PanFun Club Finland

PAN EUROPEAN => PANNARIKESKUSTELUT => Aiheen aloitti: jatuurila - 30.09.12 - klo:21:52

Otsikko: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: jatuurila - 30.09.12 - klo:21:52
tässä vaan mietin vaihtoehtoja seuraavaksi pyöräksi. Mikähän näistä olisi paras. Huipputehoa en tarvi mutta ohituksissa pitäisi olla "potkua", ettei tuu sellasta fiilistä kahva auki mennessä että kerkiikö ohi.. 03Biker  löytyiskö täältä foorumilta "kriittistä" näkökulmaa tälle asialle? welcome1
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: uusipanisti05 - 01.10.12 - klo:19:09
Triumphi on se jota vielä ei ole ajettu. BMW on iso pyörä ja kallis. Bemari tuo välillä keskeneräisiä pyöriä markkinoille joten pitää odotella rupeeko ne kestämään. Pannarista tiedetään kaikki eli siinä ei osta sikaa säkissä ja jos hyväksyy sen puutteet. Itsekin odotan mielenkiinnolla Trophyä. Koeajamatta en pyörää osta.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Timppa - 01.10.12 - klo:22:59
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 01.10.12 - klo:19:09
..... jos hyväksyy sen puutteet.

?? sa_doh ??............ icon_mrgreen
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: uusipanisti05 - 03.10.12 - klo:21:21
Minun kohdallani puutteet ovat: Liian herkkä sivuvastaiselle tuulelle, minunpituiselle tuulilasi on paska, heiluttaa takamatkustajan päätä meidän mittasuhteilla, sivuseisontatukea minun on vaikea kaivaa esiin pyöränpäällä istuessa, Istuinten takaosan kaarevuus ylöspäin puuduttaa takapuoltani, pakoputket ovat vaarallisen kuumia, valojen sammutuskatkaisija puuttuu 2002 mallista eteenpäin, peileistä näkyy nyrkit, takapyörää irroitettaessa pitää mielellään kääntää pakoputkia alaspäin siis ajattelematonta, että vajaa 10mm:n takia pitää irroittaa osin putket. Tuossa suurinosa joita tuli mieleen. Ettei tule väärää kuvaa niin melkeimpä loput sitten onkin HYVÄÄ minunmielestäni.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Timppa - 03.10.12 - klo:23:39
hmm... sa_doh
ehkä mulla on vielä uutuudenviehätystä pelissä, mutta sivuvastaiseen en ole huomannut (vielä) vatkausta..... mutta rekan (Ajoneuvoyhdistelmän) perässä ajaessa kyllä vemputtaa tehokkaasti ja jos kyseessä ns. bulkkiauto tai muu säiliöajoneuvo niin vatkaus entistä voimaperäisempää.
Tuulilasi... no mahdollisimman useasti pois edestä. icon_mrgreen

Sivuseisontajalka tosiaan pitää "kaivaa esiin" tosin se tappi siinä jalassa myös kääntyy juurestaan erittäin helposti jalkaa pois laitettaessa sellaiseen asentoon että ei jalkaa saakaan enää helposti kantapäällä "alas"

Istuimeen en voi kommentoida se kun on ihan päin persettä... kylkylkyl TopSeller jakkara sopii mulle kuin nenä päähän.

Tuo peilijuttu taitaa olla muutamasta sentistä kiinni kuinka kuvakulmat muuttuu... mua häiritsee lähinnä kytkinkahva joka näkyy siinä vasemmassa peilissä joskus kirkkaana jos siihen osuu aurinkoisen valo...(luulee yhtäkkiseltään että meneeko joku ohi....)
ja tehon puute, ja tasaisen nopeuden säädin, ja vaihdenäyttö, ja 6.vaihde, ja ja kuluvat renkaat, mut niitä on kaupassa ...... cool_smil
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Hannu59 - 04.10.12 - klo:18:37
Kaksi ärsyttävintä piirrettä omasta mielestä ovat sivutuuliherkkyys ja huojunta kovassa jarrutuksessa.

Oikeastaan mitään muuta isompaa ongelmaa ei tule mieleen?

Painoa on tietenkin aika paljon, millä saattaa olla oma osuutensa jälkimmäiseen?
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: uusipanisti05 - 04.10.12 - klo:19:52
Tuota jarrutushuojuntaa en ole huomannut. Siihen tietysti vaikuttaa pyörän yleiskunto ja renkaat paljon.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: hry - 04.10.12 - klo:20:38
Tuolla .ORG:n puolella oli keskustelu matkamoottoripyörien tuotekehityksen hitaudesta. No sehän levisi kuin Jokisen eväät. Jos sitä nyt kuitenkin yrittäisi kerrata täällä Pannaristien puolella, koska meillähän on kuitenkin yksi parhaista lähtökohdista, mitä matkapyöriin tulee. Vääntöä, tehoa ja toimintasädettä on riittävästi. Katteet ja niin kuskin kuin matkustajankin mukavuus markkinoiden parhaimmistoa. Jarrut on huippuluokkaa. Jos huolletaan muutamat tyyppiviat huomioiden, niin luotettavuudessa tai kestävyydessä ei ole pienintäkään valittamista.

Painaahan se paikoillaan, mutta pian sitä oppii parkkeeraamaan perä alamäkeen. Vaihdenäytön puutteesta selviää kolmen kertotaululla, vitosella 3000 rpm vastaa 90 km/h. Peileissä auttaa laajakulmalisäke ja Throttlemeister on osittain parempi kuin elektroniset vakkarit.  Ohjaustangon paikka saa muutettua korokepaloilla. Ajotuntuma on turhan kevyt ja hieman levoton, mutta ei se maantienopeuksilla ole kertaakaan omille teilleen ole yrittänyt karata. 

Taustalla on omakohtaiset 44 tkm Pannarilla, jonka hankin vuonna 2009, sekä muutamat ajelut kaveriden pyörillä. Kesällä ajoin taas pätkän BMW 1300 GT;llä, jossa ohjaustankoa oli siirretty pystympää ajoasentoa varten. Tehoa siinä oli enemmän, mutta muutoin perstuntuma oli ihan sama kuin Pannarissani, kummalla vaan matkaa voi jatkaa horisonttiin.

Triumphista ei tietenkään ole muuta käsitystä kuin valokuvat. Eikä se hassummalta näytä, kuten ei Guzzin Norgekaan. Mutta onko niissä todella olennaisia parannuksia ja mitkä niistä ovat kenellekin meistä oikeasti merkityksellisiä.  Aika näyttää.

Sanokaapa Te miten matkapyörä oikeasti voisi olla parempi. Meinaan ihan jalat maassa, koska kokonaisuus on kuitenkin nieltävä nahkoineen karvoineen.







Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: MPkartsa - 04.10.12 - klo:21:27
Koeaja ehdottomasti mopot.Täällä kommentoidut esim "paskat" tuulilasit,istuin ja peilit ovat mielästäni juuri parhaita pannaria.Itse ajoin Fjr:n ja Gtr:n.Kawassa saikin ihailla takalaukkujen kylkeä.Panissa on värinätön ja tasaisesti vääntävä moottori,mitä osaa pitkällä matkalla arvostaa.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Timppa - 04.10.12 - klo:21:34
Kyllähän nuo peilit ja penkit hyviä on, mutta porukka tahtoo lisää...vaativaa väkeä. Hyvääkin voi aina parantaa. cool_smil
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: awes - 04.10.12 - klo:21:51
Muutokset jotka olen omaan pannariini tehnyt vuosien mittaan.

1: BIke-Quip:sta hankin uuden "tuulilasin" joka on yläreunasta taivutettu eri tavalla kuin alkuperäinen. Vähensi myös melua. Ainakin itseäni miellytti, eikä ole siipppakaan valitellut. Katson ajaessa aina tuulilasin yli.  thumbsup1
(Kokeilin kerran, että vaihdoin takaisin alkuperäisen ja ajoin lenkin. Vaihdoin samantien takaisin Bike-Quip:n tuulilasiin)

2. Tangon korotuspalat.  thumbsup1

3. Satulan korotus. Oma pituuteni noissa koivissa, joten ei ale niin jyrkkä polvikulma.  thumbsup1

4. Takamatkustajan jalkatappien madallus. Ei tule siipan polvet täyttämään näkymää peileistä.  thumbsup1

5. Jo ostaessani pyörän (2003) siihen tuli RTG-paketti.  thumbsup1

6. Led:t peilehin varoittamaan vilkun päällejäämisestä (oma viritys)  thumbsup1


Näillä varusteilla ja mittarissa nyt 112 tkm ja matka jatkuu enkä aio ihan äkkiä vaihtaa.
rd11
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: lönni - 04.10.12 - klo:22:11
No niin no! Avaudutaanpa nyt täältäkin,kun kerran hankin tuon uutukaisen.

