Foorumi > ST 1100

Sylkee nestettä pysähdymisen jälkeen..

(1/4) > >>

Vesseli:
Eli vaikka lämmöt ei nouse ajaessa korkealle ja puhallin pyörii, Keittää pysähdyksenjälkeen niin että roplatus kuuluu, ja sylkee paisunnan kautta nestetää ulos..Termostaatti ja puhallin vaihdettu,sekä syylarin korkki uuteen , Toimii normaalisti kun moottori on ajettu reilusti lämpöiseksi, eli puhallin jää jäähdyttämään..
Mystiseksi vian tekee se että alilämpöiisenä pysähtyessään saattaa keittää ja sylkeä nestettä ulos(paisunta), vaikka lämmöt on mittarin alaosassa..
Lopputulemana se että vähintään parinviikon välein lisättävä nestettä jos aktiivisesti ajetaan..
Ideat alkaa loppumaan vian suhteen ,pitääkö työntää pyörä kuoppaan ja peitellä ?

sepeteus:

--- Lainaus käyttäjältä: Vesseli - 13.08.19 - klo:18:04 ---Eli vaikka lämmöt ei nouse ajaessa korkealle ja puhallin pyörii, Keittää pysähdyksenjälkeen niin että roplatus kuuluu, ja sylkee paisunnan kautta nestetää ulos..Termostaatti ja puhallin vaihdettu,sekä syylarin korkki uuteen , Toimii normaalisti kun moottori on ajettu reilusti lämpöiseksi, eli puhallin jää jäähdyttämään..
Mystiseksi vian tekee se että alilämpöiisenä pysähtyessään saattaa keittää ja sylkeä nestettä ulos(paisunta), vaikka lämmöt on mittarin alaosassa..
Lopputulemana se että vähintään parinviikon välein lisättävä nestettä jos aktiivisesti ajetaan..
Ideat alkaa loppumaan vian suhteen ,pitääkö työntää pyörä kuoppaan ja peitellä ?

--- Lainaus päättyy ---

Mikä pyörä ? 1100 - 1300  vuosmalli ???

Vesseli:
Paneuropean 1100 vm:1993

MakePan:
Ikuna en ole kuullut että Pannarissa olis tuommoista ollut mutta ettei vaan olis kannentiiviste vialla?

Pannukakku:
Sylkeekö pyörä nestettä ulos paisuntasäiliöstä vai jostain säiliön letkun yläpäästä, termostaatin läheltä? Yksi vika mikä koettelee vanhoja ST1100:sia on paisuntasäiliön letkun kiertyminen umpeen. Vanhat letkut ja lämpö tekee tuommoista. Jos näin käy, niin pyörä hukkaa nestettä joka kerta kun sen ajaa lämpimäksi ja nesteen kokonaismäärä vähenee jatkuvasti. Paisuntasäiliössä kaikki näyttää olevan ok, koska ylipaine ei pääse säiliöön vaan neste roiskuu hemmettiin termostaatin korkista tai paisuntasäiliön letkun liittimestä. Ja lopulta nestettä on niin vähän, että se alkaa keittää.

Toinen tälläistä aiheuttava juttu voisi olla ilmausletkun tukkeutuminen. Järjestelmää ei saa täytettyä täysin jos ilma ei poistu. Jos valutat koko systeemin tyhjäksi, mukaan lukien lohkosta eli avaat myös lohkon kummallakin puolella olevat M6-pultit, niin tuleeko sieltä/meneekö sinne täysi määrä nestettä eli 2,5 litraa järjestelmään plus 0,5 litraa paisuntasäiliöön?

Eihän systeemissä ole ollut kraanavettä ja onhan aina käytetty asiallista pakkasnestettä? Vesipumpun siivet saattavat olla ruostuneita ja näin ollen vesi ei kierrä tarpeeksi. Joskus tuli vastaan brittikone, jonka lohkon vesitiloista oli valehtelematta puolet täynnä sedimenttiä. Se lohko oli ikään kuin betonoitu. Kumma juttu, että se toimi kuitenkin.

Ja sitten vielä, onhan jäähdytysnesteenä 50/50-seos alumiinimoottorille käypäistä glykolia ja akkuvettä? Jos seos on glykolivoittoinen niin se saavuttaa kiehumispisteensä turhan nopeasti.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta