Pyörän kiinnitys laivalla

Aloittaja hapu, 28.06.14 - klo:11:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Heipä hei pannaristit olen liittynyt joukkoonne tuossa keväällä. Tuli mieleen onko laivalla edelleen varustamon puolesta kiinnitysliinat vai pitääkö olla itsellä ne mukana? Kiitos etukäteen tiedosta.

T: Hapu

Lainaus käyttäjältä: hapu - 28.06.14 - klo:11:00
Heipä hei pannaristit olen liittynyt joukkoonne tuossa keväällä. Tuli mieleen onko laivalla edelleen varustamon puolesta kiinnitysliinat vai pitääkö olla itsellä ne mukana? Kiitos etukäteen tiedosta.

T: Hapu

Tallinnan linjalla varustamo tarjoaa liinoja, rasvasia, kannattaa käsitellä työrukkasilla.
Ruotsinlaivalla eivät kehottaneet kiinnittämään mitenkään.
Omat liinat on kuitenkin olleet mukan varmuuden vuoksi.
Satulan suojaksi voi laittaa vaikka ajohanskat.

Makke

Omat mukaan eivät vie paljon tilaa, eihän niiden tarvitse olla mallia "REKKAMIES".....

Eriasia on sitten mihin sen liinan kiinnität.
Sileään lattiaan vai naapurin mopoon??

Putgardenin lautoilla on seinänvieressä mopoille paikat ja liina (puhdas sellainen) kiinteästi asennettuna kiinni seinään sekä lattiassa koukulle paikka.

Viimeksi Tallinnan lautalla ei ollut mahdollisuutta kiinnitykseen (mopoja keulassa n.50kpl)
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Mulla aina mukana omat puhtaat. horisko
ole tarkkana sillä joskus niillä on hemmetin kiire mennä vetämään esim. satulan yli
liina ja sen tietää minkä näköstä jälkee voi tulla satulaan, kun ei ole mitään välissä, wallhead
olen kuullut että joltakin meni satulasta lämmitys hajalle, kun vetivät liinat yli ja kireelle. 7.gif
itse laitan aina 1 vaihteen silmään (toimii kuin käsijarru)ja tanko lukkoon, liina takaa kyytiläisen kahvasta taakseppäin ja
etunen vanteen yläreunasta jos tulee lattian ja jos seinään niin oikeasta sarvesta
käsijarrun öljysäiliön edestä seinään veto. (katso vaan ettei piuhat jää väliin)! rd11

Noin kuukausi sitten kun mentiin tallinkilla helsingistä yli tallinnaan oli autokannella tosi avuliaita pyörän kiinnittäjiä kysyivät mm onko satulassa lämmitin kun avustivat kiinnityksessä.toisin oli palatessa saman firman paatilla kun kansiväki melkein pakeni paikalta kun kysyttiin liinojen kiinnitys ohjetta.paskasia ja rasvasia remmejä kyllä oli tarjolla

olen pistäny satulan alla rungossa oleviin koukkuihin lyhyet hihnalenkit jotka vähä näkyy satulan alta,,niistä saa helposti kiinni vaikka pyörä olis kuinka pakattu eikä tuu jälkiä ja on rungosta

Ruotsinlaivoilla en ole sitonut mitenkään kiinni,vaan sivutuelle ykkönen silmään ja kumipalikat renkaitten taakse!

Kristiansandista-Hirtshalssiin(Norja-Tanska)Fjordline ajaa suht pienillä katamaraaneilla ja siellä on omat paikat "mopoille",sekä puhtaat liinat talon puolesta.Kansimiehistö sitoi itse pyörät kiinni,eivätkä päästäneet meikäläistä räpeltämään liinojen kanssa. ???

