Uudet viestit

PanFun sivustotuki

Tue foorumin toimintaa!

Kiitos!
Donate with PayPal!


Kirjoittaja Aihe: Onko vikaa 1992-1995 vuosien ABS-järjestelmissä? Palaako/vilkuttaako ABSivalo?  (Luettu 2698 kertaa)

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pannukakku

  • ★★★★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 19
  • Liittynyt: Huhti 2009
  • Viestejä: 525
  • Viestieni tykkäämiset: 380
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Tammisaari
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 21:34
  • ST1100AN
  • Kuvat
Oma ABS:ni ei toimi koska keulan modulaattorista on "crank angle sensor" hajalla eli vehje vilkuttaa vikakoodia 1. Näiden ABsien viat löytyvät useimmissa tapauksissa modulaattoreista vaikka esimerkiksi pulssianturit taikka johdotukset saattavat myös vikaantua.

Olen löytänyt jenkkifoorumilta kanadalaisen joka tehdaskorjaa modulaattoreita varsin käypään hintaan eli alkaen sadasta dollarista per laite. Aion lähettää omani äijän työpöydälle jahka kausi loppuu täällä etelässä.

Onko muilla ABSien vikoja? Sillä jos ne liittyvät modulaattoreihin niin tulkaa mukaan ja tehdään kimppatilaus. Saadaan edullisemmat postikulut ja useampi vika poistettua ensi kaudeksi.

Mikäli ette ole varmoja vikanne laadusta niin konsultoin mielelläni.


Poissa veskupappa

  • ★★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 15
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Syys 2015
  • Viestejä: 143
  • Viestieni tykkäämiset: 200
  • Ikä: 57
  • Paikkakunta: Kotka
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 21:24
  • ST 1100 ABS TCS CBS -96
  • Kuvat
Mulla keväällä vilkutti muutaman kilometrin ajon jälkeen, mutta syy on klassikko, eli akku vähän heikko. Kun vaan pysähtyi ja käynnisti uudestaan, niin valo pysyi poissa ja vehjes toimi niinkuin kuuluu. Myös luistoneston osalta, pitihän ne testata hiekkatiellä ...  :)
Sitte vaan älylaturilla käskyä,jos ei ole voinut ajaa riittävän paljoa. (siis usein )
Laite tosin vm. -96..

Poissa Pannukakku

  • ★★★★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 19
  • Liittynyt: Huhti 2009
  • Viestejä: 525
  • Viestieni tykkäämiset: 380
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Tammisaari
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 21:34
  • ST1100AN
  • Kuvat
No niin, vähän boostausta kimppakorjaamiselle ja samalla korjaamoraporttia: Huomasin yleismittarilla ronkkiessani että naisystäväni ST:n takapyörän pulssianturi ei antanut vastetta. Eli kun virta on päällä ja pyörää pyörittää vapaalla niin vihreän ja sinisen johdon jännitteen tulisi olla välillä 0,5-4 volttia. Vaihdoin tilalle korvausanturin ja kas, systeemi virittyi ja ABS-TCS toimii kuin pitää.

Kokeilin samaa anturia omaan pyörääni ja sain systeemin ikään kuin järkiinsä. TCS-valo sammui mutta ABS 1-valo vilkkui. Vikakoodi oli 1 eli "crank angle sensor" on hajalla etupään modulaattorista. Joten modulaattorit lähtevät huoltoon loppukuusta.

Poissa Pannukakku

  • ★★★★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 19
  • Liittynyt: Huhti 2009
  • Viestejä: 525
  • Viestieni tykkäämiset: 380
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Tammisaari
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 21:34
  • ST1100AN
  • Kuvat
Ja ai niin, unohdin kertoa lähtötilanteesta: Kaksi ABS/TCS-pyörää näpeissä, kumpikaan ei anna selkeää vikakoodia vaan valot vilkkuvat vailla järkeä. Olin saanut ykköskoodin omasta pyörästäni aiemmin, mutta se oli ennen sensorin pimenemistä.

Poissa Pannukakku

  • ★★★★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 19
  • Liittynyt: Huhti 2009
  • Viestejä: 525
  • Viestieni tykkäämiset: 380
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Tammisaari
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 21:34
  • ST1100AN
  • Kuvat
Ja tosiaan päivitystä, modulaattorit tulivat alkuvuodesta ja valot sammuivat. Etupään hydraulipiirivika tuli siis korjattua.

Poissa Pannukakku

  • ★★★★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 19
  • Liittynyt: Huhti 2009
  • Viestejä: 525
  • Viestieni tykkäämiset: 380
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Tammisaari
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 21:34
  • ST1100AN
  • Kuvat
Uppia vanhaan aiheeseen kun puolison pyörän modulaattori lakkasi toimimasta.

Korjasin sen itse ST-Owners clubin ohjeita silmäillen. Tuossa linkki http://www.st-riders.net/index.php?topic=7784.0

Mr. Norm Keller Kanadasta, joka on siis yksi tuon ST-Ownersin jutun kirjoittajista, korjaa modulaattoreita eläkehomminaan. Hän ei
ilmoittele enää muualla, mutta sähköposti on normkel32(at)gmail.com. Hintaa mies on ottanut ennen 100 CAD per modulaattori, mielestäni varsin kohtuullisesti suhteessa työn määrään ja uusiin o-renkaisiin ja niin edelleen. Rahdit Vancouveriin ja takaisin tulevat toki asiakkaan maksettaviksi.

Modulaattorien kiinnitysraudat kannattaa irroittaa ja estää niiden kilkkaaminen toisiaan vasten kuljetuksen aikana. Yksi vakio-ongelma on kuulemma Kanadan tulli, joten heitä varten pakettiin kannattaa laittaa englannin kielinen kirje. Ja kirjoittaa siihen, että osat ovat matkalla korjaukseen eli paketin vastaanottaja ei ole hankkinut niitä itselleen. Muuten modulaattorit saattavat jäädä tulliin jumittamaan kun siellä mietitään lähetyksen arvoa ja koetetaan nyhtää Normilta alv:tä plus tulleja.

Sellainen varoituksen sana, että Norm tekee työnsä hyvin eikä helposti. Asiakas ei ole oikeassa ellei niin erikseen todisteta. Esimerkiksi modulaattorit korjataan pareittain, sillä jos etupään modulaattori alkaa takkuamaan niin takapään modulaattori ei ole kaukana vikaantumisesta ja päin vastoin. Ne ovat yhtä vanhoja ja uineet samoissa nesteissä yhtä kauan. Jarrunesteen vaihtohan ei juuri vaikuta modulaattoriin, se ei tyhjene ellei laitetta avaa kokonaan eikä täyty ellei laitetta täytä kasaamisen yhteydessä.

Tägit:
 


TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020