Akku ja sen kesto

Aloittaja Kauko, 27.04.09 - klo:22:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 02.04.15 - klo:18:06
Jatkoa Edelliseen tuohon akkuasiaan:Tuo ns älylaturi täytyy olla myös sellainen että siinä on oma lataus asentonsa moottoripyörä akulle,eli jos pistää pitkäksi aikaa auton akkujen latausohjelmaan  se on liian tehokas lataus,silloin tulee tulee yliladattua sitä eikä sekään ole hyväksi mp-akulle Sopiva latausvirta on max  0,8A.
Akun säilytys lämpötila 5-10 ast,joskus jossain on mainittu säilytyksen paikaksi jopa pakastinta,mutta se edellyttä että
akun nesteet on ehdottomasti kunnossa,jos se pääsee vaikka jäätymään,kun akun hapot sisältävät liikaa vettä,niin akuhan sen jälkeen entinen.
Siis normaali auton akkujen lataukseen tarkoitettu vaikka ns älylaturi ei käy välttämättä mp-akun lataukseen,siinä täytyy
olla ns mp-akun lataukseen sopiva ohjelma.
Kyllä täyteen ladattukin aku purkautuu hiljalleen irroitettunakin säilytyksessä riippuen vielä esim paikan lämpötilasta.
viileä 0 ast yläpuolella oleva lämpötila o paras. thumbsup1  kannattaa valvoa talvella latauksen tilaa aina.

FF1pan   rd11


Ihan asiaa FF1pan puhuu!!! Mulla Bilteman yhdistelmälaturi autoon ja pyörään, ja ollut talven pyöräpuolen ylläpitolatauksessa koko ajan akun ollessa pyörässä paikallaan. Pannari kuluttaa akkua seistessä kun elektroniikkaa on mukana. Ei kauaa kestä niin et jaksaa viel käynnistyä.
Mut niinkuin sanoin niin seuraava on Litium akku, Shorai LFX18A1-BS12 Stormilta lähtee hintaan 189€ ja laturi 85€.. Saattaa vaikuttaa äkkiseltään ehkä kalliiltakin, mutta eiköhän tässäkin päde et hyvää ei saa halvalla ja on sit pitkä ilo ku mopo pelaa kunnolla!!

Lainaus käyttäjältä: ceetee - 02.04.15 - klo:19:32
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 02.04.15 - klo:18:06
Jatkoa Edelliseen tuohon akkuasiaan:Tuo ns älylaturi täytyy olla myös sellainen että siinä on oma lataus asentonsa moottoripyörä akulle,eli jos pistää pitkäksi aikaa auton akkujen latausohjelmaan  se on liian tehokas lataus,silloin tulee tulee yliladattua sitä eikä sekään ole hyväksi mp-akulle Sopiva latausvirta on max  0,8A.
Akun säilytys lämpötila 5-10 ast,joskus jossain on mainittu säilytyksen paikaksi jopa pakastinta,mutta se edellyttä että
akun nesteet on ehdottomasti kunnossa,jos se pääsee vaikka jäätymään,kun akun hapot sisältävät liikaa vettä,niin akuhan sen jälkeen entinen.
Siis normaali auton akkujen lataukseen tarkoitettu vaikka ns älylaturi ei käy välttämättä mp-akun lataukseen,siinä täytyy
olla ns mp-akun lataukseen sopiva ohjelma.
Kyllä täyteen ladattukin aku purkautuu hiljalleen irroitettunakin säilytyksessä riippuen vielä esim paikan lämpötilasta.
viileä 0 ast yläpuolella oleva lämpötila o paras. thumbsup1  kannattaa valvoa talvella latauksen tilaa aina.

FF1pan   rd11


Ihan asiaa FF1pan puhuu!!! Mulla Bilteman yhdistelmälaturi autoon ja pyörään, ja ollut talven pyöräpuolen ylläpitolatauksessa koko ajan akun ollessa pyörässä paikallaan. Pannari kuluttaa akkua seistessä kun elektroniikkaa on mukana. Ei kauaa kestä niin et jaksaa viel käynnistyä.
Mut niinkuin sanoin niin seuraava on Litium akku, Shorai LFX18A1-BS12 Stormilta lähtee hintaan 189€ ja laturi 85€.. Saattaa vaikuttaa äkkiseltään ehkä kalliiltakin, mutta eiköhän tässäkin päde et hyvää ei saa halvalla ja on sit pitkä ilo ku mopo pelaa kunnolla!!

