Takarenkaan vaihto

Aloittaja uusipanisti05, 15.06.09 - klo:18:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ohjeessa ei sanota mitään, että oikea äänenvaimennin pitää takakiinnikkeistä irroittaa.Ei aksila tule pois muuten.Mitähän erikoistyökaluja tässä muka tarvii ei avaimia kummempaa ainakaan irroittettaessa.

Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Ohjeessa ei sanota mitään, että oikea äänenvaimennin pitää takakiinnikkeistä irroittaa.Ei aksila tule pois muuten.Mitähän erikoistyökaluja tässä muka tarvii ei avaimia kummempaa ainakaan irroittettaessa.

st1300
keskituelle
putket kiinnikkeistä irti ,väännä ne hiukan vinoon,jarrusatulan irroitus,takaläppä pois

kannattaa samalla tsekata jarrupalat (huom sintratut tilalle jos kulunut,suosittelen)
putsaa moott.pesulla rattaat ja uudestaan rasvaus (itse laitoin molybdeenirasvaa)(ratas ydistelmä on kuulemma pannarissa yleinen huolimattomuusvika,ja uusi maksaa sitten hunajaa)
sekä O-rengas

axelipultti 108Nm
satulapultti 69Nm
jarrupala"pinni"18Nm

Joo noin se menee.Tilasin netistä renkaan Michelin Road pilot 2, 167€ kotiin tuotuna.18.50 irrotetun pyörän renkaanvaihto ja tasapainoitus.Haluan itse vaihtaa pyörän, että tulee juuri noi jutut tehtyä ja muutenkin tarkisteltua.

Renkaat pystyy helposti vaihtamaan itse rengasraudoilla. Tasapainotusakselin saa ostettua Biltemasta jos ei tee sitä itse. Minulla on U-mallinen teline jossa kaksi + kaksi laakeria ja käytän pyörän omaa akselia. Takarenkaan vaihdon yhteydessä pitää uusia spoorien rasvaus ja ne kolme stefaa. Näitä ei muuten saanut Bikeworldistä kuin tilaamalla. Eivät suorita tätä toimenpidettä Hondan ohjeistuksesta huolimatta. Vara-osamyyjän kommentti oli: heh heh.

Lainaus käyttäjältä: "bobi"Takarenkaan vaihdon yhteydessä pitää uusia spoorien rasvaus ja ne kolme stefaa.
Takasen vaihto lähenee:
Autonkumien kanssa aina on vaihdettu venttiilit, eikös pannarikin kaipaa saman?
Onko stefoista kuvaa tai varaosanumeroa?
Rasvasta vielä: tuossa alla olevassa topicissa lukee maininta molybdeenirasvasta, po 40% min.
Mistä tuollaista löytää?

Tehdääns tästä vajavaiset ohjeet for dummies:
* puhdistetaan perän rasvat
* rasvataan perämurikka molybdeenirasvalla (mikä tyyppi, po 40%)
* vaihdetaan "brake caliper stay bolt" (tyyppi?)
* vaihdetaan stefat ja/tai O-rengas missä?
* vaihdetaan ilmaventtiili, koko?

onko osien tyypeissä eroja ST1100 / ST1300 (stefat varmaankin)
Jokainen homma on näköjään tarkkaan mietittävä etukäteen... vrt autonrengasvaihto
te, jotka olette tehneet tuota rengasjumppaa, niin onko mennyt noin?

Lainaus käyttäjältä: "Kauko"
Lainaus käyttäjältä: "bobi"Takarenkaan vaihdon yhteydessä pitää uusia spoorien rasvaus ja ne kolme stefaa.
Takasen vaihto lähenee:
Autonkumien kanssa aina on vaihdettu venttiilit, eikös pannarikin kaipaa saman?
Onko stefoista kuvaa tai varaosanumeroa?
Rasvasta vielä: tuossa alla olevassa topicissa lukee maininta molybdeenirasvasta, po 40% min.
Mistä tuollaista löytää?

