Onko kellään kokemusta että bridgestonien jälkeen vaihdetut ns. jäykempirunkoiset(mitkä ne sitten onkaan) vaikuttaisi todellakin ajettavuutta parantavasti kuten viisaammat väittää?
Ei ole vielä kokemusta, mutta vuodenvaihteessa yritin löytää tietoa noista renkaista täältä ja rapakon takaa. Yleisesti suositeltiin kaikkea muuta paitsi orggis Bridgestoneja. Oma valinta sitten päätyi Metzelerin Z6 interactive + normal. Ensikesänä tuon sitten näkee. Toinen kovasti kehuttu oli Michelin PR2:set. Ja aina kuuli painesuosituksen +0,3bar.
Lainaus käyttäjältä: "panman"Ei ole vielä kokemusta, mutta vuodenvaihteessa yritin löytää tietoa noista renkaista täältä ja rapakon takaa. Yleisesti suositeltiin kaikkea muuta paitsi orggis Bridgestoneja. Oma valinta sitten päätyi Metzelerin Z6 interactive + normal. Ensikesänä tuon sitten näkee. Toinen kovasti kehuttu oli Michelin PR2:set. Ja aina kuuli painesuosituksen +0,3bar.
Mää sitten matkin sua jos osottautuu hyväksi nuo metzelerit
Ajetaas nuo bridgestonet vaan ensin finaaliin.
Tuolla jenkkifoorumilla ovat olleet sitä mieltä että Metzin Z6 ei kestä takana kunnolla (ja hankala seurata kulumista kun ei ole nuruja keskellä). Siellä ne ajelee Z6 edessä ja vanha kunnon 880 Marathon takana. Itse ajelen Misukoilla ja kyllä ero ainakin alkuperäisiin Bridgestoniin oli selkeä. Misukoiden ainoa miinusominaisuus on se, että tietyllä vauhdilla pitää välillä ihme ulinaa. Välillä oikein kuunnellut että onko se takapyörän laakeri mennyt oikeasti
Itsellä Bridgestoneja vielä runsaasti jäljellä. Parissa aikasemmassa pyörässä olen käyttänyt Z6 takana ja hyvä oli kummassaki. Mut ne oli melko keveitä pyöriä. Vaikea valinta, ehkä kokeilen misukkaa.
Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Tuolla jenkkifoorumilla ovat olleet sitä mieltä että Metzin Z6 ei kestä takana kunnolla (ja hankala seurata kulumista kun ei ole nuruja keskellä). Siellä ne ajelee Z6 edessä ja vanha kunnon 880 Marathon takana. Itse ajelen Misukoilla ja kyllä ero ainakin alkuperäisiin Bridgestoniin oli selkeä. Misukoiden ainoa miinusominaisuus on se, että tietyllä vauhdilla pitää välillä ihme ulinaa. Välillä oikein kuunnellut että onko se takapyörän laakeri mennyt oikeasti
Itselläni Z6 edessä (uusi), takana Z6 menee vaihtoon ennen reissuun lähtöä ( ajettu 10tkm). Ei uskalla lähteä reissuun, kun ei nää paljonko pintaa jäljellä. Seuraava rengas taakse alle on 880 maraton. Täytyy kokeilla.
Z 6:set oli ajettavuudeltaan Ok. En ole paras arvostelija, kun ajotapa ei hae äärirajoja. Edellinen etunen (Z6) kesti 16 tkm. Oli tosin jo ihan finaalissa.
pitäis vaihtaa etunen
kertokaa kokemukset
pr2 ja metzin 6 ,vai onko muita hyviä
km paljonko,sadesäällä,ulinat ,vaeltaako,ym
bridgen alkuperäinen edessä (aj.21000km)finito
takana uusi batlaxi 020(orig.kesti n.18000km)
Eikös se "kannata" pitää samanlaiset edessä ja takana. Jos nyt takana on uusi Bridge, niin eikös kannata laittaa myös uusi 020 myös eteen?
Lainaus käyttäjältä: "panman"Eikös se "kannata" pitää samanlaiset edessä ja takana. Jos nyt takana on uusi Bridge, niin eikös kannata laittaa myös uusi 020 myös eteen?
en oikein tykännyt bridgestä edessä,varsinkin sadesäällä(tiukat jarrutukset)
on totta mitä noi lontoon murretta puhuvat että erilaisiin pyöriin ei käy sama rengas,siksi kysyinkin noista pannariin
(edell.pyörissä ajanut kaiken maaiman,contit,avonit,pirellit ym ja täytyy sanoa että eroja on)
Niin, minä olen ajellut 82 tkm Michelin Pilot Road:lla. Eka takanen 18 tkm, eka etunen 23 tkm. Toka takanen 19 tkm, toka etunen 27 tkm. Kolmas takanen 18 tkm. Viime kesänä oli alla uudemmat versio 2:t => takasella ajettu nyt 14 tkm ja on vielä hyvin pintaa, etusella 28 tkm ja nyt menee vaihtoon. Minusta hyvä märkäpito, varsinkin nää uudemmat, joissa keskellä kova ja reunoissa pehmeä. Edelleen se ajoittainen ulina on miinusta, jotenkin tuntuu että nää kakkoset ei oo niin pahat. Ja "ylipaineilla" ajelen eli 3.2 - 3.3.
