Kahvalämppärit ja 12v virran ulosotto?

Aloittaja ORE, 02.04.09 - klo:18:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mistä olette tilanneet sopivia osia pannariin 1300ST. Kävin tuossa kyselemässä otsikossa mainittuja osia alkuperäisinä ja hinnat oli hirvittäviä bikeri

Taitaa aika monilla  RTG-paketin mukana tulleet  nuo  tilpehöörit  kaupan päälle.

Täällä---->David Silver taitaa olla edullisimmasta päästä vermeet.

Kun itte asensin nuot niin en alkanut ohjeen mukaan asentaan virran ulosottoa ohjeen mukaisesti oikealle puolelle vaan laiton sinne lukittavaan vasempaan lokeroon.

Syystä että tarvii purkaa VAIN  tuon takia myös oikea kate irti, juttelin paikallisen honda-asentajan kans ja hän myös asentaa aina vasemmalle puolelle hat1

Minäkin laitoin virrannoton vasempaan sivukoteloon. Tulpallisen tupakansytytinjutun ostin fiksus varaosasta makso muutaman euron. Tinasin pitemmän johdon ja pistin sulakkeen väliin ja suoraan akulle. Porasin reijän johdolle sivukoteloon. Navin latausjohto sopii luukun välistä,hyvin on hommansa hoitanut. Kahvalämppärit ostin AllRighttista makso jotain 50-60 kieppeillä. Sellaiset jossa portaaton säätö.Odottavat asennusta. Korjaamolla neuvo ette virran lähtö on valmiina johtosarjassa vasemmalla puolen runkoa pitkin tulevassa hohtovyyhdissä. Ja jos laittaa akulta ja releen kanssa ehdotti releelle virranoton takajarru katkaisialta.Eikun näpräämään!

                  thumbsup1
Elä kuin viimeistä päivää!

Lainaus käyttäjältä: "ORE"Mistä olette tilanneet sopivia osia pannariin 1300ST. Kävin tuossa kyselemässä otsikossa mainittuja osia alkuperäisinä ja hinnat oli hirvittäviä bikeri
Tilasin tuossa joulun alla Vantaalta RTG paketin.Tuli
takaboxi,kyynärnojat,kahvanlämppärit,virran ulosotto,johtosarja,
polvipehmusteet ja tankinsuoja.Kaikki original Honda parts.
1500€ kamat 680€+15€ toimituskulut postin kautta.
Jossain on ilmaa välissä,luulen ma. elina1

Lainaus käyttäjältä: "Pannaristi"
Lainaus käyttäjältä: "ORE"Mistä olette tilanneet sopivia osia pannariin 1300ST. Kävin tuossa kyselemässä otsikossa mainittuja osia alkuperäisinä ja hinnat oli hirvittäviä bikeri
Tilasin tuossa joulun alla Vantaalta RTG paketin.Tuli
takaboxi,kyynärnojat,kahvanlämppärit,virran ulosotto,johtosarja,
polvipehmusteet ja tankinsuoja.Kaikki original Honda parts.
1500€ kamat 680€+15€ toimituskulut postin kautta.
Jossain on ilmaa välissä,luulen ma. elina1

Sä olet onnistunut saamaan tuon RTG-paketin suurin piirtein siihen hintaan mitä yleensä maksaa uuden pyörän kylkiäisenä thumbsup1

Kysyin Vantaalta kahvanlämppäreitä ja virran ulosottoa, niin vastaus oli, että noin 420€+69€ =489€ ???!!!!!
Varmaan jossain välissä on ilmaakin hiukka. :-k  :-k

huhuh, ja RTG paketin sain 680,-, mukana siis takalaukku ym.
onneksi on silverin puoti