Mielestäni tuulilasi on aivan loistava,jos nostaa sitä ja katselee sen läpi,mutta jos katselee ylitse,niin ainakin minulle tulee sen sortin suhinoita,että edes korvatulpat ei meinaa riittää 22yikes. Vanhassa Pannarissa oli pleksin yläreunassa Laminar Lip tuulenohjain,joka leikkasi terävimmät suhinat pois ja sellainen tulee uuteenkin,kunhan saan sen tilattua.(ei mikään kaunis,mutta hoitaa asiansa).
Pienet laajakulmapeilit oli vanhassa ja sellaiset hankin Turun Biltemasta,palatessani pyöränhakureissusta thumbsup1.
Penkin suhteen olen Timpan ja Topsellerien linjoilla.
Vaihdenäyttöä en ole kaivannut,vaikka joskus tuleekin haettua sitä olematonta kuutosvaihdetta.
Sivutukikin on vielä löytynyt icon_mrgreen.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: awes - 04.10.12 - klo:22:42


Tuo Laminar lippi on minusta aika ikävän näköinen. Tilasin aikoinaan täältä uuden tuulilasin.


http://www.st1300-accessories.co.uk/st1300_windscreens.html


ja olen ollut tyytyväinen thumbsup1
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: sepeteus - 05.10.12 - klo:19:05
Lainaus käyttäjältä: awes - 04.10.12 - klo:22:42


Tuo Laminar lippi on minusta aika ikävän näköinen. Tilasin aikoinaan täältä uuden tuulilasin.


http://www.st1300-accessories.co.uk/st1300_windscreens.html


ja olen ollut tyytyväinen thumbsup1

Mitä sille uudelle plexille tuli hintaa ???
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: awes - 05.10.12 - klo:19:39

En ihan tarkkaan muista kun siitä on jo n. 6-7 vutta aikaa, mutta päälle satasen se oli jo silloin.

Katsoin tuolta sivulta nykyhintaa, niin näyttäis olevan vähän yli 100£ koosta riippuen + lähetyskulut 38£.

Nuo luvut voi kertoa varmaan noin 1,25 niin saa euromäärät.

samperi samperi
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: uusipanisti05 - 05.10.12 - klo:19:57
Awes minkä pituinen olet? Onko vaimosi myös tyytyväinen? Pleksiin
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: awes - 05.10.12 - klo:22:34

Joskus ovat saaneet 186 cm omaksi pituudeksi, Vaimo n.180 cm. Kysyin just siipalta, että ravistaako. Ei kuulemma ravistele, eli on
tyytyväinen.

Jos liikut joskus näillä kulmilla (Salo), niin poikkee kokeilemaan. Sillähän se parhaiten selviää.  :(

Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: KORVI - 05.10.12 - klo:23:33
Nykyinen pleksi jo melko naarmuinen. Tuommonen bike-quipin leveä pleksi vois olla hyvä. Jos ens kesäks semmonen :)
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: jatuurila - 06.10.12 - klo:00:30
Kiitos hyvistä kommenteista. Näistä todella hyvä apu kun mietin oman pyörän vaihtoa(Suzuki C1800RT) matka välineeseen. Triumphista olen lukenut myös tähän 1200 enska malliin liittyvät jutut. Onhan tuossa uudessa Trophyssä sama kone. Siellä kerrottiin että venttiili ohjaimissa on ongelmia tietyissä lämpötiloissa,(rallatusta sun muuta), mutta onko se lopuksi ongelma? Eikö tuo ole paremminkin ominaisuus niinkuin pannarissakin on omanlaisia "ominaisuuksia"? linkissä mielestäni hyviä vaihtoehtoja pleksille, jos joku haluaan niitä vaihtaa. http://www.calsci.com/motorcycleinfo/ST1300prod.html
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: awes - 06.10.12 - klo:00:44
Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 06.10.12 - klo:00:30
Kiitos hyvistä kommenteista. Näistä todella hyvä apu kun mietin oman pyörän vaihtoa(Suzuki C1800RT) matka välineeseen. Triumphista olen lukenut myös tähän 1200 enska malliin liittyvät jutut. Onhan tuossa uudessa Trophyssä sama kone. Siellä kerrottiin että venttiili ohjaimissa on ongelmia tietyissä lämpötiloissa,(rallatusta sun muuta), mutta onko se lopuksi ongelma? Eikö tuo ole paremminkin ominaisuus niinkuin pannarissakin on omanlaisia "ominaisuuksia"? linkissä mielestäni hyviä vaihtoehtoja pleksille, jos joku haluaan niitä vaihtaa. http://www.calsci.com/motorcycleinfo/ST1300prod.html

Kiitos jatuurila tuosta linkistä. Jäi itseltäni unholaan aikoinaan läppäriä päivittäessäni vähän uudempaan.

Tuolla sivustolla http://www.calsci.com/motorcycleinfo/index.html on paljon linkkejä  kaikenlaiseen kivaan (siis moottoripyöräilyyn liityvään, ei siellä ihan kaikkia linkkejä sentään ole g83j).
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: jatuurila - 06.10.12 - klo:14:54
Otin tuon linkin jostain keskustelusta. Ajattelin kun täälläkin keskustelussa monilla ongelma liian korkeasta tai matalasta pleksistä niin kyllä niihin aina vaihtoehtoja löytyy. awes: Mikään linkki ei ole täydellinen.bittebitte
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: lönni - 17.10.12 - klo:19:11
Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 05.10.12 - klo:19:05





http://www.st1300-accessories.co.uk/st1300_windscreens.html





Mitä sille uudelle plexille tuli hintaa ???

Tilasin tuon Bike-Quipin extra screenin 21 tuumaisena ja hintaa tuli postikuluineen 202,56€.
Puolitoista viikkoa kesti matka Brittein saarelta Raumalle.
Tänään tuli,joten ei ole vielä kokemusta kyseisestä vempeleestä.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: lönni - 19.10.12 - klo:23:10
Lainaus käyttäjältä: lönni - 17.10.12 - klo:19:11

Tänään tuli,joten ei ole vielä kokemusta kyseisestä vempeleestä.

No nyt on kokemusta n. 250km:n verran ja TOIMII.
Voin suhinatta katsella pleksin yli ainakin 160km/h,toki tuohan on vaan teoreettinen,koska eihän tuollaista vauhtia voi pitää,kuin suljetulla alueella nolstuttaa.
Matkustajan kanssa ei ole vielä kokeiltu,mutta tuskin se paljon huonompi on,kuin vakiopleksi.
Tuo levennys vaikuttaa varmasti myös käsiin tulevaan viimaan,koska tuntui kädet pärjäävän lämpöisempinä,kuin aiemmin. thumbsup1
Tällä kokemuksella ei voi,kuin suositella bittebitte.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: MacMotoristi - 19.10.12 - klo:23:39
Lainaus käyttäjältä: lönni - 19.10.12 - klo:23:10
Lainaus käyttäjältä: lönni - 17.10.12 - klo:19:11

Tänään tuli,joten ei ole vielä kokemusta kyseisestä vempeleestä.

No nyt on kokemusta n. 250km:n verran ja TOIMII.
Voin suhinatta katsella pleksin yli ainakin 160km/h,toki tuohan on vaan teoreettinen,koska eihän tuollaista vauhtia voi pitää,kuin suljetulla alueella nolstuttaa.
Matkustajan kanssa ei ole vielä kokeiltu,mutta tuskin se paljon huonompi on,kuin vakiopleksi.
Tuo levennys vaikuttaa varmasti myös käsiin tulevaan viimaan,koska tuntui kädet pärjäävän lämpöisempinä,kuin aiemmin. thumbsup1
Tällä kokemuksella ei voi,kuin suositella bittebitte.


Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta vaihtoehdolta. Lönni, miten pitkä olet?
Terv.
Eki
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: lönni - 19.10.12 - klo:23:51



Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta vaihtoehdolta. Lönni, miten pitkä olet?
Terv.
Eki

No mitattu on viimeksi intissä ja silloin oli 178cm,voi olla,että on menty jo vähän kasaan. 22yikes
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: MacMotoristi - 20.10.12 - klo:00:28
Lainaus käyttäjältä: lönni - 19.10.12 - klo:23:51



Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta vaihtoehdolta. Lönni, miten pitkä olet?
Terv.
Eki

No mitattu on viimeksi intissä ja silloin oli 178cm,voi olla,että on menty jo vähän kasaan. 22yikes

Ite olin samassa mittauksessa 179, nykymitta toivottavasti samalla kymmenluvulla, joten pitää panna tilaukseen siinä vaiheessa kun kevään ruuvauskausi lähestyy - siis viimeistään!
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: MacMotoristi - 20.10.12 - klo:00:30
Lainaus käyttäjältä: lönni - 19.10.12 - klo:23:51



Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta vaihtoehdolta. Lönni, miten pitkä olet?
Terv.
Eki

No mitattu on viimeksi intissä ja silloin oli 178cm,voi olla,että on menty jo vähän kasaan. 22yikes

Ai niin. Raportoithan vielä myös kyytiläisen mielipiteen kunhan saatte testattua?
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: wage - 21.10.12 - klo:19:04
tuosta takapyörän irroiuksesta hieman

pakoputket=  irroita kiinnkkeestä ja "panta"
tarvittaessa pönkää ylöspäin
käännä/kierrä /pyöräytä ulospäin
näin se on suunniteltu,,ei niitä irroiteta tienvarressa ,renkaankorjauksen
yhteydessä
modatut putket on eri asia
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: FF1pan - 26.10.12 - klo:11:09
Luin eilen ilmestyneestä Moto 1 lehdestä Triumph trohpy Se:n esittely koeajon ,jossa kyseinen pyörä sai melkoiset kehut
,ominaisuuksistaan!
Varustetta löytyy tosi paljon ,lähes kaikki herkut mitä voi kuvitella.Toivoa sopii että ne kaikki toimivat tulevaisuudessa
ongelmitta..no sen aika näyttää.
Pyörä on kyllä komean näköinen .http://www.ultimatemotorcycling.com/2013-triumph-trophy-se-first-ride#

Pyörä kieltämättä minun makuuni..no en ole ostamassa tuollaista.vaikka ei koskaa parane sanoa ei koskaan..

Hintakin lähimpään kilpailijaan Bmv 1600:ssen nähden edullisempi n. 8000 e.

Pannarilla mennään   rd11 edelleen

FF1pan






Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: jatuurila - 26.10.12 - klo:23:50
Pitääpä käydä hakemassa kyseinen opus. Itsekin pitäisin pannarin ennemmin. Olen kuullut että Triumph trohpy:ssä sama kone kuin viime vuonna ilmestuneessä Triumphin enska versiossa. Niissä kuulemma venttiilinostimien koneistuksissa on ollut epätarkkuutta (aiheuttanut ylimääräistä ääntelyä tietyllä kierrosalueella). .no.no.no
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: serekki - 30.10.12 - klo:21:05
Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 26.10.12 - klo:23:50
Pitääpä käydä hakemassa kyseinen opus. Itsekin pitäisin pannarin ennemmin. Olen kuullut että Triumph trohpy:ssä sama kone kuin viime vuonna ilmestuneessä Triumphin enska versiossa. Niissä kuulemma venttiilinostimien koneistuksissa on ollut epätarkkuutta (aiheuttanut ylimääräistä ääntelyä tietyllä kierrosalueella).

musta toi trumppa on tosi hyvän näköinen ja myös MP-maailma oli siittä jutun tehny lehteen. varteenotettava vaihtoehto, mutta must noi sähköherkut pilaa sen. joo, ne on tosi hienoja sillon ku ne toimii ja niin kauan ku ne toimii, mut entäs kun sillä trumpalla alkaa ikä painaa? itsellä ainaki mopedin hankinta on sen verran pitkäkestoinen rojekti, että pitää miettii mites ajan patina vaikuttaa mopoon, täs tapaukses esim siihe kaasusysteemiin? (oli sil joku hieno nimiki...) taikka että miten tärkee asia on sähkönen jousituksen säätö? eikä tää oo yksin ton trumpan huoli. Viherkäisest on helppo säätää/vaihtaa kaasuvaijerit, mut tohon saattaa joutuu uusii koko systeemin? toki sähköset apulaitteet tuo etujaki ajamisee, cruiset luistonestot ym. ja tietenki yhtenä suurimmista ja henkiä säästävimmistä ABS. mut rajansa kaikella. must (uudes)Pannaris on just sopiva määrä sähkövempaimii. anteeks.

mut DCT-vaihteistollisen Pannarin ostaisin HETI! :D
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: FF1pan - 30.10.12 - klo:22:01
Lainaus käyttäjältä: serekki - 30.10.12 - klo:21:05
Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 26.10.12 - klo:23:50
Pitääpä käydä hakemassa kyseinen opus. Itsekin pitäisin pannarin ennemmin. Olen kuullut että Triumph trohpy:ssä sama kone kuin viime vuonna ilmestuneessä Triumphin enska versiossa. Niissä kuulemma venttiilinostimien koneistuksissa on ollut epätarkkuutta (aiheuttanut ylimääräistä ääntelyä tietyllä kierrosalueella).

musta toi trumppa on tosi hyvän näköinen ja myös MP-maailma oli siittä jutun tehny lehteen. varteenotettava vaihtoehto, mutta must noi sähköherkut pilaa sen. joo, ne on tosi hienoja sillon ku ne toimii ja niin kauan ku ne toimii, mut entäs kun sillä trumpalla alkaa ikä painaa? itsellä ainaki mopedin hankinta on sen verran pitkäkestoinen rojekti, että pitää miettii mites ajan patina vaikuttaa mopoon, täs tapaukses esim siihe kaasusysteemiin? (oli sil joku hieno nimiki...) taikka että miten tärkee asia on sähkönen jousituksen säätö? eikä tää oo yksin ton trumpan huoli. Viherkäisest on helppo säätää/vaihtaa kaasuvaijerit, mut tohon saattaa joutuu uusii koko systeemin? toki sähköset apulaitteet tuo etujaki ajamisee, cruiset luistonestot ym. ja tietenki yhtenä suurimmista ja henkiä säästävimmistä ABS. mut rajansa kaikella. must (uudes)Pannaris on just sopiva määrä sähkövempaimii. anteeks.

mut DCT-vaihteistollisen Pannarin ostaisin HETI! :D
Porin kaima puhuu täyttä asiaa,noita sähköisiä lisähärpäkkeitä laitetaan nykyään niin autoihin kuin pyöriinkin.Mielestäni osa niistä varmasti joillekin tarpellisia,
mutta monesti saattavat oolla vikaalttiita pidemmän päälle,ja korjaukset täytyy tehdä merkkipajoissa.
Nykyinen markkinameiniki tarkoittaa sitä että autoa tai pyörääkin pidetään ehkä 3-4 vuotta ja sitten vaihdetaan taas uuteen.

Vanha vertaus on että rautakanki sellainen yksinkertainen varma laite,ei saa rikki ihan helpolla     f.i.r.s.t    ja hyvin pidettynä/huollettuna pannarit on heti
Hyvänä kakkosena        rd11  

FF1pan     horisko
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: awes - 30.10.12 - klo:23:54
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 30.10.12 - klo:22:01
Lainaus käyttäjältä: serekki - 30.10.12 - klo:21:05
Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 26.10.12 - klo:23:50
Pitääpä käydä hakemassa kyseinen opus. Itsekin pitäisin pannarin ennemmin. Olen kuullut että Triumph trohpy:ssä sama kone kuin viime vuonna ilmestuneessä Triumphin enska versiossa. Niissä kuulemma venttiilinostimien koneistuksissa on ollut epätarkkuutta (aiheuttanut ylimääräistä ääntelyä tietyllä kierrosalueella).

musta toi trumppa on tosi hyvän näköinen ja myös MP-maailma oli siittä jutun tehny lehteen. varteenotettava vaihtoehto, mutta must noi sähköherkut pilaa sen. joo, ne on tosi hienoja sillon ku ne toimii ja niin kauan ku ne toimii, mut entäs kun sillä trumpalla alkaa ikä painaa? itsellä ainaki mopedin hankinta on sen verran pitkäkestoinen rojekti, että pitää miettii mites ajan patina vaikuttaa mopoon, täs tapaukses esim siihe kaasusysteemiin? (oli sil joku hieno nimiki...) taikka että miten tärkee asia on sähkönen jousituksen säätö? eikä tää oo yksin ton trumpan huoli. Viherkäisest on helppo säätää/vaihtaa kaasuvaijerit, mut tohon saattaa joutuu uusii koko systeemin? toki sähköset apulaitteet tuo etujaki ajamisee, cruiset luistonestot ym. ja tietenki yhtenä suurimmista ja henkiä säästävimmistä ABS. mut rajansa kaikella. must (uudes)Pannaris on just sopiva määrä sähkövempaimii. anteeks.




mut DCT-vaihteistollisen Pannarin ostaisin HETI! :D

Porin kaima puhuu täyttä asiaa,noita sähköisiä lisähärpäkkeitä laitetaan nykyään niin autoihin kuin pyöriinkin.Mielestäni osa niistä varmasti joillekin tarpellisia,
mutta monesti saattavat oolla vikaalttiita pidemmän päälle,ja korjaukset täytyy tehdä merkkipajoissa.
Nykyinen markkinameiniki tarkoittaa sitä että autoa tai pyörääkin pidetään ehkä 3-4 vuotta ja sitten vaihdetaan taas uuteen.

Vanha vestaus on että rautakanki sellainen yksinkertainen varma laite,ei saa rikki ihan helpolla     f.i.r.s.t    ja hyvin pidettynä/huollettuna pannarit on heti
Hyvänä kakkosena        rd11  

FF1pan     horisko icon_mrgreen



Sit kun tarpeeks aikaa kuluu, niin voit kertoa mopolles mihin se tänään lähtee kruisailemaan. Sitten vaan kattelet läppäriltä miten iltalenkki sujuu. Ei tartte enempi sateita pelätä kun kotosalla on katto pään päällä ja hyvässä lykyssä vielä grogilasi kädessä. Ei haittaa flunssat eikä kolotukset puhumattakaan, että ikä olisi jokin este mopoiluun horisko.
Muistat vaan soitella huoltsikalle, että käy tankkaamassa sun mopetin kun se just nyt siinä mittarilla korkki auki. Se kun ei oo vielä saanu viimeistä softaa tai uutta päivtysversiota napunapu. icon_mrgreen

Kyllä se nykyinen pannari mulle riittää vielä piiiitkääään respectii
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: jatuurila - 18.11.12 - klo:12:31
Eli jos nyt marssisin MP kauppaan ja olis pannari ja Trumph Tropy vierekkäin niin kumpi jäisi käteen?
Onko Hondalta tulossa uutta mallia ens vuonna?Yammu jo esitteli oman "päivitetyn" version FJR:stä.
Pannari varmaan kyllä kestää maailman tappiin.... mutta oon tottunu siihen että matka saattaa katketakin. Sitähän MP juttu onkin bittebitte vaikeuksin voittamista. Täytyykö kaikki olla niin varmaa aina ja perille pääsy itsestäänselvyys => tapaa samalla uusia ihmisiä ja luo uusia kontakteja/voi itse auttaa "miestä mäessä" eli toista motoristia hädässä. Beermugs
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: uusipanisti05 - 18.11.12 - klo:13:07
Lukemisien perusteella Trphyn kanssa lähtisin. Onhan tuo meidän Hondamalli jo kymmenenvuotta vanha, että ei kai se niinpaljon edellä aikaansa ollut. Ajurit on muuten ollut aika hyvin suunniteltuja, kun ei oo kaivannu muutakun ajatuksen päivitystä. :w-)(
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: sepeteus - 18.11.12 - klo:18:59
Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 18.11.12 - klo:12:31
Eli jos nyt marssisin MP kauppaan ja olis pannari ja Trumph Tropy vierekkäin niin kumpi jäisi käteen?
Onko Hondalta tulossa uutta mallia ens vuonna?Yammu jo esitteli oman "päivitetyn" version FJR:stä.
Pannari varmaan kyllä kestää maailman tappiin.... mutta oon tottunu siihen että matka saattaa katketakin. Sitähän MP juttu onkin bittebitte vaikeuksin voittamista. Täytyykö kaikki olla niin varmaa aina ja perille pääsy itsestäänselvyys => tapaa samalla uusia ihmisiä ja luo uusia kontakteja/voi itse auttaa "miestä mäessä" eli toista motoristia hädässä. Beermugs

Osta sinä sitte joku vanha harrikka niin saat tavata uusia ihmisiä semsse 50-60 km välein eikä tartte koskaan lähtee kotoo niin kovin kauas reps mä ainakin haluun reissuilla ilman mopo onkelmia,
en ymmärrä miks mun mopon pitäis hajota et mä tapaisin uusia ihmisiä rinning mulla ainakin juttu luistaa muutenki hat1
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: jore - 18.11.12 - klo:20:11
Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 18.11.12 - klo:18:59
Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 18.11.12 - klo:12:31
Eli jos nyt marssisin MP kauppaan ja olis pannari ja Trumph Tropy vierekkäin niin kumpi jäisi käteen?
Onko Hondalta tulossa uutta mallia ens vuonna?Yammu jo esitteli oman "päivitetyn" version FJR:stä.
Pannari varmaan kyllä kestää maailman tappiin.... mutta oon tottunu siihen että matka saattaa katketakin. Sitähän MP juttu onkin bittebitte vaikeuksin voittamista. Täytyykö kaikki olla niin varmaa aina ja perille pääsy itsestäänselvyys => tapaa samalla uusia ihmisiä ja luo uusia kontakteja/voi itse auttaa "miestä mäessä" eli toista motoristia hädässä. Beermugs

Osta sinä sitte joku vanha harrikka niin saat tavata uusia ihmisiä semsse 50-60 km välein eikä tartte koskaan lähtee kotoo niin kovin kauas reps mä ainakin haluun reissuilla ilman mopo onkelmia,
en ymmärrä miks mun mopon pitäis hajota et mä tapaisin uusia ihmisiä rinning mulla ainakin juttu luistaa muutenki hat1

pitihän se Yamaha FJR 1300A käydä katsomassa...onhan siinä niitä sähköisesti toimivia "herkkuja" ja vakiona...mitäs sanotte mm.
sähköisesti toimiva ilmanohjaus,jolla saadaan muutama sentti tarvittaessa leveyttä lisää.
Täytynee koeajaa keväällä.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: jatuurila - 19.11.12 - klo:17:40
Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 18.11.12 - klo:18:59
Osta sinä sitte joku vanha harrikka niin saat tavata uusia ihmisiä semsse 50-60 km välein eikä tartte koskaan lähtee kotoo niin kovin kauas reps mä ainakin haluun reissuilla ilman mopo onkelmia,
en ymmärrä miks mun mopon pitäis hajota et mä tapaisin uusia ihmisiä rinning mulla ainakin juttu luistaa muutenki hat1

Enpä taida mitään puolivalmistetta hommata...kiitos vaan.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: MacMotoristi - 20.11.12 - klo:08:35
Milanon mp-messut sitten oli ja meni männäviikonloppuna. Honda julkisti uusia malleja mm. Hännäkkään näköisen version wingistä, mutta uutta Pannaria ei. Onko Pannari enää ensi vuonna tuotannossa?  2lkrnd1
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: MacMotoristi - 20.11.12 - klo:08:42
Lainaus käyttäjältä: MacMotoristi - 20.11.12 - klo:08:35
Milanon mp-messut sitten oli ja meni männäviikonloppuna. Honda julkisti uusia malleja mm. Hännäkkään näköisen version wingistä, mutta uutta Pannaria ei. Onko Pannari enää ensi vuonna tuotannossa?  2lkrnd1

Kun itse kysyy ja itse vastaa jne.  thumbsup1
Niin ainakin Ruotsin Hondan http://www.hondamc.com/homc/templates/Model____20888.aspx (http://www.hondamc.com/homc/templates/Model____20888.aspx) löytyi ensi vuoden malli Pannarista. Ei siis muutoksia.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: lehtonen - 20.11.12 - klo:17:08
Kävin tänään katsomassa ja koeistumassa Trophyn.
Ei pienintäkään kuumeenpoikastakaan havaittavissa.
Entisellä ajellaan ja uutta pannarimallia odotellaan.  rd11
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: lönni - 23.11.12 - klo:20:46
Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 20.11.12 - klo:17:08
Kävin tänään katsomassa ja koeistumassa Trophyn.
Ei pienintäkään kuumeenpoikastakaan havaittavissa.
Entisellä ajellaan ja uutta pannarimallia odotellaan.  rd11
Samat sanat. Kävin ottamassa "kylmätyypit" SE mallista ja totesin,että Pannarissa on aivan riittävästi nappuloita,minun tarpeeseeni!
Takalaukku vaikutti ihmeen pieneltä,ollakseen 50l:nen.Toki oli kyllä melko korkean näköinen?
Poppikone alkoi raikaamaan,kun laitoin virran päälle ja hyvä etten kaatanut koko pyörää,kun säikähdin  22yikes
Bemaria on käytetty hyväksi ulkonäön suhteen,oli melkein,kuin RT:n ja GT:n puolivälistä.Edestäpäin muistuttaa aika paljon myös Pannaria?
Eipä tuossa nyt äkkiseltään mitään hirveitä heikkouksia näkynyt,mutta vielä ei kaduta syksyn pyöränvaihto pätkääkään largepan.
Käykääpä ihmettelemässä ja kertokaa mielipiteitänne thumbsup1
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Hannu59 - 24.11.12 - klo:19:23
Lainaus käyttäjältä: lönni - 23.11.12 - klo:20:46
Poppikone alkoi raikaamaan,kun laitoin virran päälle...
Minä ainakaan en kehtaisi soittaa kaiuttimista sitä mitä kypäräluureissa soi ajon aikana.

Nahoissa ja kokokypärässä tämmöinen hoikka poika vielä sulautuu nuorisoon vaikka mopo selvästi keski-ikäinen onkin, mutta musiikkimaun paljastuessa on peli menetetty  nolstuttaa
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Timppa - 25.11.12 - klo:12:59
Lainaus käyttäjältä: Hannu59 - 24.11.12 - klo:19:23
Lainaus käyttäjältä: lönni - 23.11.12 - klo:20:46
Poppikone alkoi raikaamaan,kun laitoin virran päälle...
Minä ainakaan en kehtaisi soittaa kaiuttimista sitä mitä kypäräluureissa soi ajon aikana.

Nahoissa ja kokokypärässä tämmöinen hoikka poika vielä sulautuu nuorisoon vaikka mopo selvästi keski-ikäinen onkin, mutta musiikkimaun paljastuessa on peli menetetty  nolstuttaa

Vähän samoilla linjoilla. thumbsup1
Oma musiikimaku sen verran kaukana normaalin ihmisen mausta että tilanne saattaisi huvittaa "yleisöä"  icon_mrgreen

Joskus tämän kylän raitilla eräs tumma kaveri popitti omaa musiikkiaan.... sai yleisöltä lähinnä hämmentyneitä ilmeitä. 22yikes
jotakin tuon tyyppistä memo musaa kuunteli. Sanoma vähän jäi arvoitukseksi mutta kaverilla meno päällä.


http://www.youtube.com/watch?v=lk7fRK3Efes
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Reko - 28.11.12 - klo:19:31
Tänään käytiin ottamassa "kylmät tyypit ". Kyllähän sitä eloktroniikka ja näppäimiä oli aika reilunpuoleisti. Mutta jotenkin nyt vaan ei sytyttänyt tämä Triumph Trophy. En tiedä katsooko sitä niin "pannarilasit" päässä, ettei huomaa kehityksen kulkua ja sittenhän sitä vasta voi lopullisesti kommetoida kun on käynyt kunnolliset koeajot suorittamassa. Joka tapauksesa hieno matkapyörä.
Pannarilla mennään!!!!!!!
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: jatuurila - 02.12.12 - klo:00:18
saako uuteen pannariin istuin ja kahvan lämmittimet ja mitä ne maksaa? eukolla perä kylmenee aina matkalla paikkaan b bittebitte
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: lehtonen - 02.12.12 - klo:11:35
Pannarin RTG-pakettiin kuuluu mm. kahvanlämmittimet. Suosittelen lämpimästi.  d065
Penkinlämmittimet taitavat olla verhoilijoiden hommia.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: enkku - 02.12.12 - klo:12:18
Penkkiin kannataa laitattaa geeli ja lämmitys samalla, niin kyllä siinä sillon "pepa" viihtyy keralla pidemänkin matkan.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: FF1pan - 02.12.12 - klo:13:25
Omakohtaisesti voin kertoa,kun St 1100:ni teetin satularemontin,niin samalla laitatin verhoilijalla ihan normaalit auton istuinlämmitin-
elementit Sarja maksoi 45 e (v 2010 talvella).
Kyllä on tosi mukava ajella kylmillä kevät/ syyskeleillä,kun istuin antaa lämpöä   butt1 ja   horisko selkään.
Kahvan lämmittimet laitoin myös,ihan tarvikeversiot ,maksoiko jotain n 40-50 e hyvin toimivat,tosin en niitä ole kauhean usein käyttänyt.   rd11

FF1pan
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: hannu-56 - 02.12.12 - klo:14:31
[
.Lämpökahvat ei enään kuulu RTG-pakettiin.
Ne, ja virran ulosoton saa kyllä lisämaksusta.
.
.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: jatuurila - 05.12.12 - klo:22:58
tuli käytyä katsomassa trophyä tänään... kahvanlämmittimet(elementit) on asennettuna mutta johtosarja niihin maksaa n.200€. penkin lämmittimet kuskille ja matkustajalle n.500€, triumphin takalaukku 1000€. ja kun vielä kestävyydestäkään ei oo sen paremmin tietoo niin alkaa pikkuhiljaa tuntumaan että Pannari olis sittenkin se parempi vaihtoehto thumbsup1
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: FF1pan - 07.12.12 - klo:23:24
Taitaa olla engesmannin/suomen maahantuonnin LYPSYÄ! knuppel2 Luullo ei ole tiedon väärtti.(Sanontoja)
Ei taida mennä nuo välineet kaupaksi ihan helpolla,varsinkin kun pyöräkin on tulokas markkinoilla.   pinokkio


Nämä on mun ajatuksia vain  Terv FF1pan (joskus vähän radikaali)  18.gif Parin wishkin jälkeen.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Hannu59 - 20.01.13 - klo:22:20
Ensimmäisenä uuden mallisella ajavaa rahastetaan aluksi. 

Jos Trumppa osoittautuu järkeväksi matkapyöräksi, niin aika pian myös sen vakiovarustus muuttuu järkeväksi. Uutuuden viehätys kuluu, eikä näitä malleja uusita joka kesäksi, joten kilpailutilanne vaatii jotain uutta.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Hannu59 - 20.01.13 - klo:22:26
Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 05.12.12 - klo:22:58maksaa n.200€...n.500€...1000€. ja kun vielä kestävyydestäkään ei oo sen paremmin tietoo niin alkaa pikkuhiljaa tuntumaan että Pannari olis sittenkin se parempi vaihtoehto thumbsup1
Uudesta Triumphista ei pahaa sanaa, kun en ole edes nähnyt luonnossa, vaikka kuvissa näyttääkin minun silmiini todella hienolta. Juuri se, mitä joskus kaipasinkin, eli BMW RT:n katteet oikean moottoripyörän tekniikan ympärille käärittynä.

Mutta jos rahalla on merkitystä, on pitkään markkinoilla ollut Pan helppo ostaa juuri haluamansa ikäisenä ja hintaisena.

Kaikista rakenteistä löytyy heikoimmat kohdat kun ajaa riittävästi, mutta vaikkapa foorumin ajomääristäkin näkee, että Pannaria saa ajaa keskimääräistä pidempään ennen hauraiden komponenttien paljastumista.

Eli Pannarin voi noista perustella rahalla. Triumphin voi perustella sillä että "mä halusin tällasen" ja se on MP-kaupoilla ihan yhtä hyvä peruste kuin joku muukin.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Obelixxx - 03.02.13 - klo:11:25
Tuolla Hesan messuilla kylmätyypitettiin eukon kanssa Triumph Trophy & BMW 1600 GT & Yamaha 1300 FJR.
Jammu oli hieman eri kaliberia kuin noi kaks muuta, se oli kun pieni rimpula, eukokaan ei tykänny istua siinä jalat koukussa.
Bemari on tietty hiton hieno, mutt se hinta on aikamoinen näin pers aukiselle.
Trumppi on aika mielenkiintoisen oloinen pyörä eikä eukkokaan tykänny siitä pahaa. Messuilla ainakin meidän kohdalle trumppi esittelijät väänti jotakin ihme mongerrusta, vissii lontoota eli kyselyt pyörästä jäi aika vähiin.

Muuten Rukka osastolla ihmeteltiin myös ja siellä tuli vimoset pesu ohjeet puvuille, eli normi pesuaineet koneeseen, mutt ei huuhteluainetta, kuivumaan saunaan lämpö 50. Kuulemma silloin core "paistuu" ja alkaa taas toimimaan kuten on suunniteltu.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: teppo - 03.02.13 - klo:20:34
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 07.12.12 - klo:23:24
Taitaa olla engesmannin/suomen maahantuonnin LYPSYÄ! knuppel2 Luullo ei ole tiedon väärtti.(Sanontoja)
Ei taida mennä nuo välineet kaupaksi ihan helpolla,varsinkin kun pyöräkin on tulokas markkinoilla.   pinokkio


Nämä on mun ajatuksia vain  Terv FF1pan (joskus vähän radikaali)  18.gif Parin wishkin jälkeen.

Trumpan isoin ongelma on juurikin se että merkillä ei ole suomalaista maahantuojaa vaan hommaa johdetaan ruotsista käsin. Heitähän ei kiinnosta yhtään mikään muu kuin ottaa provikat välistä ja naureskella suomalaisille jälleenmyyjille jotka koittavat tehdä kauppaa heidän puolestaan. Lopputuloksena jälkimarkkinointi eli ne huollot ja takuut lienevätkin sitten huonointa mitä rahalla saa.
Trumppa kannattaa ostaa halvemmalla harmaatuojilta tai hakea itse ulkomailta. Säästyneillä tonneilla voi paikata takuun puutteet ja huollon vajavuudet. Yksinkertaisiakaan kulutusosia, kaasuvaijereita tms. ei ole kenelläkään hyllyssä ja toimitusajat on keskellä ajaokauttakin viikkoja eli osa säästyneistä rahoista kannattaa sijoittaa omaan tai kimppa-varaosavarastoon.
Tuote itsessään on melkolailla hyvä. Merkkiä en vaihda kun kerran on makuun päässyt.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: uusipanisti05 - 03.02.13 - klo:21:11
Nämä on niitä tietoja joita on hyvä tietää. :'(
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: sepeteus - 04.02.13 - klo:19:42
Lainaus käyttäjältä: teppo - 03.02.13 - klo:20:34
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 07.12.12 - klo:23:24
Taitaa olla engesmannin/suomen maahantuonnin LYPSYÄ! knuppel2 Luullo ei ole tiedon väärtti.(Sanontoja)
Ei taida mennä nuo välineet kaupaksi ihan helpolla,varsinkin kun pyöräkin on tulokas markkinoilla.   pinokkio


Nämä on mun ajatuksia vain  Terv FF1pan (joskus vähän radikaali)  18.gif Parin wishkin jälkeen.

Trumpan isoin ongelma on juurikin se että merkillä ei ole suomalaista maahantuojaa vaan hommaa johdetaan ruotsista käsin. Heitähän ei kiinnosta yhtään mikään muu kuin ottaa provikat välistä ja naureskella suomalaisille jälleenmyyjille jotka koittavat tehdä kauppaa heidän puolestaan. Lopputuloksena jälkimarkkinointi eli ne huollot ja takuut lienevätkin sitten huonointa mitä rahalla saa.
Trumppa kannattaa ostaa halvemmalla harmaatuojilta tai hakea itse ulkomailta. Säästyneillä tonneilla voi paikata takuun puutteet ja huollon vajavuudet. Yksinkertaisiakaan kulutusosia, kaasuvaijereita tms. ei ole kenelläkään hyllyssä ja toimitusajat on keskellä ajaokauttakin viikkoja eli osa säästyneistä rahoista kannattaa sijoittaa omaan tai kimppa-varaosavarastoon.
Tuote itsessään on melkolailla hyvä. Merkkiä en vaihda kun kerran on makuun päässyt.

Toveri Komulainenkin oli vaihtanu viime keväänä Roketin Harrikkaan, kun ei kahdessa vuodessa saannu mistään korjauskäsikirjaa
ei edes englannin kielistä, taitaa toi Trumpan ostaminen olla homojen hommaa !!! grrrrrr
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: teppo - 04.02.13 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 04.02.13 - klo:19:42
Lainaus käyttäjältä: teppo - 03.02.13 - klo:20:34
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 07.12.12 - klo:23:24
Taitaa olla engesmannin/suomen maahantuonnin LYPSYÄ! knuppel2 Luullo ei ole tiedon väärtti.(Sanontoja)
Ei taida mennä nuo välineet kaupaksi ihan helpolla,varsinkin kun pyöräkin on tulokas markkinoilla.   pinokkio


Nämä on mun ajatuksia vain  Terv FF1pan (joskus vähän radikaali)  18.gif Parin wishkin jälkeen.

Trumpan isoin ongelma on juurikin se että merkillä ei ole suomalaista maahantuojaa vaan hommaa johdetaan ruotsista käsin. Heitähän ei kiinnosta yhtään mikään muu kuin ottaa provikat välistä ja naureskella suomalaisille jälleenmyyjille jotka koittavat tehdä kauppaa heidän puolestaan. Lopputuloksena jälkimarkkinointi eli ne huollot ja takuut lienevätkin sitten huonointa mitä rahalla saa.
Trumppa kannattaa ostaa halvemmalla harmaatuojilta tai hakea itse ulkomailta. Säästyneillä tonneilla voi paikata takuun puutteet ja huollon vajavuudet. Yksinkertaisiakaan kulutusosia, kaasuvaijereita tms. ei ole kenelläkään hyllyssä ja toimitusajat on keskellä ajaokauttakin viikkoja eli osa säästyneistä rahoista kannattaa sijoittaa omaan tai kimppa-varaosavarastoon.
Tuote itsessään on melkolailla hyvä. Merkkiä en vaihda kun kerran on makuun päässyt.

Toveri Komulainenkin oli vaihtanu viime keväänä Roketin Harrikkaan, kun ei kahdessa vuodessa saannu mistään korjauskäsikirjaa
ei edes englannin kielistä, taitaa toi Trumpan ostaminen olla homojen hommaa !!! grrrrrr

Pitää osata käyttää nettiä. Kaikkiin malleihin löytyy ihan viralliset korjaamomanuaalit netistä.
Samoin innostuneesta käyttäjäkunnasta johtuen eri maiden foorumeilta saa todella helposti neuvoja ja tietoa lähes mistä tahansa asiasta.
Samoin yksi todella iso etu on tuneecu. Virittäjä/rakentaja ei oikein edes käsitä miten muiden merkkien rakentelijat tulevat toimeen ilman.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Obelixxx - 19.02.13 - klo:16:37
Motorrad 2 2013 ilmestyy 7.3 nii siinä on testi jossa mukana BMW 1600 ja 1200, 1400GTR, FJR sekä Trophy.
Mielenkiinnolla odotan tota testiä!
http://www.motorrad.fi/motorrad/seuraava+numero/
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Obelixxx - 08.03.13 - klo:10:28
Motorrad sitten ilmesty ja trophy pärjäs tosi hienosti lehden testissä, BMW 1600 oli selvä voittaja ja trophy oli kakkonen.
Tosin vasta nettilehteä tavasin ja tarkempi analyysi lehden testistä täytyy tutkii sitten kun saa oikeen lehden käsiin.
Mutt jo tostakin selvis että BMW 1600 on huima vehe, moottorin voima on mahtavaa, ohitus kiihtyvyys ajat on tosi pieniä ja varsinkin 0 - 100km/h 2.9s!!!
Mutt BMW:n hinta! Tekis mieli päivittää pannari johonkin mutt mutt.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: uusipanisti05 - 08.03.13 - klo:10:45
Pitää tarkasti miettiä mihin sen sekunnin käytää , minkä tuossa kiihdytyksessä voittaa. :)
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: FF1pan - 08.03.13 - klo:11:04
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 08.03.13 - klo:10:45
Pitää tarkasti miettiä mihin sen sekunnin käytää , minkä tuossa kiihdytyksessä voittaa. :)

Varsinkin jos erehtyy käyttämään sekuntinsa väärin ja harkitsemattomasti ,se voi olla kallis ja viimeinen   airrev

FF1pan Naantali
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Timppa - 08.03.13 - klo:11:33
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 08.03.13 - klo:11:04
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 08.03.13 - klo:10:45
Pitää tarkasti miettiä mihin sen sekunnin käytää , minkä tuossa kiihdytyksessä voittaa. :)

Varsinkin jos erehtyy käyttämään sekuntinsa väärin ja harkitsemattomasti ,se voi olla kallis ja viimeinen   airrev

