Pannarin toimintahäiriö.

Aloittaja kf9966, 09.06.13 - klo:11:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

09.06.13 - klo:11:33 Viimeisin muokkaus: 09.06.13 - klo:11:43 käyttäjältä kf9966
Ajelin tyytyväisenä Kainuulaisen taajaman keskustassa vuosimallin 2005 ST 1300 Pannarilla hidasta n. 40km/h vauhtia ja yhtäkkiä pyörä päätti sammua kesken kaiken. Starttasin siinä rullatessa ja Pannari hörähti kyllä välittömästi käyntiin mutta ei jaksanut käydä. Tämä toistui muutamia kertoja. Pysäytin ja starttailin jälleen samoin tuloksin, pyörä vaan hyrähti mutta ei jaksanut käydä. Siinä tupakoidessani mietin, että mitenköhän saan pyörän huoltoon Ämmänsaaressa perjantai-iltana.
Pyörä seisoi siinä sivuseisontatuen varassa, eikä kuskilla ole harmainta aavistusta häiriön lähteestä. Tumpattuani tupakan starttasin vielä kerran ja kuinka ollakkaan, Pannari käynnistyi täysin normaalisti ja pysyi käynnissä, joten matka saattoi jatkua.  rd11  Häiriö ei enää muutaman sadan kilsan kotimatkalla uusinut ja toivon, ettei enää uusisikaan.
Kysynkin, että mikähän mahtoi aiheuttaa kyseisen sammumisen ja onko kellään tietoa mitä korjataan jos korjataan. Kaikki toimi normaalisti ennen sammuilua.

Lainaus käyttäjältä: kf9966 - 09.06.13 - klo:11:33
Ajelin tyytyväisenä Kainuulaisen taajaman keskustassa vuosimallin 2005 ST 1300 Pannarilla hidasta n. 40km/h vauhtia ja yhtäkkiä pyörä päätti sammua kesken kaiken. Starttasin siinä rullatessa ja Pannari hörähti kyllä välittömästi käyntiin mutta ei jaksanut käydä. Tämä toistui muutamia kertoja. Pysäytin ja starttailin jälleen samoin tuloksin, pyörä vaan hyrähti mutta ei jaksanut käydä. Siinä tupakoidessani mietin, että mitenköhän saan pyörän huoltoon Ämmänsaaressa perjantai-iltana.
Pyörä seisoi siinä sivuseisontatuen varassa, eikä kuskilla ole harmainta aavistusta häiriön lähteestä. Tumpattuani tupakan starttasin vielä kerran ja kuinka ollakkaan, Pannari käynnistyi täysin normaalisti ja pysyi käynnissä, joten matka saattoi jatkua.  rd11  Häiriö ei enää muutaman sadan kilsan kotimatkalla uusinut ja toivon, ettei enää uusisikaan.
Kysynkin, että mikähän mahtoi aiheuttaa kyseisen sammumisen ja onko kellään tietoa mitä korjataan jos korjataan. Kaikki toimi normaalisti ennen sammuilua.

Tuo näin äkkiä ajatellen haiskataa bensapulalta.Tarkista ainakin ensiks tankin ilmausletku että on auki ,että tankkiin pääsee ilmaa ,kun bensaa kuluu pois ajaessa,
tankki menee alipaineelle,eikä pysty antamaan bensaa tarpeeksi?
Voi tietenkin olla niitä alipainepuolen ongoelmi kun kyse ST 1300,niistä on kyllä palsta olemassa foorumilla. airrev

FF1pan  rd11


Minä kehotan tarkistamaan läppärungon alta 5-haaraisen imuletkujen haarakappaleen. Taitaapi olla nyt joku rööri tukossa.
Tankki pystyyn ja ilmanputsarivermeet pois. Tarkempia ohjeitakin löytyy toisaalta tällä foorumilla.

 mulla oli ihan samoja sammumis juttuja toissa kesänä ettei jaksanu käydä,auttoi toi imuletkujen haarakappaleen puhdistus yks rööri oli tukossa sen jälkeen kukkunut hyvin.

Apuva.....Mitäs tehdään????? Mulla on sama vika Volvo V70:ssä.
Kari

19.06.13 - klo:12:40 #5 Viimeisin muokkaus: 19.06.13 - klo:22:12 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 09.06.13 - klo:14:53
Minä kehotan tarkistamaan läppärungon alta 5-haaraisen imuletkujen haarakappaleen. Taitaapi olla nyt joku rööri tukossa.
Tankki pystyyn ja ilmanputsarivermeet pois. Tarkempia ohjeitakin löytyy toisaalta tällä foorumilla.
Tarkentaisitko ystävällisesti mistä tarkasti ko. ohjeet löytyvät.

Katseleppa TUOSTA osiosta. Siellä on tekstiä ja kuviakin tästä aiheesta useassakin viestissä.

Pärrä on sen sammumisen jälkeen pelannut n. 400 km kuin se kuuluisa vessa niissä laitteissa jotka kulkevat kiskoilla eli hyvin on toiminut, ilman mitään oikkuja. Tyhjäkäynnissäkään en ole huomannut mitään erikoista paitsi kerran, päiviä ennen sammumista tyhjäkäynti oli lämpimänä aluksi karvan verran alle 1000rpm.
Katson silti ne alipaineletkuhärpäkkeet ennen lomareissuja. Löysin youtubesta 25 osaisen klippisarjan missä näytetään ja selostetaan lontooksi niiden alipaineletkujen ja sen liittimen (josta löytyi mähmää) puhdistus.

Lehtoselle suuret kiitokset hyvästä vinkistä.  Täytyy läpikäydä kyseiset alipaineputket.  Kiitos.

Powered by EzPortal