Mie just laitoin uudet kahvalämppärit kun vanhat (ei alkuperäiset) ei enää toiminnu kuin silloin kun huvitti.
Kyselin niitä hondan aluperäisiä nii hinta oli 425€ ja ilmeisesti vielä siihen johtosarja päälle, eli ostin tervike lämppärit 59€.
Laittelin uudet lämppärit paikoilleen, vanhojen tilalle ja huomasin että vika oli loppujen lopuksi ryövärissä, virta ryöstetty
takajarrun kaapeleista. Piuhat menee siinä jarrupolkimen yläpuolella olevassa aukossa, kun hieman kaivelee nii kyll se löytyy.
Toinen paikka mistä ottaa virrat on jarrukahvan apikolta, esim juottamalla.
Relee vielä laitan tonne satulan alle, eli kun laittaa virrat pyörään päälle nii silloin rele napsahtaa päälle.
Eli heräte sielä jarrupuihasta ja virta akusta lämppäreille tietty releen kautta, sen takii rele väliin että ei lämppärit jää päälle vahingossa.

PS. Vinkki! Kun otat pois vanhoja kahvankumeja nii paineilmaa tangon ja kahvankumin väliin nii lähtee pois ihan helposti.

Kahvalämmittimiksi lienee myös sakemannien vaihtoehto: Coolride.
Käsittääkseni vastus menee tangon sisään eikä kahvakumin alle.
http://www.coolride.de/onlineshop/
Joku voisi testata noita, vaikuttaa perin viksulta

En ole varma muistanko oikein, mutta kun ostin autocomin minua varoitettiin että jos pyörässä on ABS.t jarruvalo piuhoihin ei saa kytkeä mitään ylimääräisiä laitteita :-k

04.04.09 - klo:19:53 #10 Viimeisin muokkaus: 05.04.09 - klo:09:08 käyttäjältä Obelixxx
Lainaus käyttäjältä: "Aki61"En ole varma muistanko oikein, mutta kun ostin autocomin minua varoitettiin että jos pyörässä on ABS.t jarruvalo piuhoihin ei saa kytkeä mitään ylimääräisiä laitteita :-k

Mulle nimenomaan kerrottiin, että just tuonne jarruvalopiuhaan nii sieltä voi ryövätä herätevirran, se ei aiheuta mitää ongelmia, näin kerrotiin paikallisessa Honda liikkeessä.
Mulla on ABS ja ei ole mitää ongelmia minkään kanssa, jos otat jostaa muualta nii silloin voi esim. katkoa sytytystä, kuten jollakin oli käynyt (kertoi tämä paikallinen Honda liike).
Rele ja kytkennät :  85 maa, 86 ohjausjännite, 87 virta esim. kahvalämppäreille, 30 akusta suoraan virta.

PS. Nää kahvalämppärit mitkä ostin, nii se vastus on kahvankumien sisällä ja siten on helpot asentaa.
     Autocomille olen ottanut virran samalla tavalla, kuin nyt otin tässä kahvalämppäri tapauksessa.
     Releet on satulan alla.

Lainaus käyttäjältä: "Obelixxx"
Lainaus käyttäjältä: "Aki61"En ole varma muistanko oikein, mutta kun ostin autocomin minua varoitettiin että jos pyörässä on ABS.t jarruvalo piuhoihin ei saa kytkeä mitään ylimääräisiä laitteita :-k

Mulle nimenomaan kerrottiin, että just tuonne jarruvalopiuhaan nii sieltä toi ryövätä herätevirran, se ei aiheuta mitää ongelmia, näin kerrotiin paikallisessa Honda liikkeessä.
.

Jos sulla on vielä Autocomin asennusohjeet tallessa niin tarkistapa sieltä. Siellä nimenomaan sanottiin että ei saa ottaa virtaa jarruvalosta jos on ABSit. Näin muistelee myös tuo emäntä jolla ne ABSit pyörässään on. Sen takia otin virran takaparkeilta.

Edit: Löytyihän ne netistä. Ja ihan punaisella lukee.
http://www.autocom.co.uk/pdf/Kit%20200% ... ctions.pdf

Empä käy kinaamaan tosta mikä on oikee paikka, uskoako paikallista Honda-liikettä sekä edellisen kahvalämppärin laittajaa (missä lie laitettu), vai autocomin yleisohjetta.
Pääasia että toimii!

Powered by EzPortal