FF1pan Naantali

Eikait se voima aina näyttele pääosaa.
Olin luullut antaneeni itseni ymmärtää että teknisesti asian oikein hoitamalla/suorittamalla pääsee parempaan lopputulokseen. ashamed
Ei hätäily aina ole hyväksi......
Tätä voi kysyä vaikka näin Naistenpäivänä päivänsankareilta... inlove 
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Obelixxx - 08.03.13 - klo:11:50
Hmm....tota toikin, eli pienemmälläkin pärjää ja nopein ei ole aina paras tapa edetä.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: uusipanisti05 - 08.03.13 - klo:14:23
Toisaalta, kyllä moottoripyörässä se voima ja kova kiihtyvyys on se mikä minuakin kiehtoo. Se tieto, että kiihtyvyys on nollasta sataan .. niin nopeasti kun haluaa ..on se mahtavaa. Tuolla Saksan motareilla, kun lähdet taukopaikoilta ja kiihdytät autojen väliin, pieni omaisuus ja kulta siellä takapenkillä mukana on kaikki voima tarpeen. Voi tietysti sanoa, että odota isompaa rakoa, mutta kun lähdet kiihdytyskaistaa ajamaan on se rako löydyttävä ja kun vielä bemari kyttää sun takana ei siinä oikein turvallista ole vetää liinoja kiinni  :)
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: uusipanisti05 - 10.03.13 - klo:15:21
Seinäjoen MP-näyttelyt. Pääsin nyt tuota Trophyä koskettelemaan ei iskenyt suonta. Istuin näytti hyvältä ja moni muukin asia, mutta nuo Hilmannin vanhat mittarinkehykset :) ,valtavan massiivinen etupää, kauhea radioantenni edessä ei ledivaloja eikä mitään erikoisen hienoa kohtaa veti vähän alakuloiseksi. Vielä tuo Motoradin testi, niin Pannari tuntuu taas niin hyvältä ei olisi pani jäänyt vieläkään viimeiseksi noissa suorituksissa, luulisin. Puolelta toiselle heilumisissa olis ollut ykkönen :) ja tartteeko minun pyörä nyt kaikkein paras ollakaan??? Täytyy kyllä vielä käydä koeajamassa. Kyllä meillä on hieno, kun tuo kone vähän näkyy tuolta katteista, loistava vaihteisto, helppo huoltaa, hyvä voorumi ja !!! mitäs muuta siinä olikaan.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: FF1pan - 10.03.13 - klo:15:36
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 10.03.13 - klo:15:21
Seinäjoen MP-näyttelyt. Pääsin nyt tuota Trophyä koskettelemaan ei iskenyt suonta. Istuin näytti hyvältä ja moni muukin asia, mutta nuo Hilmannin vanhat mittarinkehykset :) ,valtavan massiivinen etupää, kauhea radioantenni edessä ei ledivaloja eikä mitään erikoisen hienoa kohtaa veti vähän alakuloiseksi. Vielä tuo Motoradin testi, niin Pannari tuntuu taas niin hyvältä ei olisi pani jäänyt vieläkään viimeiseksi noissa suorituksissa, luulisin. Puolelta toiselle heilumisissa olis ollut ykkönen :) ja tartteeko minun pyörä nyt kaikkein paras ollakaan??? Täytyy kyllä vielä käydä koeajamassa. Kyllä meillä on hieno, kun tuo kone vähän näkyy tuolta katteista, loistava vaihteisto, helppo huoltaa, hyvä voorumi ja !!! mitäs muuta siinä olikaan.

Tuohon näkemykseen on helppo yhtyä,pannarin omistajana (kylläkin St 1100)siihen mitään lisäämättä tai pois siitä ottamatta.   bowdown   rd11

FF1pan Naantali
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: pannam - 10.03.13 - klo:15:57
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 10.03.13 - klo:15:21
Seinäjoen MP-näyttelyt. Pääsin nyt tuota Trophyä koskettelemaan ei iskenyt suonta. Istuin näytti hyvältä ja moni muukin asia, mutta nuo Hilmannin vanhat mittarinkehykset :) ,valtavan massiivinen etupää, kauhea radioantenni edessä ei ledivaloja eikä mitään erikoisen hienoa kohtaa veti vähän alakuloiseksi. Vielä tuo Motoradin testi, niin Pannari tuntuu taas niin hyvältä ei olisi pani jäänyt vieläkään viimeiseksi noissa suorituksissa, luulisin. Puolelta toiselle heilumisissa olis ollut ykkönen :) ja tartteeko minun pyörä nyt kaikkein paras ollakaan??? Täytyy kyllä vielä käydä koeajamassa. Kyllä meillä on hieno, kun tuo kone vähän näkyy tuolta katteista, loistava vaihteisto, helppo huoltaa, hyvä voorumi ja !!! mitäs muuta siinä olikaan.

HD- näyttely näytti olevan tuo Seinäjoen tapahtuma  wallhead
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Obelixxx - 11.03.13 - klo:13:49
Trophyn varusteet on aika kova juttu: - Audio järjestelmä bluutuutilla, vaihdenäyttö, vakionopeus säädin, persuksen lämmitin, sähkönen jousituksen säätö, rengaspaineen valvonta systeemi, kahva lämppärit, kolme virran ulosottoo ja niitänäitä. Tosin muutamia noista varusteista pitää hommaa lisä pelimerkeillä.
Minuu kiinnostaa kaikki hilavitkuttimet ja BMW 1600 on niitä myös, mutt hinta on aivan toiselta ulottuvuudelta.

Vielä mun vaakakupissa painaa paljon on toi trophyn huoltoväli 16.000km.
Minuu ahistaa kun pannaria viedään huoltoon 6.oookm välein, tietty joku sanoo tohon että huolla itse, mutt empä huolla.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: uusipanisti05 - 11.03.13 - klo:15:32
Huh 6000km. En koskaan ole huoltanut muutakuin 12000km välein. Elikä vaan syksyisin.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: jatuurila - 11.03.13 - klo:21:43

Lainaus käyttäjältä: pannam - 10.03.13 - klo:15:57
HD- näyttely näytti olevan tuo Seinäjoen tapahtuma  wallhead

Eipä siellä näkynyt kun yksi pannari (ST1100) vaikka kuinka yritti etsiä.  36.gif  36.gif
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Obelixxx - 13.03.13 - klo:10:22
Tällästä asiaa en ole edes ajatellut, että moottoripyörissä on suurin kuorma on määritelty!  22yikes
Sekin rajoittaa motukan ostoa, kun tällänen möhömaha ja ulpukka sekä rojuu paikat täys nii painoohan siitä tulee hitosti.

Suurin kuorma: - R 1200RT 213 kg, K 1600 GT 198kg, 1400 GTR 218kg, Trophy 237 kg ja FJR 201kg!

Tosin se onkin eri juttu että mitataankos esim seriffin toimesta moista asiaa tien päällä, mutt kertoo toikin hieman millaseen käyttöön pyörä on tarkoitettu.  rd11
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: teppo - 13.03.13 - klo:10:30
Lainaus käyttäjältä: Obelixxx - 13.03.13 - klo:10:22
Tällästä asiaa en ole edes ajatellut, että moottoripyörissä on suurin kuorma on määritelty!  22yikes
Sekin rajoittaa motukan ostoa, kun tällänen möhömaha ja ulpukka sekä rojuu paikat täys nii painoohan siitä tulee hitosti.

Suurin kuorma: - R 1200RT 213 kg, K 1600 GT 198kg, 1400 GTR 218kg, Trophy 237 kg ja FJR 201kg!

Tosin se onkin eri juttu että mitataankos esim seriffin toimesta moista asiaa tien päällä, mutt kertoo toikin hieman millaseen käyttöön pyörä on tarkoitettu.  rd11

Eipä noita juuri tien päällä mittailla mutta tosiasiassa autoissakin on usein yllättävän pieni kantavuus. Suurin osa kaljalastissa etelästä tuelvista henkilöautoista on sakkoa vailla ylikuormasta. Samoin jättimarkettien parkkikset lauantaisin.

Roksuun saa laittaa 235 kiloa tavaraa ja matkustajia. Tällä pärjää mutta usein saattaa sivulaukuissakin olla joku 5kg painoraja.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: jatuurila - 07.04.13 - klo:11:29
Lainaus käyttäjältä: Obelixxx - 13.03.13 - klo:10:22
Tällästä asiaa en ole edes ajatellut, että moottoripyörissä on suurin kuorma on määritelty!  22yikes
Sekin rajoittaa motukan ostoa, kun tällänen möhömaha ja ulpukka sekä rojuu paikat täys nii painoohan siitä tulee hitosti.

Suurin kuorma: - R 1200RT 213 kg, K 1600 GT 198kg, 1400 GTR 218kg, Trophy 237 kg ja FJR 201kg!

Tosin se onkin eri juttu että mitataankos esim seriffin toimesta moista asiaa tien päällä, mutt kertoo toikin hieman millaseen käyttöön pyörä on tarkoitettu.  rd11


Pannarissa (ST1300) max kuorma on 196kg.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Tonzal - 07.04.13 - klo:21:26
Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 07.04.13 - klo:11:29
Pannarissa (ST1300) max kuorma on 196kg.
Tuosta kun vähentää oman painon ja matkatavarat, niin ei sille kyytiläiselle jääkään enää, kuin 50kg.  love5  No, joku mallin mitoissa mulla on mielessä ollutkin  nolstuttaa 
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Obelixxx - 07.04.13 - klo:22:02
Pannarissa (ST1300) max kuorma on 196kg.




