Polvikulmat

Aloittaja samrah, 15.06.22 - klo:12:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Eipä pidempiä lenkkejä ole kovin montaa vielä ehtinyt ajelemaan, mutta alkuun on päästy. On alkanut tuntumaan, että omille mitoille tuo polvikulma on tiukahkon tuntuinen. Halua olisi saada jalkatappeja alemmas tai penkkiä ylemmäs. Suunnittelin, että veistelen retkipatjan palasista korokkeen penkille testiä varten ja tuntisi vähän muuttaako tunnelmaa. Onko muilla tuntemuksia tästä? Itse 180+cm ja ilmeisesti jalkojen osuus tuosta on ainakin normaali, ellei enemmänkin.
ST1100 Gentleman's Express.

Ensinnäkin - tunnustan, olen nykyään "entinen Honda-mies", eli mun ST1100 vaihtui RT1150 BMW.ksi.

Mutta asiaan. Jos kysyjän 91-mallin Hondassa on vielä orkkis satula, niin tietämättä ajettuja kilometrejä veikkaan että se satula alkaa olla aika väsynyt. Oli minusta ainakin omassani jo siinä 80tkm.n kohdalla aikas lailla lässähtäneen tuntuinen. Satulan muodosta johtuen se vielä työtää kuskia eteenpäin ja itselläkin tälläisenä melkein 190senttisenä se kyllä tuntui polvikulmassa. Jokunen vuosi sitten sattui reissun varrella olemaan myynnissä joku (merkkiä en muista) tarvikesatula joka meni niin sanotusti heittämällä paikalleen ja oli vähän kovempi ja ryhdikkäämpi. Ajo asento muuttui heti paremmaksi ja Lahti-Levi väli meni vähemmillä tauoilla kuin aiemmin. Foorumilta löytyy tuon 1100.n satulan rakentelusta paljon tietoa ja itselläkin oli ajatus pistää se alkuperäinen satula verhoomoon. Olisin aavistuksen halunnut nostaa sitä kuskin paikka ylemmäs ja muotoa muuttaa niin että olisi voinut myös istua vähän (3-4cm) taaempana.
Bemarissa on ajurin paikalla satulalle kolme eri korkeutta ja jouduin näiden pitkien laskutelineiden takia säätämään sen kaikkein korkeimmalle kohdalle. Sitten näin kaverin vastaavan pyörän jossa jalkatappeja oli pudotettu alemmas n30mm. Kokeilun jälkeen ajatus jalkatappien laskemisesta mielytti. Niinpä tilasin jalkatappien alemmas pudottamiseen tarvittavat hilut ja laskin satulan keskiasentoon. Nyt ajoasento tuntuukin aika hyvältä. Tarvittavat osat tilasin täältä: https://www.motorcycleparts-hornig.com/. Uskoisin että nuo olisi sovellettavissa myös Hondaan.

terv. (ex) MakePan

PS. se tarvikesatula meni pyörän mukana, mutta se väsähtänyt orkkis-satula on edelleen tallissa ja voisin siitä kyllä pientä korvausta vastaan luopua mikäli löydät tekijän joka sen "customoisi". Löytyy myöskin aika paljon ST1100.n osia mitä on vuosien varrella tullut kerättyä ja vielä alkuperäinen korjausopus. Tarkoitus laitella osia tänne foorumille myyntiin kun vaan saisi aikaiseksi.

Sitä on hypätty vieraaseen leiriin!  :)  No hienoa, että silti läsnä  thumbsup1
Voishan sitä käydä ainakin vertaamassa. "nahka" on ainakin ihan ryhdissään, mutta onhan se vaahtomuovi siellä +30v. toki jo kypsytelty. Käynyt jo mielessä, että pitääkö tuo päivittää näihin muodikkaisiin adventure pyöriin, että löytyy jaloille paikka.
Jos oot kotosalla niin voisin kyllä kävästä, samalla kylällä kortteerit näköjään on.

Näistä samoista vehkeistä pakko vielä laittaa kokemus tuulilasin osalta. Mulla oli aiemmin 2-osainen tarvikepleksi, missä säädettävä kulma yläosassa. Nyt vaihdoin kiinni Puig:in yksiosaisen ja käytös tuulisella kelillä muuttui aivan älyttömästi. Aiemmin meni kovassa sivutuulessa pyörä metrin sivulle vaikka miten rennosti piteli kiinni. Välillä oli todella epämiellyttäviä tilanteita. Nyt menee niin kun pitää ja puuskittainen tuuli ei kiusaa ollenkaan. Suosittelen kyllä kokeilemaan muutoksia, jos oireita on. 
ST1100 Gentleman's Express.

16.06.22 - klo:15:11 #3 Viimeisin muokkaus: 16.06.22 - klo:15:13 käyttäjältä MakePan
Toinen jalka on  kyllä ollut, jos tämän foorumin suunnalta katsotaan, vieraassa leirissä aika kauan, tai oikeastaan tämä 15v Honda kautta oli mulle "vieraissa käynti". Kuitenkin oli mukava pyörä ja asiallinen foorumi.

Powered by EzPortal