää kaasun irti.
Entä jos kolaritilanteessa Tasaisennopeuden säädin on päällä eikä jostakin syystä tule koskettua noihin edellä mainittuinin namiskoihin?
Korvaako vakuutus? Siinäpä mietittävää.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Ja kolarin sattuessa vakuutus ei vastaa jos kaasu on lukittuna eikä palauta itsestään?

Ei tässä nyt ihan kaikkea passaa ajatella vakuutusyhtiöitten pienellä painetun sanan mukaan.  Takavuosina mottona oli, että pitää sitä vastuuta olla kuskillakin ja niin autossa kuin prätkässään ei ollut kaskoa. Nyt on sen verran uudempaa kalustoa, että molemmissa on kasko, mutta autossa sen lakkauttaminen tapahtuu ihan lähiaikoina. Pannarin vakuutukset ovat 402 euroa vuodessa, kasko mukaan lukien, joten siinä ei enää suuria säästä.

Mitä itse asiaan tulee, niin ajan levänneenä, selvinpäin ja jotakuinkin liikennesääntöjen mukaan, joten katson olevani kykenevä kiertämään kaasua tarvittaessa myös kiinni päin. Sehän on itse asiassa vähänkin enemmän kaksipyöräistä ajaneen luonnollinen refleksi hätätilanteessa.

Onhan se tietenkin mahdollista, mutta ei kovin todennäköistä, että fortuna täräyttää kaasukäden refleksiä nopeammin, mutta eipä sitä silloin ole enää väliä kaasuläpän asennolla.

Tuo Wingin ohjain näyttää hyvältä. Minulla on se Audiovox ja sen omasa ohjaimessa napit on ihan liian pienet jos käyttää isoja hanskoja tai sadekäsineitä. Sinällään nuo kaikki on ON-Off tyyppistä toimintaa eli ne voi korvata millä tahansa sopivalla katkaisijala.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Yks olis vielä hyvä että pyytää jonkun muun ajamaan..ei tarvi tehdä mitään:)

Laittelin omaani melkein vastaavan systeemin. Wingin kahva ja Gold Cruise 550 sähkömoottorikäyttöinen säädin. Eipä ole ihan yhden illan homma tuo asennus. Kahvakaan ei mene ihan nakkaamalla, vaan sarven putken joutuu vaihtamaan pidempään. Ainakaan minä en saanut millään mahtumaan jarrusylinteriä ja katkaisijaa vanhaan putkeen peräkkäin. Laite toimii testausmoodin mukaan hyvin. Ajokoe on vielä tekemättä kun tuo lumi tuli kesken kaiken.

Mulla on toi Audiovox CS-100 olltu käytössä neljä kesää, mutta sen omalla ohjaimella. Samat napit siinä on, mutta ei kylläkään läheskään noin hyvin tyyliin istuva. Sinällään olen sitä mieltä että oikea puoli on väärä puoli: samalla kädellä kun pitää kaasua pitää painella asetusnappeja. Vasen olisi parempi mutta siellä nappeja jo riittää ...
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Powered by EzPortal