Pannarin oikea lämpö / termostaatti

Aloittaja ORE, 17.09.10 - klo:11:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Minulla ruotsista tuotu 2005 vm ST 1300! thumbsup1
03Biker


Minulla on -08 suomipyörä. Nesteitä en ole vielä vaihtanut.

En ole vaihtanut nesteitä, mutta nyt täytyy vaihtaa. On mielenkiintoista, että tuontipyörät vie enemmän. Olen ihmetellyt aiemminkin, miksi euroopan reissuilla vie vähemmän pensaa, kuin kotimaassa. Päivittäinen ajorupeama ei ole sen pitempi, kuin kotimaankaan reissut joten sekään ei selitä sitä. Elikä siis tuo lämpö... sa_doh  Täytyypä miettiä. Tänäkesänähän kyllä täälläkin oli tuota lämmintä 2lkrnd1

Vastaanpa itselleni: olisko tuo ulkomaille tarkoitettu neste paremmin lämpöä johtavaa. Brantilta vois saada selvyyttä jos joku osais oikein heitä puhutella.
                                                     4idi4s

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 19.09.10 - klo:19:44
Olkaa kilttejä ja sanokaa onko teillä suomi vai tuontipyörä. Voihan se olla salaisuuskin. redtan
Italian tuontia minun. Kolmella palkilla kelillä kun kelillä. Kulutus 5.2 noin kaksipäällä, yksin tahtoo mennä enemmän lieneekö piru silloin kyytiläisenä?
ajelu.gif
Elä kuin viimeistä päivää!

Mulla-08 suomipyörä,ei viellä vaihdettu nesteitä.
Onko se muuten miten vaikea operatsuuni 1300:een? 2lkrnd1

Kyllä ne huollossa joutu molemmilta puolen katteita irrottelemaan, ku nesteet vaihto. Muuten se ei liene kovin vaikea operaatio.

Onkohan tuo Zero oikeata ainetta ?? Onkai autoissakin alumiinimoottoria. sa_doh

Eilen aamulla ajoin panin huoltoon Ouluun, ulkolämpö +2 astetta ja pyörän lämpömittarissa kolme palkkia koko matkan.
Tänään kun hain pois oli ulkolämpö +5 ja pyörässä edelleen kolme palkkia. Huollossa vaihdettiin myös nesteet. Kuitin mukaan Repsol-merkkistä jäähdytinnestettä, minulle aivan outo tuotemerkki.

Eilen ajelin n. 150km lenkin ja lämpötila illalla oli enää +3C. Moottorin lämpömittari näytti kahta palkkia ja välillä vain yhtä. Kulutusmittari näyttelee 6-6,5l. Minusta tuntuu että kukutus on noussut kesähelteistä, koska lämpimimpänä aikana päästiin kaksipäällä ajaenkin 5,3l lukemiin. Eli taitaapa käydä pata kylmänä. Ajattelinkin talven aikana vaihdella termostaatin ja nesteet joka tapauksessa. Tuommoiseen moottoriin käy normaali glykolipohjainen neste merkistä riippumatta. Uusia superlonglife nesteitä joita autoissa käytetään, ei kannata laittaa. Autoissa on huomattu aiempaa enemmän vesipumppuvuotoja, tosin johtuuko ko. nesteestä, sitä ei ole valmistajat myöntäneet.

Mulla on uutena ostettu kotimaan 1300 pannari nyt 85000 km ja lämmöt oli -07 sveitsin 36 asteen helteissä ja Suomen kevääs/syksyssä
+ 2 astetta  aina on se kolme palkkia kun kone on sopivas lämmös, oon huomannu et keväällä ja syksyllä, kun ilma on kylmempi niin
koneen lämpiäminen kestää paljon kauemminn ja bensaakin kuluu n.1/2 L litraa enemmän kun kesäkelillä.
ajelin kokeeks n. kk sitten lämpimäs kelis puolet motaria 130-140 km/h ja puolet pikku teitä ihan reippaalla kaasulla,(niinku aina)
457 km ja vielä oli tankissa jäljellä 3,4 L joten kyllä pannarilla yli 500 km ajetaan reippaallakin kaasulla.
Ihan varmasti koneen lämpötila vaikuttaa kulutukseen.
Toisaalta onko sillä kulutuksella niin väliä 1/2 L sinne tai tänne, onhan teil ollu varaa ostaa joskin kallis mut kans huippu matkapyörä
ja sit pähkäillään kulutusta.  Mulla menee n. 1/2 L/100 km enemmän ku ajan peräkärryn kans. täähän on hiano harrastus ja harrastukset ain maksaa enemmän tai vähemmän. respectii


Nyt taitaa tulla kardinaalimunaus kun vertaan Pannaria työkoneisiin, mut voi niissä jotakin samaakin olla.
Meillä töissä nimittäin tarkkaillaan nimenomaan koneiden keskikulutusta ja sitten kun se keskikulutus menee yli tietyn rajan
(josta mulla ikävä kyllä ei oo käryäkään), koneeseen tehdään huolto.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

No tottahan me kaikki bensaa tankkiin saadaan hommattua, mutta sanonta, että terveellä lapsella on hyvät ruokahalut, ei aina pidä paikkaansa. Jos mosa käy kylmänä ja kulutus on sen vuoksi suurempi kuin normaalisti, ei paras keino ole ostaa vaan sitä bensaa ja antaa veenelkun värjötellä. Saattaahan se kylmyys vaikuttaa jopa käyttöominaisuuksiinkin. horisko

Powered by EzPortal