Uudet viestit

PanFun sivustotuki

Tue foorumin toimintaa!

Kiitos!
Donate with PayPal!


Kirjoittaja Aihe: Talvihuoltoa  (Luettu 9035 kertaa)

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pannukakku

  • ★★★★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Huhti 2009
  • Viestejä: 544
  • Viestieni tykkäämiset: 437
  • Ikä: 38
  • Paikkakunta: Tammisaari
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.04.21 - klo:20:56
  • ST1100AN
  • Kuvat
Vs: Talvihuoltoa
« Vastaus #30 : 04.03.21 - klo:14:30 »
Moro oletko varma tuosta öljyn määrästä ja mitasta? En pääsyt tuolla öljyn määrällä tuommoiseen mittaan. Sitten kun laitoin 3,85 dl öljy tuli mitaksi 140mm ja lisäksi huoltokortissa puhutaan jotain muuta. Vanhaa öljyä oli n 2,5 dl ja nyt puhutaan siis oikeasta etuputkesta..

Olen varma öljyn määrästä, mutta olen saanut tuon öljymäärän mahtumaan putkiin vain, jos putket on purettu täysin atomeiksi, pesty joka atomi pesukoneessa, puhalleltu joka rako paineilmalla ja ja uitettu kaikki osat liuottimessa. Öljyä jää pirullisen paljon mm. oikean putken vaimenninrakenteen sisään.

Sen takia on olennaisempaa lisätä öljyä vähän kerrallaan, pumpata liukuputkia ja oikeastaan kaikkea mikä keulassa liikkuu ja ajaa ilmaa ulos hiljalleen, lisätä taas öljyä ja niin edelleen. Ja olla tarkkana oikean pinnan korkeuden kanssa. Öljyn kokonaismäärä on eräänlainen apuarvo. Jos öljyä tulee ulos vaikka noin 350 cc ja uutta öljyä menee 150 cc ja pinta on ok, niin aivan varmasti jossain on ilmaa. Jos taas putkeen kaataa sokkona sanotun öljyn määrän eikä mittaile mitään niin öljyä tulee liikaa.

Yksi kaveri teki tällä lailla jonkun Suzukin kanssa. Öljyt mahtuivat putkeen jousien kanssa kuin ihmeen kaupalla kun putket olivat pitkänä. Ei muuta kuin (yllättävän jäykkä) haarukka kasaan ja radalle. Ensimmäinen liikennehidaste tai mikä lie pomppu ja koko pyörä sekä kuski oli kätevästi öljytty kun liika öljy oli korkannut tiensä ulos vähän joka tiivisteen takaa.

Tägit:
 


TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020