PanFun Club Finland

PAN EUROPEAN => PANNARIKESKUSTELUT => Aiheen aloitti: serekki - 17.04.14 - klo:11:10

Otsikko: polttoaineesta taas kerran
Kirjoitti: serekki - 17.04.14 - klo:11:10
tässä kun työmaaruokalassa vetelen trekolin antimia ääntä päin, tuli mieleen, että onkohan joku jo ehtinyt kokeilemaan RE-85 bensaa pannerwageniinsa? itse en oo uskaltanu kokeilla..
Otsikko: Vs: polttoaineesta taas kerran
Kirjoitti: jariii - 17.04.14 - klo:14:33
Ei ole kokemusta moottoripyörästä mutta tytär tankkasi vahigossa omaan henkilö-autoon joka ei ole tehty tälle bensalle , hävisi tyhjä käynti ja veto pois . Tankki tyhjäksi ja oikeaa bensaa tilalle niin taas toimi.
Otsikko: Vs: polttoaineesta taas kerran
Kirjoitti: Pannukakku - 23.04.14 - klo:15:52
Muistaakseni Honda ei suosittele ainakaan ST1100:aan bensiiniä jonka etanolipitoisuus on yli 15 prosenttia. Ja metanolia ei ollenkaan. Ruisku kun saattaa kompensoida jonkin verran ohjelmistollaan, mutta kaasarit pitäisi laittaa kokonaan uusiksi/ahtaa moottori jos on tarkoitus ajella pirtulla.
Otsikko: Vs: polttoaineesta taas kerran
Kirjoitti: serekki - 25.04.14 - klo:11:22
Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 23.04.14 - klo:15:52
Ruisku kun saattaa kompensoida jonkin verran ohjelmistollaan, mutta kaasarit pitäisi laittaa kokonaan uusiksi/ahtaa moottori..

Ei ollenkaan huonolta ajatukselta tuntus sellainen perunakattilan kokoinen turbo tohon mopon kylkeen... :D Toteutuksen kanssa voi toki olla vähän niin ja näinpäinpois.
Otsikko: Vs: polttoaineesta taas kerran
Kirjoitti: Wisa - 27.04.14 - klo:01:53
Kaasutinkoneinen Pannari vaatisi ~30 % suuremmat suuttimet, ettei menisi E85:llä laihalle, joskaan viinan kanssa se ei ole yhtä vahingollista kuin bensalla. Kylmäkäynnistysrikastus pitäisi olla ihan perkeleellinen, tosin ei kai näillä hurjemmatkaan nyt miinus kolmestakympistä lähde? Plussakelillä kaasuttimen vakioryyppy riittää.

Lambdaohjattu ruisku osaa johonkin asti kompensoida muuttunutta seossuhdetta, mutta mulla ei ainakaan ole aavistustakaan Hondan ruiskun toleransseista. Materiaalien keston luulisi riittävän, jos kestää bensaa, kestää viinaakin, näin sanotaan.

En lähtisi itse suutinjumppaan. Sen jälkeen kone kävisi bensalla aivan liian paksulla, ja viinaahan ei saa läheskään joka paikasta. Pyörän polttoainekulut eivät ole niin suuret, että E85:llä merkittävästi säästäisi ja ahtamattoman koneen kanssa siitä ei ole tehonlisäyshyötyäkään, kun sytytysennakkoakaan ei voi näissä oikein kasvattaa.