08.07.14 - klo:19:40 #7 Viimeisin muokkaus: 08.07.14 - klo:19:44 käyttäjältä jatuurila
Viking gracella ei tultu ohjeistamaan pyörän kiinnityksessä. Ajettiin vaan pyörät samaan karsinaan. Oli siellä jossain nurkassa liinoja ja muutama kiilakin jos joku halus pyörää kiinnitellä. Kiiloja olis saanu olla enemmän. Itsellä aina mukana liina mukana laiva reissulla. :)

Minulla Pannari kaatui laivassa heinäkuussa Viroon mennessä ja peilin koppa hajosi. Asiasta tehtiin raportti Tallinnassa.  Soitin Tallinkille reissun jälkeen ja heidän vakuutuksensa korvasi vahingon.

Aina olen liinoilla kiinni laittanut, vaikka olisi pläkä keli. Eipähän tarvitse jännittää, jos ajetaan laituriin vähän vauhdikkaammin. Kesällä tuli Stenan paatilla ylitettyä Itämerta poikittain ja lupasivat vähän keikuttavampaa keliä. Otin satamassa irti kaatumarautojen suojukset ja niistä oli kätevä vetää Pannari liinoilla kiinni kanteen, eikä tarvinnut murehtia satulan nirhaantumista; suosittelen kokeilemaan. Pyörän kiinnityksestä ei kannata tehdä mitään rakettitiedettä.  :)
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Pyörän kiinnitys kannattaa aina, mutta mihin kiinnität jos lattia on sileä eikä minkään valtakunnan mahdollisuutta ilman Magneetteja.....

Rödby-Puttgarden välillä kunnolliset liinat ja paikat moottoripyörille. Pyyheliina penkille liinan alle.
Turku Tukholma välillä sileää lattiaa, pyöräkiilat vain takarenkaaseen.
Tosin eipä tuolla välillä keikutakaan.

Tallinnan välillä ei muistaakseni viimeksi myöskään mahdollisuutta kiinnitykseen.  sa_doh
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Mulla  aina omat liinat sivulaukussa mukana, ainakin on puhtaat ja itse laitan aina kiinni,
satulan yli hanskat väliin ykkönen silmään (käsijarru).
kaveri on leikannu fillarin sisäkumista leveet renkaat ja laittaa sellasella käsijarrun kiinni Harrikasta.

Kyllä joskus syksyisin voi Turku-Tukholma laivalla Houtskarin berghamista maarianhaminan saaristoon n. 2 tuntia
rullata niin että jos prätkä ei oo kiinnitettynä niin nurin menee !!!
tosin aika harvoin kukaan enää syksyllä menee prätkällä yli.

Finnlinesin lautalla oli kiinnityspisteet niin kaukana toisistaan ettei liinoista paljon apua ollut.
Onneksi oli tyyni keli.

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 20.09.16 - klo:19:21
tosin aika harvoin kukaan enää syksyllä menee prätkällä yli.
Ainahan joku eksynyt lammas voi palata takaisin kylmään pohjolaan. ;)
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Jaa, että ei ole ollut lattiassa kiinnityspisteitä? Eipä ole vielä kohdalle sattunut, vaikka tulee ajokaudessa käytettyä laivakyytiä useita kertoja. Olisiko ollut tälle kesälle 11 laivamatkaa? Yleensä on vielä oikein osoitettu mopolle paikka, johon saa hyvin kiinni. Tuntuisi jopa, että Finlandialla ollaan hieman mopomyönteisiä, koska usein pääsee alkupäässä tai peräti ensimmäisenä sisään ja toisessa päässä nopeasti ulos.

Tosin tänä kesänä löytyi Viikkarilla yllättäen joustavuutta paikan valinnassa, kun aloin vetämään liinan toista päätä keskemmälle kantta ja henkilöautoja olisi saatu kyytiin vähemmän. Maksavana asiakkaana voi myös vaatia jotain. Ollaanko me suomalaiset vähän hissukoita, tyydytään huonoon palveluun ja vain jupistaan jälkeenpäin? Kyllä siellä kansimiehilläkin pomo löytyy ja eikun ukkoa paikalle, jos hankalaksi menee.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Powered by EzPortal