Tässä takanen, jolla ajettu 18500 km http://www.j-helin.net/images/Pictures/ ... -18500.jpg (http://www.j-helin.net/images/Pictures/takarengas-pr-18500.jpg)
Tässä etunen, jolla ajettu 24 tkm ja vieressä uusi kakkosmallin kumi http://www.j-helin.net/images/Pictures/ ... a-2008.jpg (http://www.j-helin.net/images/Pictures/etu-uusi-vanha-2008.jpg)
Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Niin, minä olen ajellut 82 tkm Michelin Pilot Road:lla. Eka takanen 18 tkm, eka etunen 23 tkm. Toka takanen 19 tkm, toka etunen 27 tkm. Kolmas takanen 18 tkm. Viime kesänä oli alla uudemmat versio 2:t => takasella ajettu nyt 14 tkm ja on vielä hyvin pintaa, etusella 28 tkm ja nyt menee vaihtoon. Minusta hyvä märkäpito, varsinkin nää uudemmat, joissa keskellä kova ja reunoissa pehmeä. Edelleen se ajoittainen ulina on miinusta, jotenkin tuntuu että nää kakkoset ei oo niin pahat. Ja "ylipaineilla" ajelen eli 3.2 - 3.3.
Tässä takanen, jolla ajettu 18500 km http://www.j-helin.net/images/Pictures/ ... -18500.jpg (http://www.j-helin.net/images/Pictures/takarengas-pr-18500.jpg)
Tässä etunen, jolla ajettu 24 tkm ja vieressä uusi kakkosmallin kumi http://www.j-helin.net/images/Pictures/ ... a-2008.jpg (http://www.j-helin.net/images/Pictures/etu-uusi-vanha-2008.jpg)
sinun lausuntojen perusteella tilasin tänään pr2 eteen
reliatec oyltä maksoi 132,69€ (ei asennusta)
kiitos lausunnoista
Meinaan kyllä seuraavaksi kokeilla niitä jäykempirunkoiseksi kehuttuja mezelerejä, jos vaikka oikeesti parantas vakautta
Minä kyllä uskon noihin Metzeihin, juuri tuon jäykän rungon takia.
Kyllä oli valtava ero pyörän käyttäytymiseen kun vaihtoi ensi asennus renkaat pois ja tilalle Maraton 880. Rengaspaineet olen pitänyt edessä 2.7 ja takana 3.2.
Lainaus käyttäjältä: "hyrrä"Kyllä oli valtava ero pyörän käyttäytymiseen kun vaihtoi ensi asennus renkaat pois ja tilalle Maraton 880. Rengaspaineet olen pitänyt edessä 2.7 ja takana 3.2.
Noniih, entistä enemmän alkaa varmistua seuraavat gummit, hyvä kun täällä saapi tietoo ja kokemuksia
Lainaus käyttäjältä: "hyrrä"Kyllä oli valtava ero pyörän käyttäytymiseen kun vaihtoi ensi asennus renkaat pois ja tilalle Maraton 880. Rengaspaineet olen pitänyt edessä 2.7 ja takana 3.2.
Ihmettelen tuota painetta edessä, 2.7 ==> millään perusteella ajat 0.2 alipaineella ? Yleensä tuo johtaa epämääräiseen käytökseen ja lamellien kulumiseen sain toisesta reunastaan ...
eipä tohon mitään isompaa perustetta ole ollut mutta jos sinulla on tuolla 2.9 edessä toiminut ja eteenkin kestänyt hyvin niin pidetäänpä lukema muistissa.
Lainaus käyttäjältä: "wage"takana uusi batlaxi 020(orig.kesti n.18000km)
hupsheijaa: tänään pesin pyörän ja tarkastin takagummin: kulutusvaroittimet ovat melkein päällä. Ajettu alle 8000km. Tuo kumi ei kestä 10.000 enempää. Tietty on kantikaskin vielä.
siis orginaalit bridget, joita tuskin tulee ikävä.
Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Lainaus käyttäjältä: "wage"takana uusi batlaxi 020(orig.kesti n.18000km)
hupsheijaa: tänään pesin pyörän ja tarkastin takagummin: kulutusvaroittimet ovat melkein päällä. Ajettu alle 8000km. Tuo kumi ei kestä 10.000 enempää. Tietty on kantikaskin vielä.
siis orginaalit bridget, joita tuskin tulee ikävä.
sama juttu täällä....
Oliko se niin, että Wage ajelee yksin ja rengas kesti 18 tkm. Meillä "kaikki" ajot kaks päällä.
Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Oliko se niin, että Wage ajelee yksin ja rengas kesti 18 tkm. Meillä "kaikki" ajot kaks päällä.
jeps,näinhän se oli
jossain topiikissa kerroin ystävästäni HD ja pitkä keula,2X n.100kg keijukaista+bagit ym
kaikki paino takarenkaalle ja 21cm leveä rengas steelille n.5000km,,,paniikki ,,missä on lähin hd-center puolassa
mutta ongelmaan on yksinkertainen ratkaisu
lähdemme PanArin kanssa ens vkolla eurooppa-tournee n.2-3 vko
tulen takaisin niin pannari on myynnissä,niin rouvalle oma hyvä pyörä(ks myynti-osasto,st1300)
pidä kauko kiirettä,tuo timpan sari ,katseli jo siihen suuntaan ,että lähi aikoina vois tulla puh.soitto porista
ks myös hondamanian,km lukemat,aika likellä ollaan
Varmaan tehtäisiin kauppoja jos emännällä olisi enempi pituutta ja meillä enempi rahnua.
Annetaan suosiolla tuo Sarille