Metzeler ME 880 alle

Aloittaja hry, 19.06.11 - klo:18:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Olisinpa minäkin kokeillut PR3 renkaita, mutta vahvistettu eturengas tulee vasta heinäkuun lopulla. Toisaalta eipä tuo nyt niin hirveesti harmita. Oheisissa kuvissa on 17500 km ajetut ME  880 renkaat. Matka-ajoa, parina päivänä radalla ja pyörä kulki vakaasti kuin juna. Toki kantti alkoi lopussa jäykistää kääntymistä.


19.06.11 - klo:19:24 #1 Viimeisin muokkaus: 19.06.11 - klo:19:27 käyttäjältä serekki
Mulla myös ME880 alla kun ostin omani. En tarkkaan tiedä miten paljon edellinen omistaja ehti ajaa renkailla, mut itse ajoin etusella n.10000 km ennen vaihtoa. Paineet kolmessa, pintaa jäljellä viel 1,6mm. Toi suora osuus tos keskellä oli kyl aika iso silloin jo. Vapisutti sarvia hyvinkin voimakkaasti 60km/h+ vauhdis.

Takanen on vielä alla. Ajattelin vaihtaa sen joko PR2:seen tai Z6 interactiin, joka on etusena nykyään.
Ihan samalla tavalla sulla kulunut toi takanen kun mullakin.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

hry mitä noi "tuntosarvet" tossa takanakissa on jos sä radalla oot ollu? reps

Molemmat lähes uuden veroisia noista reunoistaan. thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

se on toi me880 jo alkujaankin melko erikoisen muotoinen. vai onko sitte niin, että sen tarttis olla kapeampi verrattuna tohon vanteeseen, tiedä häntä. samanlainen mulla on, että osa noista tuntosarvista on viel tallella. ainaki multa loppuu luonto ennenku noi sarvet katkee. mites hry, pitikö sulla sellaista jyrinää noi klopit? mul ainaki jyrisee eikä tartte edes paljoo kallistaa.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

19.06.11 - klo:20:43 #4 Viimeisin muokkaus: 19.06.11 - klo:20:54 käyttäjältä Timppa
Kyllä sitä mopedia pystyy kallistamaan ihan niihin "nänneihin" asti. icon_mrgreen
Täytyy vaan pitää koivet oikeella paikalla eikä roikoteta niitä siellä. Ettei käy niin kuin entisellä miehellä. reps

Michelin pilot road alla ja 1cm "käyttämätöntä" rengasta reunassa.
Mitenhän senkin sais kulumaan... knuppel2

Toi serekki sun etunen viimeks oli sanoisinko hmm.....880 joo.
Jos luokitellaan renkaat: Sport, Touring Sport, Tosi TOURING. Nii sulla oli tuo Tosimiesten Touring... icon_mrgreen (raskaan näköinen tähän pyörään varmasti kestävä ja riittävän jäykkä, mutta ei sillä hyvä ajaa ollut). Vai onko nykyinen parempi/huonompi?

Jaa laitetaas pirruuttaan tohon kohta kuva Misukan etusesta jolla ilometrejä takana 24801
Keskellä pintaa vielä n.0,5mm kulutusmerkkeihin......hippasen menny kulmikkaaksi mut ei haittaa vielä ajossa ainakaan suorilla. love5
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 19.06.11 - klo:20:43
Michelin pilot road alla ja 1cm "käyttämätöntä" rengasta reunassa.
Mitenhän senkin sais kulumaan... knuppel2

Psst, tästä ketjusta saa hyviä vinkkejä sen reunan häivytykseen. rolley icon_mrgreen

Menee nyt yllytyksen puolelle mut hyväksytään ja kuulemma kaikkee pitää kokeilla paitsi Anoppii ja ....

Onneks mulla ei ollu rälläkkää. reps

Pitää ajamalla yrittää. thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

19.06.11 - klo:21:38 #7 Viimeisin muokkaus: 19.06.11 - klo:21:50 käyttäjältä serekki
just kattelin MYNETMOTOssa noita Mezzelerin renkaita. Z6 Roadtecillä (muute tarjoukses näköjää..) kantavuusluku 72 ja ME880:lla 78!! Eli juu, TOSItouringrengas. (..kun ajellaan suoraan..)

Toi Roadtec Z6 interact on paaaaaaaljo parempi tohon eteen. Harmittaa vain toi reikä tos etulokaris.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Tuota, sattuu olemaan ainoa Pannarini ja luitakaan en ole katkonut tähän ikään mennessä, joten kyllä miehestä kantti loppui ennen kuin renkaista. Mutkien ajelu oli siitä huolimatta hauskaa ja jossakin määrin opettavaista, eikä pidon loppumista ollutkaan tarkoitus kokeilla. Sinne vaan muutkin naatiskelemaan.  airrev

Yllättävän vähän ne renkaat lopussakaan metelöivät, etunenhan on sivusta katsoen vielä pyöreä. Takasen kantti antoi jo kaarteissa jyrinää ja ohjaamisen herkkyys oli mennyt.


Minulla oli tarkoitus vaihdattaa alle nuo ME 880:set mutta paikallisessa liikkeessa ei ollut sopivaa etusta eikä aikaa odotella joten päädyin Z6 Roadteceihin ja niiden ajo-ominaisuuksiin olen todella tyytyväinen. Edelliset olivat Michelinin Madacamit joilla ajoin n. 15 tkm eikä niihin ollut luottoa missään vaiheessa.
Niin tuo kiire johtui siitä että olin kovasti lähdössä SS 1000 kimppa-ajoon mutta en toipunut nuha kuumeesta ajoissa joten oli pakko jättää väliin ja kyllä on harmittanut. wallhead

19.06.11 - klo:23:29 #10 Viimeisin muokkaus: 20.06.11 - klo:00:24 käyttäjältä serekki
ei oo tarkotukseni ollu sanoa että toi ME880 olis mikään huono rengas. (tässä on tullut ladeltua noita negatiiveja taas vähän turhan paljon, anteeksi vain) Se on kestävä kyllä. Ja pitääkin ihan kohtalaisesti ollakseen lähes superkova rengas. Kuten mainitsin, takasesta en oo vielä raaskinut luopua koska pintaa on vielä kolme milliä siinä keskellä. Rengasta itseään on varmaan jäljellä vielä vähän enemmän. Eikä saa sutimaan vaikka (paikallaan) koittaa, kyllä lähtee etunen ennemmin liukumaan (okei, kaks kertaa olen kokeillut) eli kyllä siittä pitoakin löytyy. Saappaassani on siittä todiste...  ashamed

Täs laskeskelin ainaki kuluks noita (1100) renkaiden korkeuksia. (tää tulee nyt väärään paikkaan, anteeks siittäkin)
vakiokokoisten renkaiden profiilikorkeus milleissä on                                                              88/112
120/70 ja 170/60, mitä porukka on yleensä nois käyttänyt                                                    84/102 ,eli takasesta on SENTTI pois (myös mulla)
ja mikä kummallisinta, kaikkein lähimmäs alkuperäistä korkeutta menis 120/75 ja 170/65    90/110,5 ,mut eihän ton kokoisia renkaita ole!

nuf said...
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

mulla on nyt 880 edessä ja takana kävin radalla ja mulla ainakin pito riitti ainoastaan pienemmälle vaihtaessa jarrutuksen yhteydessä taka pää muljahti parikertaa ja jalkatappi karahti asfaltiin syke varmaa 200 mut pito kuitenkin riitti eikä "nännit"lähteny taisi luonto/kyvyt loppuu.   ashamed reps
syksyllä nähdään kuinka paljon on kulunut.michelin pilot 2 etunen 12tkm takanen 8500tkm en kovin tyytyväinen pintaa joo mut meni ihan klomppisex  22yikes

Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 20.06.11 - klo:11:27
mulla on nyt 880 edessä ja takana kävin radalla ja mulla ainakin pito riitti ainoastaan pienemmälle vaihtaessa jarrutuksen yhteydessä taka pää muljahti parikertaa ja jalkatappi karahti asfaltiin

laskitko Jussi renkaasta paineita kun kävit radalla? Vai ajelitko kolmen(?) kilon paineilla?
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

yli kolmenkilon paineilla kun en tielläkään ajale alipaineilla olin vaan testaamassa mitä ratajuttu on ja "pito" juttuu itseenivarten ei mun hommaa ole toi rata ajo... vaikka oli opettavaa ja ehkä osittain kivaakin. kyllä se on kovapäisten/kyykkypyörien hommaa bowdown

ps.koitan pysyy "normaalissa" ajoissa olen jo rajani löytänyt, ainaskin rata jutuissa. kylkylkyl

toisintoa edelliselle:

laitoinpa määkin Viherkäisen kengästä kuvan. itse ajanu 12200 tolla takasella. Klopilla on ja jyrisee kantattaessa, mut pitää vielä hyvin.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Powered by EzPortal