Vahvistetut renkaat ja koko

Aloittaja Kauko, 21.06.10 - klo:18:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Takanakin koko po 170/60 x 17 ja etunakki 120/70 x 18
Bridgestone 020 löytyy ko koossa ns. vahvistetut mallit, mutta kun/jos tässä haluaisi
misukkaa tai metzeleriä, niin kokoa pitäisi vaihtaa.  
Mahtuuko esim 180/55 X 17 taakse? tai tuleeko jotain muuta probleemia.
Renkaan ulkohalkaisijahan pysyy liki samana (-1%).

Sitten näyttäisi Metzeleriltä tulleen Z8 rengas, uusi parempi?
Ainakin kuvioita on nyt myös renkaan keskellä.

Minulla alla nyt Michelin Pilot Road 180/55 ZR17 - no problem. Tosin nyt tallinnurkassa jo odottaa 170/60 ZR17 Pilot Road2. Kantavuustunnus 72 eli 355kg ja nopeusluokka W eli 270km/h.

Onko kellää kokemusta Continentalin kiekoista? Jotakin uutta Contia tarjottiin mulle kahdellasataa. (takanen)

Toi kakssataa on muuten kumma luku.
-käytetty swingi
-etuputkien stefan vaihto + öljyt
(ekas paikas mist kysyin)
-Goretakki
-Tuan potta
-ja nyt toi rengas

kaikki "vähä alle kakssataa"     reps1
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

tuohon hintaan sanoisin, hieman tyyris kun Z6 interactivea ja pilot road 2:sta saa 130 eur
hintaan + rahdit. Metzeler Z8 näyttäisi maksavan noin 150-160 eur, mutta löytyy vain
koossa 180/55x17. Rengashinnat saksasta.

Lainaus käyttäjältä: "serekki"Onko kellää kokemusta Continentalin kiekoista? Jotakin uutta Contia tarjottiin mulle kahdellasataa. (takanen)

no kylläpä sitte onkin. ei ton allelaiton luulis 70€ maksavan.
...tai siis "vähän alle"  idea3

mut siihen alkuperäiseen kysymykseen en saanut viel vastausta:
miten noi Contit kestää ja millaiset ne on ajaa?
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Contit ei taida kestää, mikäli luin oikein uusimmasta Bike-lehdestä.
Siinä oli vertailussa matkarenkuloita, ja voittajaksi tuli Z6 interactive tai Pilot road 2
Eli ne samat joita täälläkin on kehuttu aikaisemmin.
Mikä sitten lienee Z8 rengas? siitä tullee uusi testivoittaja...

No Oulussa tuli pakko vaihtaa Norjan reissun jälkeen takarengas.
Metzeler Z8 tuli laitettua mutta jotain häikkää nyt on pyörässä...
Tasaisessa n. 100km/h tulee jostain hetkittäinen tärinä/resonanssi
joka sit häipyy ja tulee taas uudestaan...

Ihme juttu. Tekee vain veto päällä ja erottuu selvästi vain vitos
vaihteella.
Pelkäsin ja vaihdelaatikon laakerivikaa ja soitin huoltoon.
Huoltomies rauhoitteli ja kertoi laatikon olevan lähes pommin kestävä
ja ettei noita vikoja ole hänen korviinsa tullut...

Täytyy varmaan Vielä kerran leipoa irti toi takarengas ja käyttää
joissan KUNNON moottoripyöräpajalla se UUDESTAAN tasapainoituksessa.
Oululaista SPEAR WHEELIÄ (suomeksi sperma viiliä) en sitten suosittele
kellekkään!
Se onkin sitten toinen tarina.

z8 tuntui muuten ajossa ihan ok, mut toi tärinä...

Lainaus käyttäjältä: "Demsey"No Oulussa tuli pakko vaihtaa Norjan reissun jälkeen takarengas.
Metzeler Z8 tuli laitettua mutta jotain häikkää nyt on pyörässä...
Tasaisessa n. 100km/h tulee jostain hetkittäinen tärinä/resonanssi
joka sit häipyy ja tulee taas uudestaan...