Vähän viel jatkoa!!! Bikeworldistä sanottiin akun takuusta seuraavaa ku viimeisen ostin... Takuu kestää käytännössä vain ajokauden!!!!!!!!!!!!
Ei talven yli säilytystä enää!!!!!!!! Alkuperäistyyppinen akku tuntuu olevan Pannarin heikko kohta....:((

Kyllähän tässä niinkin on asia,että akkujen laatu on roimasti huonontunut,jo se kertoo sen että niiden takuu on lyhentynyt.Ja sitten toinen asia on että mp:rien sähkölaitteet ovat myös huimasti lisääntyneet,se kuormittaa käytössä myös akkuja erilailla kuin vuosia sitten.

FF1pan  rd11

Lainaus käyttäjältä: ceetee - 02.04.15 - klo:19:37
Lainaus käyttäjältä: ceetee - 02.04.15 - klo:19:32
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 02.04.15 - klo:18:06
Jatkoa Edelliseen tuohon akkuasiaan:Tuo ns älylaturi täytyy olla myös sellainen että siinä on oma lataus asentonsa moottoripyörä akulle,eli jos pistää pitkäksi aikaa auton akkujen latausohjelmaan  se on liian tehokas lataus,silloin tulee tulee yliladattua sitä eikä sekään ole hyväksi mp-akulle Sopiva latausvirta on max  0,8A.
Akun säilytys lämpötila 5-10 ast,joskus jossain on mainittu säilytyksen paikaksi jopa pakastinta,mutta se edellyttä että
akun nesteet on ehdottomasti kunnossa,jos se pääsee vaikka jäätymään,kun akun hapot sisältävät liikaa vettä,niin akuhan sen jälkeen entinen.
Siis normaali auton akkujen lataukseen tarkoitettu vaikka ns älylaturi ei käy välttämättä mp-akun lataukseen,siinä täytyy
olla ns mp-akun lataukseen sopiva ohjelma.
Kyllä täyteen ladattukin aku purkautuu hiljalleen irroitettunakin säilytyksessä riippuen vielä esim paikan lämpötilasta.
viileä 0 ast yläpuolella oleva lämpötila o paras. thumbsup1  kannattaa valvoa talvella latauksen tilaa aina.

FF1pan   rd11


Ihan asiaa FF1pan puhuu!!! Mulla Bilteman yhdistelmälaturi autoon ja pyörään, ja ollut talven pyöräpuolen ylläpitolatauksessa koko ajan akun ollessa pyörässä paikallaan. Pannari kuluttaa akkua seistessä kun elektroniikkaa on mukana. Ei kauaa kestä niin et jaksaa viel käynnistyä.
Mut niinkuin sanoin niin seuraava on Litium akku, Shorai LFX18A1-BS12 Stormilta lähtee hintaan 189€ ja laturi 85€.. Saattaa vaikuttaa äkkiseltään ehkä kalliiltakin, mutta eiköhän tässäkin päde et hyvää ei saa halvalla ja on sit pitkä ilo ku mopo pelaa kunnolla!!

Vähän viel jatkoa!!! Bikeworldistä sanottiin akun takuusta seuraavaa ku viimeisen ostin... Takuu kestää käytännössä vain ajokauden!!!!!!!!!!!!
Ei talven yli säilytystä enää!!!!!!!! Alkuperäistyyppinen akku tuntuu olevan Pannarin heikko kohta....:((

Empä nyt tiedä, kun mun panissa alkuperäinen akku kesti yli 8 vuotta !

Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 02.04.15 - klo:19:49
Kyllähän tässä niinkin on asia,että akkujen laatu on roimasti huonontunut,jo se kertoo sen että niiden takuu on lyhentynyt.Ja sitten toinen asia on että mp:rien sähkölaitteet ovat myös huimasti lisääntyneet,se kuormittaa käytössä myös akkuja erilailla kuin vuosia sitten.

