Pannarin oikea lämpö / termostaatti

Aloittaja ORE, 17.09.10 - klo:11:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Olisin kiinnostunut tietämään, että millä lämpötiloilla teidän Pannarit käy lämpimänä.
Itse olen pannut merkille, että läpö ei nouse, kuin kaksi palkkia alle n +16 asteen ulkolämmöissä.
Kesällä kyllä helteillä nousi kolmeen palkiin. Mietityttää vain, että käyköhän kone liian kylmänä?
Polttoaineen keskikulutus on n 5,7l/100km. Oliskohan aihetta vaihtaa termostaatti?
03Biker

Kolme palkkia, oli keli mikä tahansa. Olen itsekin ollut hämmästynyt kuinka hyvin termostaatti on pelannut jo 6 v. ja 150 tkm.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

n. 10-asteen keleissä matka-ajossa jää kahteen pykälään,mutta alhaisilla nopeuksilla nousee kyllä viiveellä kolmeen.
Luulempa kyllä että kahden pykälän lämmöilläkin kone on ihan riittävän lämmin.
Kulutus kyllä on kylmällä muutaman desin suurempi kun suomen (2010) kesäkelillä.

Samoin kolme palkkia nousee lämmöt kelillä kuin kelillä.

meikäläisen pelissä helteelläkin pysyi kolmessa palkissa. Nyt 10-15 asteen paikkeilla lämmöt pyörii kahden kolmen palkin välillä.

Kolme palkkia meilläkin ja kulutus jää alle viiden litran.

Kolme palkkia ja kulutus karvan alle viisi litraa.

18.09.10 - klo:21:40 #7 Viimeisin muokkaus: 18.09.10 - klo:21:46 käyttäjältä uusipanisti05
Onko todella keskikulutusnäytössä alle viisi litraa?
Ajatko yleensä tienpäällä yli satasta?
Minua kiinnostaa, että onko pyörässäni jotain vikaa, kun keskikulutus on pikemminkin karvan alle kuusi litraa.
Ja onhan se st1300?
Jatkan vielä tuota.Onko nämä kylmenpänä käyvät koneet  ns. ulkomaan tuontitavaraa? Itsellä kans kaksi palkkia, paitsi helteellä.
Sitten vielä onko näihin tarjolla eriasteisia termostaatteja?

Kulutus on se alle viisi litraa. Tankillisella menee yli 500 km, tarvittaessa ajan yli satasta, vielä olen porukan mukana kerinnyt. Tosin 80 km/h rajoitusalueella en yleensäkään ajele satasta tai yli, tarviin ajokorttia töissäkin ja sen verran huono palkka ettei ole varaa maksaa sakkoja. Ei kulutus paljoakaan muutu ajaa yksin tai kaksin. Minun pyörä on ns. suomipyörä, olen toinen omistaja sille. Pyörä on ST1300 vm. -05.

Patalahden reissulla moottorin lämmöt oli kahdessa tolpassa matkanopeuksilla ja kylä nopeuksilla kolme tolppaa. Huollon jälkeen kulkenu kylmempänä. Lämpimällä kelillä kolme tolppaa. Kulutus 5.5-6 litraa yks päällä. Kyl varmaan viiteenki pääsis ku ei yli 80 ajelis.

Kyllä tuntuu monella olevan myös vain nuo kaksi palkkia ja kulutus 5,5-6 L /100km.
Oiskohan tuo alle viiden litran kulutus myös kiinni tuosta termostaatista, koska näillä tuntuu olevan nuo lämmötkin kolme palkkia joka kelillä? Vai johtuuko se vain ajotavasta ja nopeudesta?
Oliskohan noita termostaatteja eri lämpöasteilla saatavilla ja oisko, niin että näissä tuontipyörissä olisi eri termostaatti?
03Biker

Kyllä kolme palkkia on aina kun kone käyntilämmin, on ulkoilma mitä tahansa. Kulutus mulla yksin ajaessa alkaa5,0L/km kaksin 5,2L/km. Joskus olen yksin ajanut n.550km tankillisella. Tosinaan vauhdikkammassa ajossa ei pääse kuin 450km. Yleensä tankaan tankin aina suuta myöden täyteen.
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Mulla oli kans muutama vuos sitten kylmillä keleillä vaan kaks palkkia. Ongelma poistui, kun jäähdytysneste vaihdettiin. Oiskohan ollu joku roska termarin välissä, ettei viileellä enää jaksanu lämmetä. Eiköhän se kolme palkkia pitäis olla, jos kaikki on kunnossa. Kulutusnäyttö näyttää 5,3 litran keskikulutusta. Joskus oon mitannu tankillisten kulutuksia. Rauhallisella ajolla on hieman alle 5 litraa, mutta motarivoittosella menee yli 5.5 litran

Olkaa kilttejä ja sanokaa onko teillä suomi vai tuontipyörä. Voihan se olla salaisuuskin. redtan

Mulla Suomipyörä. Oletko vaihtanut jäähdytysnesteitä? itse vaihdan 2-3v välein.
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Powered by EzPortal