Pannarin avain

Aloittaja hannu-56, 03.05.12 - klo:19:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Onnistuin sitten katkaisemaan avaimen tankin lukkoon :'( Oli talven jäljiltä jäykkä, sekä jotain valkoista jauhemaista ainetta (hapettumaa). Aikani räpläsin lukkoa ja avin katkesi sisään. Onko konstia millä sen pätkän sais pois.
Onko kellään tietoa, pelaako suutarilla teetetty avain. Onko avaimenperässä käynnistykseneston siru?
Täytyykö tilata maahantuojalta vara-avain...

Suutariavain ei pelitä, originaali olla pitää. Avaimessa on käynnistyksenesto.
En tiedä voiko virtalukkoa purkaa ja siten saada pätkää pois.
Tynkää kannattaa ensinnäkin liottaa CRC:llä tai vastaavalla. Sitten pinsetit avuksi.

kysy tuolta Avain-Suutari-Kilpikaivertamo
Onnentie 7, 63610 TUURI

Puh: 010 770 7290
Toimiala: Suutareita

    www.saarimaki.net


Lue lisää: http://www.fonecta.fi/tuotteet-ja-palvelut/T%C3%B6ys%C3%A4/1231685/Avain-Suutari-Kilpikaivertamo/#ixzz1tpdS0fxk

Tilasin Hondanhuollosta avaimen aihion ja teetätin lukkoliikkeessä kopion. siru lähtee avaimenperästä longottamalla ja laitoin uuteen pikaliimalla kiinni. Tankinlukossa minäkin särin omani, kannattaa olla erittäin varovainen tosi ohut juuri griittisestä kohdasta tuo avain.
                            >:(
Elä kuin viimeistä päivää!

Eikä kannattaisikaan purkaa virtalukkoa jos avain on tankin lukossa  sa_doh
homma menee näin: bikeworldistä ostamaan uusi avain aihio
sitten kunnon avainliikkeeseen jossa hiovat vanhan mallin mukaan uuden
(eli se puolikas pitää olla mukana tai vara-avain mallina)
ja sitten takaisin bikeworldiin jossa ohjelmoivat ajoneston.
itse katkaisin avaimen parivuotta sitten kun irroitin sivulaukkua.
ja näin se homma meni ja uusi avain pelitti kerralla.

Uuden avaimen teettäminen; homma meni minulla näin. Honda-huollosta tilattiin aihio valmistusnumeron mukaan, 25 e raaka-avain jonka jälkeen lukkosepälle uusi ja vanha avain mukana, 14 e. Uusi avain ei tässä vaiheessa pelitä, pitää koodata. Koodaus tehtiin huollon yhteydessä, 75 e.
Tankin korkin sulkeminen ja avaimen poisto on tekniikkalaji ja voiman käyttö on turhaa, näin minä sen tulkitsen. Pätkän kaiveluun lukkopesästä ei tietoa.

04.05.12 - klo:09:21 #6 Viimeisin muokkaus: 04.05.12 - klo:09:25 käyttäjältä FF1pan
Järkeilin tuota avaimen tynkän poissaantia pesästä,vois laittaa esim ompelukone tai ase öljyä sinne lukkopesään ja kärki-
pihdeillä napata pois se sieltä,riippuen onko sitä päätä esillä yhtään.
toinen konsti voisi olla laitat vanhan avaimen päähän tippa pikaliimaa, joka kuivuu noin 10 sekunnissa, huom! siihen avaimen kahvan puoleiseen päähän, työnnät päät yhteen, annat kuivua, nappaat tynkän pois.

Näillä terv FF1pan   thumbsup1

Tiedä mopon avaimista, mutta autoon hommasin Mikkolan Rismasta avaimen johon kaveri "kopioi" koodit ensin luki vanhan avaimen ja sen jälkeen siirsi tiedot uuteen avaimeen. toimii...

Tosin Volvon avain mitsussa. doh1

Kaikki suutarit ei ilmeisesti ole panostaneet noihin koodin kopioimis vermeisiin..
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Koodaukselta todella säästyy jos varovasti esim. mattopuukon kulmalla longottaa avaimenperässä olevan kannen irti ja siirtää vanhan sirun uuteen avaimeen. Sen voi liimata kiinni vaikka moottorisilikoonilla. Siru on sitä muistuttavalla massalla kiinni avaimessa kannen alla. Minulla olis muuten ylimääräisenä kaapissa Hondan erikoistyökalu-johto, jolla voi koodauksen suorittaa itsekin. Löytyy myös ohjeet. Lähtee 35€ hintaan + postikulut. Laittakaa yv:tä jos kiinnostaa.

Lainaus käyttäjältä: hannu-56 - 03.05.12 - klo:19:10
Onnistuin sitten katkaisemaan avaimen tankin lukkoon :'( Oli talven jäljiltä jäykkä, sekä jotain valkoista jauhemaista ainetta (hapettumaa). Aikani räpläsin lukkoa ja avin katkesi sisään. Onko konstia millä sen pätkän sais pois.
Onko kellään tietoa, pelaako suutarilla teetetty avain. Onko avaimenperässä käynnistykseneston siru?
Täytyykö tilata maahantuojalta vara-avain...
Jos saat sen korkin auki jäljelle jääneellä avaimen perätyngällä, niin lukon saa purettua alakautta. Kiinnityspultit tankista irti ja lukkopesän haittalevyt pois (muista järjestys) ja tyngän pitäisi tulla helposti ulos. Katkaisin itsekin parivuotta sitten avaimen tankin lukkoon.
SS1000 PanFun kimppa

Koskeeko tämä siruavain molempia malleja vaiko vain ST1300 ?  Kyselee epätietoinen.

Ei ole 1100:ssa siruavainta,ainoastaa 1300 mallissa  !

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä...
Sain avainasian kuntoon. Laitoin CRC:tä lukkoon ja vaimolta lainaksi teräväkärkiset pinsetit. Hieman se teetti töitä, mutta sain katkenneen pätkän sillä pois.
Vanhasta avaimesta siru siirrettiin Vuosaaran Avain-Suutarissa uuteen aihioon, missä oli tila sirua varten. Sitten vaan koneistus vara-avaimen mukaiseksi. Hyvin tuntuu kaikki lukot pelittävän. Eikä ollu paha hintakaan (15€). Jos avain olisi hävinnyt, olisi siru voitu kopioida vara-avaimesta. Hinnaksi olis tuolloin tullut n. 80€.

Paljonko maksaa tätä nykyä ST1300:n avaimen koodaus? Onko Keski-Suomen alueella edullista paikkaa suositella, sillä pitäisi saada vara-avain teetettyä? Aihio on jo olemassa, mutta vanha katkennut vara-avain on ihmeellinen möhkäleviritelmä, joten siitä ei sirua voi uuteen aihioon siirrellä valitettavasti.  :'(
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Kolme kymppiä oli kesäkuussa koodaus Turun Bikeworldissa.

Powered by EzPortal