Ihme juttu. Tekee vain veto päällä ja erottuu selvästi vain vitos
vaihteella.
Pelkäsin ja vaihdelaatikon laakerivikaa ja soitin huoltoon.
Huoltomies rauhoitteli ja kertoi laatikon olevan lähes pommin kestävä
ja ettei noita vikoja ole hänen korviinsa tullut...

Täytyy varmaan Vielä kerran leipoa irti toi takarengas ja käyttää
joissan KUNNON moottoripyöräpajalla se UUDESTAAN tasapainoituksessa.
Oululaista SPEAR WHEELIÄ (suomeksi sperma viiliä) en sitten suosittele
kellekkään!
Se onkin sitten toinen tarina.

z8 tuntui muuten ajossa ihan ok, mut toi tärinä...


Mielenkiintoinen juttu tuo resonanssi. Itselläni ilmestyi pyörään sellainen viime kesän alussa 48 tkm huollon jälkeen, samalla vaihdeettiin renkaat. Olivat muuten testimielessä  Contin RoadAttackit, sulivat alle 4000 km jälkeen.
Mutta, tuo resonanssi ei ole hävinnyt minnekään, ilmenee noin 3000 kiekan kohdalla, viitosvaihteella. Renkaat on vaihdettu, vaihdoin  pyöränlaakeritkin viime syksynä. Ei vaan poistunut. Resonanssin amplitudi on "sinimäinen", se vaimenee ja vahvistuu säännöllisesti. Sykli on hyvin lyhyt, sekunnin verran.  Ihme juttu.

Lainaus käyttäjältä: "jiikoo"
Lainaus käyttäjältä: "Demsey"No Oulussa tuli pakko vaihtaa Norjan reissun jälkeen takarengas.
Metzeler Z8 tuli laitettua mutta jotain häikkää nyt on pyörässä...
Tasaisessa n. 100km/h tulee jostain hetkittäinen tärinä/resonanssi
joka sit häipyy ja tulee taas uudestaan...

Ihme juttu. Tekee vain veto päällä ja erottuu selvästi vain vitos
vaihteella.
Pelkäsin ja vaihdelaatikon laakerivikaa ja soitin huoltoon.
Huoltomies rauhoitteli ja kertoi laatikon olevan lähes pommin kestävä
ja ettei noita vikoja ole hänen korviinsa tullut...

Täytyy varmaan Vielä kerran leipoa irti toi takarengas ja käyttää
joissan KUNNON moottoripyöräpajalla se UUDESTAAN tasapainoituksessa.
Oululaista SPEAR WHEELIÄ (suomeksi sperma viiliä) en sitten suosittele
kellekkään!
Se onkin sitten toinen tarina.

z8 tuntui muuten ajossa ihan ok, mut toi tärinä...


Mielenkiintoinen juttu tuo resonanssi. Itselläni ilmestyi pyörään sellainen viime kesän alussa 48 tkm huollon jälkeen, samalla vaihdeettiin renkaat. Olivat muuten testimielessä  Contin RoadAttackit, sulivat alle 4000 km jälkeen.
Mutta, tuo resonanssi ei ole hävinnyt minnekään, ilmenee noin 3000 kiekan kohdalla, viitosvaihteella. Renkaat on vaihdettu, vaihdoin  pyöränlaakeritkin viime syksynä. Ei vaan poistunut. Resonanssin amplitudi on "sinimäinen", se vaimenee ja vahvistuu säännöllisesti. Sykli on hyvin lyhyt, sekunnin verran.  Ihme juttu.