Onks sekin noin vähän... 22yikes
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: jatuurila - 07.04.13 - klo:22:08
Samaa mietin tuossa että pitäskö ehdottaa vaimolle pientä diettiä 70=>50kg että päästäis pannarilla turvallisesti ens kesään  rd11  :)
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: jatuurila - 07.04.13 - klo:22:14
Lainaus käyttäjältä: Obelixxx - 07.04.13 - klo:22:02
Pannarissa (ST1300) max kuorma on 196kg.




Onks sekin noin vähän... 22yikes

Täältä painot löytyy:
www.hondabikes.fi/content/.../ST1300%202004-05%20käsikirja.pdf
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Obelixxx - 08.04.13 - klo:10:31
Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 07.04.13 - klo:22:08
Samaa mietin tuossa että pitäskö ehdottaa vaimolle pientä diettiä 70=>50kg että päästäis pannarilla turvallisesti ens kesään  rd11  :)



Onneks nää painon pudotukset koskee vaan kyytiläistä! ;D
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: jatuurila - 08.04.13 - klo:13:00
thumbsup1
Pannari tuli sitte hommattua...500km takana jo. rd11  Sorry, BMW 1600 GT ja triumph trophy.
Yksi asia jonka huomasin käytössä. Nimittäin sivupeilit. onko minkälaisia korjausehdotuksia taaksepäin  näkemiseen? Kädet näkyy peilin yläreunassa.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Obelixxx - 26.04.13 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 08.04.13 - klo:13:00
thumbsup1
Pannari tuli sitte hommattua...500km takana jo. rd11  Sorry, BMW 1600 GT ja triumph trophy.
Yksi asia jonka huomasin käytössä. Nimittäin sivupeilit. onko minkälaisia korjausehdotuksia taaksepäin  näkemiseen? Kädet näkyy peilin yläreunassa.

Hmm...Onks siitä jotaa haittaa, eipä taida olla. Laita siihen kohtaan peiliin laajakulmapeili, siis semmonen ihan pieni, näkee kuolleeseen kulmaan.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Obelixxx - 27.04.13 - klo:16:55
Lainaus käyttäjältä: Obelixxx - 26.04.13 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 08.04.13 - klo:13:00
thumbsup1
Pannari tuli sitte hommattua...500km takana jo. rd11  Sorry, BMW 1600 GT ja triumph trophy.
Yksi asia jonka huomasin käytössä. Nimittäin sivupeilit. onko minkälaisia korjausehdotuksia taaksepäin  näkemiseen? Kädet näkyy peilin yläreunassa.

Hmm...Onks siitä jotaa haittaa, eipä taida olla. Laita siihen kohtaan peiliin laajakulmapeili, siis semmonen ihan pieni, näkee kuolleeseen kulmaan.

Toinen juttu mikä myös auttaa tohon on se tangon korotus/siirtosarja, se auttaa jo ihmeesti tohon ongelmaan.
Hommaat sen kuitenkin joskus, nii parempi kun hommaat sen heti! :D
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: jatuurila - 27.04.13 - klo:17:51
Minkälaisia koro paloja ootte laittaneet? 25mm korotus saattais riittää. Niissä mitä netissä oon löytänyt, tanko siirtyis myös taaksepäin mutta miten onnistuu tankin kääntö sen jälkeen? mulle riittäis kun korotus olis vaan ylöspäin.  :)
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Obelixxx - 27.04.13 - klo:18:41
Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 27.04.13 - klo:17:51
Minkälaisia koro paloja ootte laittaneet? 25mm korotus saattais riittää. Niissä mitä netissä oon löytänyt, tanko siirtyis myös taaksepäin mutta miten onnistuu tankin kääntö sen jälkeen? mulle riittäis kun korotus olis vaan ylöspäin.  :)


Onhan tää foorumi täys näytä juttuja, tossa eräs niistä : http://www.panfun.fi/smf/st-1300-modaukset-ja-lisalaitteet/102/st-1300-tangon-korotuspala/97/
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: lehtonen - 27.04.13 - klo:20:14
Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 27.04.13 - klo:17:51
Minkälaisia koro paloja ootte laittaneet? 25mm korotus saattais riittää. Niissä mitä netissä oon löytänyt, tanko siirtyis myös taaksepäin mutta miten onnistuu tankin kääntö sen jälkeen? mulle riittäis kun korotus olis vaan ylöspäin.  :)

Minulla on Bike-Quipin korokepala ja olen ollut siihen tyytyväinen.
Tankin käännössäkään ei ole ongelmia kun löysää tankin takakiinnikettä, jotta tankki pääsee liukumaan vähän taaksepäin hahlossa.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Obelixxx - 27.04.13 - klo:21:29
Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 27.04.13 - klo:20:14
Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 27.04.13 - klo:17:51
Minkälaisia koro paloja ootte laittaneet? 25mm korotus saattais riittää. Niissä mitä netissä oon löytänyt, tanko siirtyis myös taaksepäin mutta miten onnistuu tankin kääntö sen jälkeen? mulle riittäis kun korotus olis vaan ylöspäin.  :)

Minulla on Bike-Quipin korokepala ja olen ollut siihen tyytyväinen.
Tankin käännössäkään ei ole ongelmia kun löysää tankin takakiinnikettä, jotta tankki pääsee liukumaan vähän taaksepäin hahlossa.

Mulla sama korotuspala, joka taitaa olla aika monella. Tankki kääntyy kuten tossa edellä on kerrottu.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Obelixxx - 12.05.13 - klo:18:04
Kaupat jo alustavasti sovittu, eli pannari vaihtuu BMW 1600 GT 2011.
Toivotaan että vaihto oli järkijuttu, mutt aika sen näyttää.
Pakko myöntää että minuu kiinnostaa ihan hitosti toi bemarin moottori.
Mutt en mie teitä rauhaan jätä, vaan kerron sit mikä on meininkin kun on hieman kokemusta bemarista.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: jarska - 15.05.13 - klo:12:17
Lainaus käyttäjältä: Obelixxx - 12.05.13 - klo:18:04
Kaupat jo alustavasti sovittu, eli pannari vaihtuu BMW 1600 GT 2011.
Toivotaan että vaihto oli järkijuttu, mutt aika sen näyttää.
Pakko myöntää että minuu kiinnostaa ihan hitosti toi bemarin moottori.
Mutt en mie teitä rauhaan jätä, vaan kerron sit mikä on meininkin kun on hieman kokemusta bemarista.

Katos vaan, joko se Bemmi ehtii miittiin näytille?
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Obelixxx - 15.05.13 - klo:12:22
Nii miitti olis tällä viikolla näköjään, eli en pääse miittiin ja eipä olis bemarikaan vielä käytettävissä.
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Obelixxx - 22.05.13 - klo:11:16
No nii, bemari 1600 gt on kotona ja ekat tuntumat on saatu.
Moottori on hieno ja varsinkin se mörinä lämmittää vanhaa miestä! :D
Vääntöä ja kiihtyvyyttä löytyy ny ihan tarpeeksi eikä pyörä nyöki mitenkään, vaan menee tasaisesti täys kiihdytyksessä.
Varmaankin toi ESA hoitaa homman ja pitää pyörän aisoissa.
Vakionopeudensäädin on kyllä mukava lisä kun päristää menee moottoritiellä pitkänkin matkaa.
Vakio pleksi on kyllä tossa pyörässä ihan perseestä, varsinkin kun mun pannarissa oli toi CB:n iso pleksi joka anto tosi hyvän suojan.
Noh laitoin tilaukseen CB:n pleksin ja toivotaan että toimii kuten jenkkilän foorumeilla on höpötetty.
Tästä on hyvä jatkaa pyörän "maistelua".
Otsikko: Vs: uusi Triumph Trophy & BMW 1600 GT vai 1300 Pannari
Kirjoitti: Panikka - 10.10.13 - klo:23:10
Minulla vaihtui Pan European ST 1300 abs -malli 31.8.2013 Triumph Trophy SE -esittelypyörään, kun sellainen tuli ko. viikolla myyntiin Vantaan Biketeam -liikkeessä. Tuntuu mainiolta prätkältä ja siinä oli lähes kaikki lisävarusteetkin mukana. Olen käynyt Trumpalla syyskuussa Italiassa noin 4700 km:n reissun ja pystyin pitämään moottoriteillä kovempaa nopeutta kuin Pannarilla vaikka Trumpassakin on takalaukku ja ajoin yhden hengen kuormalla. Vakionopeussäädin on mainio apulaite, samoin kuin kahvan- ja istuimenlämmittimet. Jousitus tuntuu jämäkämmältä kuin Pannarin vastaava ja moottori ärhäkämmältä vaikka kiihtyvyydet ovat samoissa.

Mukavaa syksyä Panfun -jäsenille!!!

PS. ehdin ajaa Honda Pan European -malleilla yhteensä 21 vuotta tyytyväisenä.