-venttiilit vois kyllä vaihtaa 90 ast.helpompi tarkistaa,renkaan vaihdon yhteydessä
-ei stefoja tarvi vaihtaa,tarkista onko kunnossa,tarvittaessa vaihda(joka kerta kun vaihdat takarenkaan)
-spoorit on syytä pestä ja huoltaa,uutta molyä,kallis kappale
(jossain topiikissa lueteltu oikeaoppiset asiat ja hinnat)
moly, saat mistä vaan,esim mobil,motul,shell, etc ,motonet,vaikka biltema
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... p.....esim
(molybdeeni kestää korkeita lämpö/rasitustiloja,lithium taas parantaa vedenkestävyyttä,taitaa olla mäntysuopaa..heh heh ks veneilypalstat)
noh,konepuolen kaverit ojentaa mua heti,toivottavasti
-mutta ei missään nimessä tavallista rasvaa
(noh,sanoihan se muhoksen serkku,kawamies,että kelpaa tummeli mihin vaan  oops2 )

Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Tehdääns tästä vajavaiset ohjeet for dummies:
* puhdistetaan perän rasvat
* rasvataan perämurikka molybdeenirasvalla (mikä tyyppi, po 40%)
* vaihdetaan "brake caliper stay bolt" (tyyppi?)
* vaihdetaan stefat ja/tai O-rengas missä?
* vaihdetaan ilmaventtiili, koko?

onko osien tyypeissä eroja ST1100 / ST1300 (stefat varmaankin)
Jokainen homma on näköjään tarkkaan mietittävä etukäteen... vrt autonrengasvaihto
te, jotka olette tehneet tuota rengasjumppaa, niin onko mennyt noin?

en jaksa enää kommentoida enkä halua loukata

Lainaus käyttäjältä: "wage"en jaksa enää kommentoida enkä halua loukata

juu, tämä juttu on vähän monessa topicissa, vastasit jo tuolla aikaisemmin, kiitos, ovat arvokasta tietoa
Hondan mukaan pitäisi "aina" vaihtaa jarrun joku pultti/tappi.
En minä tiedä mikä tappi tms on kyseessä, en ole koskaan levyjarruja huoltanut... g035
* eli pitää olla mukana kaikki tarpeellinen, mutta mukaan ei voi ottaa varaosakonttia
* jos vaikka on mukava vääränkokoinen venttiili (vanhahan poistetaan puukolla) niin sitten meni kävelyksi...

edit: (yhdistelin tuolta huollon puolelta pari viestiä tähän)

Lainaus käyttäjältä: "bobi"Takarenkaan vaihdon yhteydessä pitää uusia spoorien rasvaus ja ne kolme stefaa. Näitä ei muuten saanut Bikeworldistä kuin tilaamalla. Eivät suorita tätä toimenpidettä Hondan ohjeistuksesta huolimatta. Vara-osamyyjän kommentti oli: heh heh.
En ole minäkään ikinä sitä O-rengasta uusinut ja stefatkin on alkuperäiset. Spoorit olen rasvannut tunnollisesti. Nyt on ajettu 120 tkm ja hyvin ainakin vielä pelittää. Pitää ehkä talvella hommata toi O-rengas niin voi sit huoletta ajella seuraavat satatuhatta.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Stefat tai oikeammin O-renkaat tulisi vaihtaa. Itselläni olivat kylläkin aivan uuden veroiset mutta vaihdoin ne kuitenkin renkaanvaihdon yhteydessä. Tarvittavien O-renkaiden tuotenumerot ovat:

91358-MG9-003 kooltaan 50,5 x 3,5 mm.
91304-KT8-003 kooltaan 61,0 x 2,0 mm.
91356-MG9-003 kooltaan 39,5 x 2,4 mm.

Näitä saa varmasti myös koon mukaan ostettua muualta kuin maahantuojalta.

Ohessa kuvat mihin ne tulevat:

kiitos  bowdown
nyt löytyy paikat O-renkaille ja tuollaiset voisi ostaa varmuuden vuoksi
halvemmat varmaan kuin perä...

Powered by EzPortal