Siis aivan sama juttu!!
Ja tosi ärsyttävä kun aikasemmin pyörä kulki kuin juna!
Pahoin pelkään että liittyy voimansiirtoon ja nimenomaan vaihdelaatikkoon... #-o
Takarengas on nyt uusiksi tasapainotettu ja painoja meni niin vähän että ei ole
käytännön merkitystä.
Kun tultiin Norjan reissulta kohti etelää välillä Tornio - Oulu tuntui ihan siltä
kuin pyörä olisi hieman "kanittanut" vastaan, ikäänkuin jonkin olisi estänyt menoa kevyesti.
No Oulussa tuli tuo takarengas episodi ja sen jälkeen kun lähdettiin ajamaan kohti etelää
oli matkassa toi resonanssi...
Joskus aikanaan omistin Mitsun L200 nelivedon ja siitä meni vaihdelaatikko kun moottoritiellä
jurrasin neliveto päällä pitkiä matkoja yli 120km/h.
Siinäkin laatikko äänsi aluksi vain vitosvaihteella...
Et saa nähdä, huolto tulossa ja saavat siellä vielä tutkia tarkemmin.
Pyörällä ajettu nyt 26 tkm.
Onkohan vielä muita kellä olis sama juttu tai peräti ratkaisu asiaan??

Kaikissa kulkupeleissähän tuo resonanssi on olemassa, mutta mikä saa sen noin voimakkaasti esiin.Renkaan mutkittelevat urat ei sovi toisiin pyöriin oikein hyvin, justiin tuon resonanssin takia. Olispa hieno ajaa tuolla pyörällä.

No ajamaan pääset jos Keravalle päin eksyt :compress:
Sehän tässä eniten ketuttaa kun toinen pannari menossa eikä
aikaisemmin kummassakaan ole esiintynyt moista vikaa.
Ennen ekan ostoa kävin ajelemassa monta pyörää,
esim. FJR, Bemut, Suska ym.
Kaikissa oli jotain tärinää, vatkausta ym.
Honda vakuutti juuri sillä ettei siinä ollut juuri noita
joten nyt kun on harmittaa...
Takarengas on kyllä nyt 180 leveä joten olisko muka niin tarkka
tosta "ylikoosta"?
Muilla samaa kokoa?

Jos ennen renkaanvaihtoa ei ollut mitään tärinöitä miten siihen olisi tullut "laatikkovika" renkaan vaihdon yhteydessä???

Kaiken lisäksi jos renkaan leveyttä muutetaan isommaksi hakisin vikaa oitis siitä renkaasta, oikean kokoinen alle ja todennäköisesti se tärinä katoaa. :hmph:
Tuskin siellä on liikaa tilaa sillä oikean kokoisellakaan renkaalla.
 
Eikös se rengas vielä muuta muotoaankin? kun vauhti kasvaa, milli on ahtaassa paikassa monesti jo liikaa.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Niin no...
Niinkuin jiikoo tuolla aikaisemmin vastasi en ole ainut luulotautinen tässä
asiassa. Hällä(kään) ei resonanssi hävinnyt vaikka renkaat vaihdettiin
toisiin + laakerit ym.
Joskus ollut noita täristäviä renkaita edellisissä pyörissä alla ja
silloin tärinä/tutina on ollut jatkuvaa. Ei tuollaista vaeltavaa, heikkenevää
ja voimistuvaa.
Takarengas ei ota mihinkään kiinni. Mitään sellaisia jälkiä ei näy.
Samoin Z8 runko on kyllä niin jäykkä että en usko senkään aiheuttavan
moista....

Mielenkiintoista. Onkos tähän löytynyt syytä/lääkettä ?  On nimittäin harkinnassa ostaa taakse 180/55, mutta jos se on jollain laila yhteydessä tuohon tärinään, pysynen vakiokoossa. Sinällään tulee mieleen että vanteen asennuksessa on jokin vika/ero:  onko akseli yhtä kireällä kuin aiemmin, onko boorit rasvattu, prikat oikein päin jne.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

tuli kans mieleeni, vaikka en mistään mitään ymmärräkkään, että toi tärinä saattaa johtua jostakin muusta kun siittä renkaasta. ite kävisin perän läpi,varsinkin kun alkup. jutussa luki et veto päällä, ja kardaanissahan ei tartte isoo klommoo -siis kokoluokkaa gramma- olla, ni se alkaa tärrää. tosin sitä ei kyl kovin helposti saa vahingoitettuu jos ei ota swingii pois... onkos siel muuten mitää ristiniveltä/laakeria? toi silti tuskin ilmenee sillain yhtäkkiä.

toki kovan rengasseoksen karkea kuviokin saattais sen tärinän tehdä, mut...
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Powered by EzPortal