Sähköongelmia talven jälkeen

Aloittaja mb5165, 09.05.12 - klo:13:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pannarissa sitten talven jäljiltä jokin mukava sähkövika, vaikkakin seisoi vielä lämpimässä tallissa ja kävi ainakin 6 kertaa talven aikana.
Eli polttelee sulakkeita, yleensä moottori/bensapumppu tai starttimoottori, kun on käynyt 10sekunttia. Laturista tulee normaali latausjännite ja kaikki liitokset on käyty läpi ja kokeiltu ottaa lisälaitteet yksi kerrallaan pois. Itse veikkaisin jännitteensäädintä, mutta mites te kokeneemmat?

Veikkaisin vuotoa runkoon. Tutkihan tarkkaan kaikki bensapumpun ja moottorin kaapelit, erityisesti kaikki ne kohdat, joissa johdot päättyvät liittimiin tai kulkevat rungossa olevien nurkkien ympäri. Valitettavan työlästä, mutta oikotietä ei taida olla.

Yritin kyllä kaikki mahdolliset liittimet käydä läpi CRC:n kanssa. Luulisi että polttaisi aina saman sulakkeen jos vuotaisi jostain tietystä kohdasta runkoon?

Jännitteensäädin vaihdettu ja ei auttanut sekään. Polttaa siis sulakkeita kun pyörä on ollut 5-30s käynnissä. Laturilta tulee kyllä oikea jännite mutta voisiko vika olla silti siellä?

Että talvella toimii ja nyt ei? Muistele, etkö ole mitään tehnyt siinä välissä, kun talvella toimi ja sitten alkoi poltella sulakkeita?  Akku irti ? Maaroitus ei varmaan mitään vaikuta. Minä tyhmä.

Talvella ei tosiaan mitään remppaa tehty pyörään. Akunkin vaihdoin vasta kun tämä vika ilmeni..


Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 14.06.12 - klo:21:28
1100 vai 1300 ???

Varmaa tietoa ei ole, mutta oletan että kyseessä 1100:nen. Kun on "1100 huolloissa ja korjauksissa" tämä viestiketju.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Juu tosiaan 1100 vm. -93. Kerrotaas nyt tänne mikä oli vikana ja miten selvisi. Tänään vihdoin alkoi ajokausi. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan :)
Eli ihan ekaksi käytiin kaikki johdot ja liittimet läpi -niinkuin täällä kehotettiinkin- ja kun ei vikaa löytynyt tilasin uuden jännitteensäätimen ebaystä, koska oletin vian olevan siellä kun poltti niitä sulakkeita vain pyörän/laturin ollessa käynnissä. Noh vikahan ei sitten ollut siinäkään ja seuraavaksi otettiin laturi irti (on muuten aika veemäinen homma!) ja mitattiin vastukset huoltokirjan mukaisiksi ja tarkastettiin johdot ja kaikki oli niiltä osin kunnossa. Latausjännitekkin pysyi hyvin 13,6-13,8v eikä mitään piikkejä näkynyt siinä. Seuraavaksi purettii pyörää vähän enemmän ja käytiin johdot kertaalleen läpi. Ei vikaa missään.. Tässä vaiheessa alkoi olemaan jo vähän epätoivoinen fiilis. Onneksi kaveri sai jostain mahtavan idean (en tiedä monen kaljan jälkeen tämä keksittiin) ottaa latausjännite toisesta pyörästä ja näin selvittää oliko vika jossain laturin ja sulakkeiden välissä vai muualla. Ja niinhän siinä sitten kävi että toisen pyörän latausjännitteellä sulakkeet ei palaneet ja löytyi vielä suht edukkaasti uudemman pannarin laturi ja ratas. Vaikka netistä löytyi ohjeet tän laturin asentamiseen meni siinä silti varmaan lähemmäs 15 tuntia, MUTTA NYT TOIMII!! Toivottavasti säästää tulevaisuudessa joltain kolmen kuukauden tappelun tämä avautuminen :)

Esimerkillistä toimintaa, kun kerroit lopputuloksen. Ottakaa oppia.

Powered by EzPortal