Jatketaan vähän vanhaa aihetta. Hienosti sain tuon aikaisemmin ketjussa mainitun liittimen auki ohjeilla, putsattua ja rasvattua. Kävin sitten ajan kanssa kaikki muutkin liittimet läpi ja tänään testailin sähköjä, niin kaikki näytti toimivan kuten pitääkin.
Kun ostin pyörän syyskuussa, jouduin tekemään valoille erillisen syötön extra vaihtokytkimen kautta, kun releet eivät oikein sytyttäneet ajovaloja.
Kun nyt sitten otin irti koko ilmanputsarikoteloinnin päästäkseni käsiksi emäputken takana oleviin virtalukon ja kahvakytkinten liittimiin, niin löytyi syy valo-ongelmiin. Liitinten pinnit olivat aivan valkoisiksi hapettuneet ja sen verran piukassa, ettei niitä ole koko pyörän elinaikana irroiteltu. Nyt putsattuna ja rasvattuna johtavat sähköä ihan eri tyyliin ja lähtevät aukikin ilman suurempaa ähellystä.