FF1pan  rd11


Täysin samaa mieltä. Ennen kesti Japanissa tehdyt Yasat 10 v.
Japanissa tehdyt auton Panasonicit yli 10 vuotta.
Akkujen laatu samaa roskaa,mitä moni viihde elektroniikka...
Sama pätee moneen auton varaosaan tarvikkeena,eurot eritoten jenkit.
Uudet Mehikossa taotut jousi pakat kestää 6kk >:(
Ennen mentiin 30-60 vuotta.
Osa kärjettömistä sytkistä susia jo syntyessään...
Murroksen suojakumit,MUOVIA wallhead  ei siis kumia...
Kyselin isän EX:Diplomaatti Chevyyn uutta jäähdytintä Suomen suurrimmasta varaosapuljusta.
uuden saa reiluun 200€ myyjä sanoi jos viet entisen alkuperäisen syylarin jäähdytin korjaamoon,toimii vielä joku Suomessa,saat 10 kertaa kestävämmän syylärin....

Tuttu,vanha koulukaveri,varaosamyyjä ei suostu edes myymään tiettyjä tarvike merkkejä,koska laatu täyttä P butt1
Liikaa valituksia ja riita tapauksia...




Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

 horisko
Tietyistä paikoista ostetut akut ovat olleet autoissakin lähinnä pyrotekniikkaa.
En voi tietenkään tässä sanoa mistä, ettei tule sanomista.

Mielestäni pitäisi ostaa vain paras mahdollinen, mikä se nyt sitten onkaan. 03Biker
tee se nyt, huomenna voi olla.....

minun mielipiteeni on et 50.- akku ja joka kevät uusi niin aina toimii ja sama raha menee vuosien aikana siihen kalliimpaan akkuun... mut varma et uusiakkku kestää aina kesän.mut jokainen tekee oman päätöksen ;)

Uudessa Bike:ssa oli jotain akku asiaa jutun muodossa.
On varmaan vielä myynnissä tai kirjastossa.
Ei ollut kyllä testi.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Koska olen hyvittäinkin laiska mies, olen valmis näkemään vaivaa välttääkseni vaivannäköä. Koska Pannarissa on akku sivuposken alla piilossa, turasin tupakinsytytinvirtapistokkeesta, parista johdonpätkästä ja lattaliittimistä tuollaisen adapterin, jolla voin ruokkia akkua talven aikana purkamatta mitään.
Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.


 horisko
Jutun ukko tietää, mistä puhuu, vaikka tietenkin voi olla ketunhäntä kainalossa.

Itselläni Hondan alkuperäinen (kallis) akku on kestänyt molemmilla kerroilla tasan 5 vuotta, uudesta reilut
140tkm ajetussa 10 vuotta (huh huh) vanhassa pyörässä. Huolettomat viisi vuotta kerrallaan.

Kummallakin kerralla on Autoliitto pelastanut pulasta, viimeksi kolme viikkoa sitten. Eikä tarvinnut kauaa
odotella.

Hyytymiset tulivat yhtäkkiä, ilman minkäänlaista varoitusta. Talvella on ladattu ylläpitolaturilla,
jossa tuli mukana adapteri, ettei tarvitse repiä satulaa irti eikä kaivella akun napoja katteiden alta.

Ei ole mielestäni tulleet akut vuotta kohden kalliiksi (25-30 euroa) ja Autoliitto on auttanut jäsenmaksua
vastaan "ilmaiseksi". 4idi4s


Hojare




tee se nyt, huomenna voi olla.....

Mistähän tämä Hondan alkuperäinen on maineensa saanut , kun voidaan hinta pitää melkein parissa satasessa . Tällä hetkellä on tällä kalliilla akulla neljäs kesä menossa ja tahkolle tullessa kämppiksen työntöapua jo tarvittiin . Ostin Exide merkkisen akun 1/3 alkuperäisen hinnasta . En mielestäni mennyt halpaan vaan järkevään ratkaisuun .


 horisko
Lähempänä satasta kuin kahta tuo "alkuperäinen" oli ja vielä asennettuna ja maahantuojan marmoritiskin
takana.

Hojare
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Ostin uuden akun tuohon Kawaan viime keväänä,vaihdoin juuri Pannariin sen,Samaa mallia.
Kawalla ei tarkotus ajella joten joutaa käyttöön.
Maksoi 50€ Euroglobe,katsotaan kauanko kestää....
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Powered by EzPortal