Ongelmia jarruissa!

Aloittaja Obelixxx, 09.04.11 - klo:15:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

No nii talven jälkeen eka ajo, kylläpä taas kivasti kulki, sit huomasin että pelit näyttää minne sattuu, korvatulpat unohin laittaa, kaikki taskut auki, joten ei muutakun bussipysäkille stoppiin. No kaikki paikoilleen ja menoksi, kiihdytyksen aikana kun vaihdoin vaihdetta nii vauhti aina hidastu ihmeellisesti, ei muutakun hanaa lisää, mutt vitosella ei oikeen tapahtunut mitää, ihmetys suuri, oliks tää näin tukkonen vai mikä mättää?
Levähdysalueelle stoppiin ja kytkin ales pienessä vauhdissa ja vauhti hiljeni kuin seinään, takajarrulevy hiton kuumana.
PANNARISSA ON VIKAA!!!!!
Onneks oli ruuvari mukana ja sain sen verran ronkittuu jarrupaloja irti levystä, että ei muutakun kotiin.
Etujarru toimi normaalisti kahvasta ja polkimesta jarru vaikutti vaan taakse, dual jarrut???

Oletko syksyllä vaihtanut jarrupalat?

09.04.11 - klo:16:34 #2 Viimeisin muokkaus: 10.04.11 - klo:08:41 käyttäjältä Obelixxx
En oo tehny sille mitää koko talvena, ainoastaan laittannu vaihdenäytön ja eipä  vika varmaan siitä johdu  4idi4s
Taka jarrupalat on kyllä aika kaput, jääköhän sen takii mäntä liian ulos ja sitä kautta jumiin?  doh1

Varmaan se satulan vastapuoli ei palaa riittävästi takaisin. Tuskin männät on niin lyhyet, että palojen kulumisen takia alka kanittaa. Varmaan olet voidellut suojakumien alla olevat liukutapit? Palat pois ja jollain liikuttelet mäntiä ja vastakappaletta ja uudet palat. Jos olet lisännyt jarrunestettä niin huomaa, että se tulee yli kun paat uudet palat. En tiedä. sa_doh

Takajarrut eika helposti jumittelee, varsinkin kuluneilla paloilla. Uudet palat, rasvaat liukutapit ja katsot että männät ei oo jumissa.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

mulla oli sama vika eka reissulla. mut kun polkasin kunnolla jalkajarru niin alko pelittää ja palat on melkein uudet eikä enää mitää ongelmia ajanut sen jälkeen yli 300km toimii normaalisti.

taisi jarru vaan himmata mun ajohaluja  reps

11.04.11 - klo:12:55 #6 Viimeisin muokkaus: 11.04.11 - klo:13:11 käyttäjältä Obelixxx
Jarrupalat vaihdettu ja männät herkistelty, ei apua ongelmaan.
Käynti paikallisessa huoltopuljussa ja sieltä löyty apua, eli etupää vasemman puoleisessa jarrusatulan yläosassa on kuusiokulmainen akselinpätkä joka menee kumin läpi, se akseli hapettuu/jumittuu , eli kumia raotetaan ja esim crc:tä sinne  ruiskutetaan.
Jos toi akselin pätkä ei liiku ( ~1-2mm ) nii paineet ei pääse pois takajarrulta, eli toi ohje koskee dual-jarruja.
Varsinkin jos pesee painepesurilla niin ongelmia tulee varsinkin talven jälkeen ekalla ajokerralla, siis ei painepesuri pesuja!!!

PS. Sekin selvisi että takajarruissa kaks laitimmaista mäntää tulee takajarrunpolkimesta ja keskimmäinen mäntä toimii etujarrusta, edessä sama tapanen systeemi.

Pitääpä tarkastaa omastakin (ja lisätä syksyn rasvauslistalle). Ihan looginen selitys. Etujarrulla jarruttaessa muodostuu paine päälle ja jos tuo venttiilin varsi ei kunnolla palauta, paine jää päälle ja takajarru laahaa.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Onpa hyvä tarkistuskohde. thumbsup1

Lainaus käyttäjältä: hondamania - 11.04.11 - klo:14:54
Pitääpä tarkastaa omastakin (ja lisätä syksyn rasvauslistalle). Ihan looginen selitys. Etujarrulla jarruttaessa muodostuu paine päälle ja jos tuo venttiilin varsi ei kunnolla palauta, paine jää päälle ja takajarru laahaa.

tälläinen vika taas mun mopossa ihmetelin rp-ajonjälkeen kun takavanne jarrupölystä likainen ja kuluts oli 1l satasella suurempi kuin juha67.lla siinäpä selitys tällekin asialle....

huomenta. eilen pesin pyörän ja pesun jälkeen kun painoin jarrukahvaa tuli ilmakuplia nestesäiliön saumasta. mitäpä teknikot semmosesta tuumaa? rinning

Kannen alla on sellainen kumikalvo joka toimii "keuhkona". Kun jarrua painaa, nestepinta vajoaa ja kalvo seuraa pinnanvaihtelua. Täytyy olla ilmatiivis järjestelmä ja metallinen säiliö ei kuitenkaan voi olla umpinainen astia koska muuten se neste ei menisikään sinne pääsylinteriin. Kuplat tulevat sieltä kannen ja kumikalvon välistä kun se siellä hengittelee jarrua paineltaessa.

23.08.11 - klo:19:18 #12 Viimeisin muokkaus: 23.08.11 - klo:22:03 käyttäjältä Timppa
Sisäpiirin tietoa, Hondalla on valmis takaisin kutsu ohjelma, mutta sitä ei ole julkaistu koska ei ole tarpeeksi varaosia. Minulla menee uusiksi jarrulevy, jarruletkut, satulan tiivisteet, ym, jotain säätöventtiileitä.
Sattu nimittäin hirttämään vähän enempi kiini takajarru. Kaikki menee takuuseen. boing

23.08.11 - klo:21:41 #13 Viimeisin muokkaus: 23.08.11 - klo:22:03 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: Aki61 - 23.08.11 - klo:19:18
Sisäpiirin tietoa, Hondalla on valmis takaisin kutsu ohjelma, mutta sitä ei ole julkaistu koska ei ole tarpeeksi varaosia. Minulla menee uusiksi jarrulevy, jarruletkut, satulan tiivisteet, ym, jotain säätöventtiileitä.
Sattu nimittäin hirttämään vähän enempi kiini takajarru. Kaikki menee takuuseen. boing

Jaaha...olis kiva että siitä olis mustaa valkosella ja mitä vuos malleja se koskee?

Powered by EzPortal