Foorumi > ST 1100

1100 ostotarkastus

(1/3) > >>

veskupappa:
Moro
olis ajatuksissa hankkia kyseinen laite. Onko jotain mallikohtaista mihin kanattaisi kiinnittää normaalia käytetyn laitteen tarkistusta enemmän huomiota?  Jakakaapas kokeneet pannaristit tietoa/ kokemuksia ...
Vesku

TSR-1:
 Takasvingin ruostevauriot. On umpinainen kotelorakenne ja voipi ruostua puhki.
Ota käyttöön entisajan katsastusmiesten konstit terävän piikin ja voimakkaiden iskujen kera.

Pannari Petteri:
Tämä vanhempi ST 1100 on varsin tylsä pyörä "tyyppivikojen" suhteen....
Takawingi tai millä nimellä sitä oikein kutsutaan, niin voi olla sellainen ruostepaikka,
joka kannattaa tarkistaa esim. koputtelemalla ja samalla koputtelee myös kollektorin eli
osan, joka yhdistää pakokaasut pyörän alla.
Ohjauslaakerin tarkistus kannattaa myös tehdä....
Nämä ks. paikat saattavat olla huonossa kunnossa, jos pyörä on ollut ajossa lähellä merta.
Suomeksi sanottuna " tuontipyörä rannikolta" ja ei ole pesty liian tiheästi....
Jos ovat huonossa kunnossa niin "peli ei silti ole menetetty"...osia löytyy!
Mutta itse en kavahtaisi isoja mittarilukemia, vaan katsoisin yleistä "siistyttä" pyörän
suhteen. Jos pyörästä on pidetty huolta ulkoapäin, niin luultavasti sitä on myös huollettu
muutenkin....pitkiä reissuja ei nimittäin ajeta "epävarmalla" mopolla.
Eli normi mp-tarkistukset/ huoltohistoria kannattaa tarkistaa, sekä tietenkin kulutusosat
(renkaat/jarrupalat/ akkku/ keulanstefat/ym.)
Hyvät lisävarusteet ovat tietenki plussaa ( touringpleksi/kahvalämppärit/sisäkassit/ takalaukku jne,)
Nykyään hyvän ST 1100 saa jo alle 5000 euron ja alle 500 tkm ajetun...
Mutta itse suosisin silti "facelift" mallia alk. 1995( isompi laturi ym.)...sekä abs jarruja.

veskupappa:
Kiitos kommenteista
 ja olin jo itekin päätynyt toho facelift ideaan. Jos jonkun nurkissa alle 4,5 k€ maksava 1100 saa vinkata. vaikka yv. Mulla olis hävitettävänä Suzuki GS 500 E vm 2000. varttikate. ym. Rekisteröity 25 kW tehoille, siis vaikka tuoreen kortin ihmiselle... On vaan jäämässä pieneksi... Lisätiedot kysyttäessä, vielä ei ole esim. nettimotossa...

Vesku

mikkokui:
Mulla  -98 ja 4,200 e ,tosin pari vuotta sitten ja vähän yli 60,000 km ajettuna.

Saksan tuonti (tuotu 06 ) ja ennen kuin ostin ,seissy 3 v  ashamed  joten renkaat,kaikki nesteet uusix,jarrusylinterit,putket,,,+paljon muuta ennen kuin ajoon  horisko

Näissä "museopeleissä"  ;) on kyllä jo osien uusimista,vaikka eihän niitä ajamalla loppuun ajeta  bannana sillä  honda_sign

Osia hapettuu (Kiitos vielä Pertille !)ja niihin auttaa purku,crc ja kupari rasva !

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta