Radion antenni

Aloittaja Kauko, 04.04.09 - klo:01:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vaihtoehtoja olisi:
antennijohto, jossa löysä pää, jemmaan
     onko liian halppis, toimisiko, helppo asentaa

vahvistemella oleva pikku pala, jemmaan
     voisi olla pätevä, epäilys kuitenkin toimivuudesta, "kallis"

perinteinen piiska-antenni
     ei oikein innosta

minkälainen oli hondan orggis?

Kannattaa satsata antenniin, jos meinaa radiota kuunnella. Kokeileppa kuunnella vaikka kännykän radiota, jossa kuulokkeet toimivat antennina yli satasen vauhdissa, ei toimi. Alla kuva miten piiska antenni on minun pyörässä ja lisäksi kuva tuosta Hondan radion ohjausyksiköstä.

mara

Jos ja kun joutuu asentaan piiskan, niin laittaisin itte mieluummin jonnekin perään kuin tohon eteen, makuassiita nämä lookaround

En ole ennen nähnytkään tuossa edessä antennia. Takanahan se "yleensä" on. Ei kuitenkaan paha.
Antenniasiaa ei ole pariinkymmeneen vuoteen tarvinnut miettiä;)
Katteiden / laukun rei'ittäminen on vaan lopullista... Luulen että testaan jollain piilojutulla,
ellei sitten joku käännä päätäni.
Aikaisemmin noissa antenneissa oli isoja laatueroja, joten pitäisi osata valita oikein

Minä meinaan myös ensin kokeilla jollain vahvistimella olevalla piiloantennilla.

Toimiihan ne myös autoissa joissa on vahvistimella oleva "antenni" takalasissa idea3

Minulla oli aluksi takalaukun alla sivulle tuleva alumiinitanko johon kiinnitin normaalin autoantennin, mutta ei ollut hyvän näköinen ja antennijohdonkin kanssa oli hankalaa.
Sitten laitoin vain sopivan mittaisen (varmaan vahingossa) notkean johtimen kiertämään takaboksin reunoja sen sisäpuolelle ja koska radio on myös takalaukussa niin ei tarvitse läpivientejä. Tarpeeksi herkkä radio niin toimii erittäin hyvin.

Mulla kans oli mietteitä ton autoradion kanssa, mutt ny poika laittaa mp3:sen  musiikkia ja sillä pärjää pitkäääään. Tompan sekä mp3 piuhat olen vetänyt sinne vasempaan etulokoreikkoon.

Lainaus käyttäjältä: "Lauriha"Sitten laitoin vain sopivan mittaisen (varmaan vahingossa) notkean johtimen kiertämään takaboksin reunoja sen sisäpuolelle ja koska radio on myös takalaukussa niin ei tarvitse läpivientejä. Tarpeeksi herkkä radio niin toimii erittäin hyvin.
Vaikuttaisi aika siistiltä vaihtoehdolta
Mikä autoradio merkki?

Radio on ihan Cittarista ostettu LG mutta silti yllättävän laadukas. CD on minusta turha mutta USB on ihan kätevä ja tunteeton tärinälle.

Asennus selviää seuraavasta kuvasarjasta ja antenni on se sininen johto joka lähtee radion takaa

http://picasaweb.google.fi/Han2Lau/ST11 ... 9216390514

Lainaus käyttäjältä: "Lauriha"http://picasaweb.google.fi/Han2Lau/ST11 ... 9216390514
linkki melkein toimii h035 tavaroille.

Lainaus käyttäjältä: "panman"
Lainaus käyttäjältä: "Lauriha"http://picasaweb.google.fi/Han2Lau/ST11 ... 9216390514
linkki melkein toimii :bounce:

Toimiskohan tämä

http://picasaweb.google.fi/Han2Lau/ST11 ... 2462834546

Jos tuosta kuvasta oikein tulkitsin, niin sinun "antenni" on jotain tavallista sähköjohtoa.
Eli pirun hyvän autoradion onnistuit löytämään.
Tästä rohkaistuneena tilasin sen tavallisen piuhanpätkän antenniksi.
Jos ei toimi, niin sitten mietitään jotain muuta. ja sitten kesälomalla väännellään noita kiinni.

Eilen kerholla sain aikapaljon hymyä aikaiseksi, kun siellä katsastelin goldwingiä ja siinä olevaa radiota.
Prätkään ei kun voi laittaa radiota, pilaa pakoputkiäänet... eikä toimi kuin parkissa.
Minkälaisessa nopeudessa teillä on toiminut nuo radiot (kaiuttimista)?

Lainaus käyttäjältä: "panman"pilaa pakoputkiäänet... eikä toimi kuin parkissa.
Minkälaisessa nopeudessa teillä on toiminut nuo radiot (kaiuttimista)?

Taisi olla oikein "asiantuntijoita" autoradio eikä toimi ajossa?? aika monessa autossa toimii radio ajonaikana.
Pakoputkiäänet eihän niitä saisi olla ollenkaan.

No tämä on vaan mun mielipide mutta mitä hiljaisempi mopo niin aina parempi.
 thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Niin, missä nopeudessa voi vielä kuulla radion äänen, ilman että tärykalvot halkeaa?

Minulla ei ole kajareita mutta kuuntelen Autocomin kautta eikä ainakaan lailliset tienopeudet haittaa pätkääkään. Radiossa on toki ulostulo joihin voi tökätä siirrtettävät kajarit esim. tallissa.

Powered by EzPortal