ei sovi, ei mahdu

Aloittaja He---ssu, 13.03.10 - klo:09:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ST 1100 takarenkaana oli 170/60 17 rengas ja se mahtui siellä pyörimään. Nyt vaihdoin takaswingin ja kasatessani pyörää huomasin, että rengas ottaa swingiin kiinni. Kaikki osat pitäisi olla kuten ennenkin. Onko kukaan törmännyt siihen, että 170/60 rengas ei sovikkaan?

Minulla on tonnisatasessa 170 millinen rengas ja siinä jää noin 6 milliä vapaata tilaa. Jos rengas on sama joka mahtui vanhaan svingiin olen sitä mieltä että joko uusi svingi on erillainen tai vanne on väärin asennettu.

Kuule, Bobi, mietin asiaa päissäni vironlaivalla ja 06:00 -neloskaljalaatikon ja viskipullon jälkeen yritettyäni epäonnistuneesti vaihtaa akkani Korpilahtelaisen yh-muijaan ja luvattuani ummet ja lammet siskoksille jotka heittivät minut hytistään- tulimme lappalaisten brankkarien ja edellisen siskon anopin kanssa siihen tulokseen, että tälläisen vian saattaa aiheuttaa hieman väärään asentoon lipsahtanut vetolevy eli se hammaskehällä ja viidellä pultilla sekä stefalla varustettu osa joka välittää voiman kulmavaihteelta pyörän rykäisynvaimentimeen. Itse asennan takapyörän siten, että painan vetolevyn ihan pohjaan rykäisynvaimentimen alumiiniblokkeihin. Tässä vaiheessahan takajarrusatula ei ole paikallaan. Sitten pidän näpeilläni edelleen vetolevyn pohjassa ja ujutan sen urituksen takarattaan uriin. Sen jälkeen painan pyörän kiinni kulmavaihteeseen ja tuen sitää ettei se vain pääsisi lipsahtamaan vinoon. Tämän jälkeen taka-akseli jarrusatulan tuesta läpi ja vaikka kaveri apuna se pieni holkki tuen ja takapyörän väliin. V*ttumainenhan se on sovitella, mutta luulisi vian löytyvän asennuksesta, koska Pannun takahaarukka on lujaa tekoa ja vaatii melko julman iskun ennen kuin mitään vääntyy. Onko se takahaarukka kolaripyörästä? Jos on, niin menikö takahaarukan laakerien sovitus helposti? Vielä yksi häiriötekijä saattavat olla haarukan kiinnitysakselien (tai mitä lie ovatkaan) istuvuus ja oikea momentti.

Lainaus käyttäjältä: "Pannukakku"Kuule, Bobi, mietin asiaa päissäni vironlaivalla ja 06:00 -neloskaljalaatikon ja viskipullon jälkeen yritettyäni epäonnistuneesti vaihtaa akkani Korpilahtelaisen yh-muijaan ja luvattuani ummet ja lammet siskoksille jotka heittivät minut hytistään- tulimme lappalaisten brankkarien ja edellisen siskon anopin kanssa siihen tulokseen, että tälläisen vian saattaa aiheuttaa hieman väärään asentoon lipsahtanut vetolevy eli se hammaskehällä ja viidellä pultilla sekä stefalla varustettu osa joka välittää voiman kulmavaihteelta pyörän rykäisynvaimentimeen. Itse asennan takapyörän siten, että painan vetolevyn ihan pohjaan rykäisynvaimentimen alumiiniblokkeihin. Tässä vaiheessahan takajarrusatula ei ole paikallaan. Sitten pidän näpeilläni edelleen vetolevyn pohjassa ja ujutan sen urituksen takarattaan uriin. Sen jälkeen painan pyörän kiinni kulmavaihteeseen ja tuen sitää ettei se vain pääsisi lipsahtamaan vinoon. Tämän jälkeen taka-akseli jarrusatulan tuesta läpi ja vaikka kaveri apuna se pieni holkki tuen ja takapyörän väliin. V*ttumainenhan se on sovitella, mutta luulisi vian löytyvän asennuksesta, koska Pannun takahaarukka on lujaa tekoa ja vaatii melko julman iskun ennen kuin mitään vääntyy. Onko se takahaarukka kolaripyörästä? Jos on, niin menikö takahaarukan laakerien sovitus helposti? Vielä yksi häiriötekijä saattavat olla haarukan kiinnitysakselien (tai mitä lie ovatkaan) istuvuus ja oikea momentti.

Ja äskeinen viestihän oli tarkoitettu kokonaisuudessaan he--ssulle, mutta kun käsi vapisee tuollaisten teknisten seminaarien jälkeen.

Powered by EzPortal