Sammuu

Aloittaja shadow, 22.05.11 - klo:14:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: evakko - 21.08.13 - klo:21:22
Marakeesi ilmeisesti tarkoituksella tuossa yläpuolella olevaa tekstiä muokannut sillä tavoin, että se näyttäisi minun kirjoittamaltani.

Olen juuri sitä mieltä, että sähköviat tulee itse tutkia ja korjata paremmin, kuin ne on tehtaalta lähtenyt, jotain suunnitteluvirhettähän st 1300.n johdotuksissa on, koska  takaisin kutsuja on ollut.

Oma lukunsa on takuun alla olevat viat, johtosarjat uusiksi vaan maahantuojan piikkiin.

Minulla ei ole mennyt luotto Pannari 1100:een, 19 vuotta vanha pyörä ja ajettu 233000 km, ilman mitään vikaa sähkö tai tekniikkapuolella, olen sen itse kylläkin huoltanut lieneekö se mahdollistanut huolettomat kilometrit.

Terve vaan
En ole tarkoituksella muokannut tuota tekstiä. Tämä netin käyttö ei näköjään ole ihan hanskassa. Halusin vain tuoda oleellisen asian esille, ja varmaan se tulikin, päätellen noista muidenkin lähettämistä kommenteista. Ei ole itelläkään mennyt luotto Pannariin 11 vuoden  kokemuksella (tosin vain ST 1100 mallista)

Lainaus käyttäjältä: Marakeesi - 21.08.13 - klo:18:09
Lainaus käyttäjältä: kf9966 - 21.08.13 - klo:08:38

Eli koko johtosarja menee uusiksi. Johtosarjassa on just siinä tankin alla sellainen pinkki liitin johon yhteen kulmaan tulee useampi vihreä johto (maajohtoja). Liitin oli mustunut aika kovasti just siitä kulmasta mihin nuo maajohdot tulee.

Moro
Minkähän takia koko johtosarja täytyy uusia ? Ennen ainakin katottiin yleismittarilla, mihin asti sähkö kulkee ja korjattiin viallinen piuha/liittimet.
Onko nykyään tapana vain vaihtaa koko paketti sen kummemmin tutkimatta ja analysoimatta vikaa?

No sitä vaihtointoa minäkin ihmettelin mutta kun eletään kertakäyttökulttuurissa niin asiat menee näin. Antoivat pajalla ymmärtää, että ei voi tietää missä siinä itse johtosarjassa on vikaa ja siksi pistetään uusiksi koko sarja. Voihan asia olla niinkin, että kun tuo johtosarja on voimakkasti teipattu kasaan ja onhan siinä paljon piuhaa niin voihan siellä olla jotakin "korslyytinkiä" muuallakin.
Nyt tulee jossitteluosio..... että jos pyörä olisi ollut kotona ja jos ei olisi ollut kiire Jytisemään ja jos tätillä olis munat niin se olis setä......olisin itse tonkinut vian esille sähköasentajan koulutuksen antamalla kokemuksella ja tietysti korjannut sen. Tässä tapauksessa ei korjauksella olisi ollut takuuta mutta nyt on ja on myös jonkinlainen varmuus siitä, että siinä johtosarjassa ei ole muita vikoja.

Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 21.08.13 - klo:21:49
Tuota minäkin ihmettelen,että koko johtosarja pitäisi uusia,vaikuttaa joko nykyajan rahastusmyynniltä tai
sitten on kovasti ns. uusavuttomuutta korjaajalta,kyllä tuollaiset johdotukset yleensä pystyy korjaamaan.

Mä taas ymmärrän hyvin sen, että koko johtosarja vaihdetaan onhan kyseessä "takaisinkutsu" ja valmistaja maksaa.
Niitä johtosarjoja on hyllyt notkollaan ja kappalehinta on varmasti pienempi kuin sen asentajan tuntipalkka, joka tuskissaan etsii kohtaa mistä on saattanut joku piuha kärventyä ja sulattaa eristeet ja liimata pari kolme johdinta yhteen nippuun.
Aika tiukkaa vyyhtiä nuo johtosarjat. Nopein ratkaisu onkin nyppiä liittimet auki ja napsauttaa uutta johdinta paikoillen.
Varma on aina varmaa sano piika kun k... ja konttas.  :)

Itse huoltavan onkin syytä varmuuden vuoksi tehdä hommat paremmin kuin itse osaa.  4idi4s
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 22.08.13 - klo:11:20
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 21.08.13 - klo:21:49
Tuota minäkin ihmettelen,että koko johtosarja pitäisi uusia,vaikuttaa joko nykyajan rahastusmyynniltä tai
sitten on kovasti ns. uusavuttomuutta korjaajalta,kyllä tuollaiset johdotukset yleensä pystyy korjaamaan.

Mä taas ymmärrän hyvin sen, että koko johtosarja vaihdetaan onhan kyseessä "takaisinkutsu" ja valmistaja maksaa.
Niitä johtosarjoja on hyllyt notkollaan ja kappalehinta on varmasti pienempi kuin sen asentajan tuntipalkka, joka tuskissaan etsii kohtaa mistä on saattanut joku piuha kärventyä ja sulattaa eristeet ja liimata pari kolme johdinta yhteen nippuun.
Aika tiukkaa vyyhtiä nuo johtosarjat. Nopein ratkaisu onkin nyppiä liittimet auki ja napsauttaa uutta johdinta paikoillen.
Varma on aina varmaa sano piika kun k... ja konttas.  :)

Itse huoltavan onkin syytä varmuuden vuoksi tehdä hommat paremmin kuin itse osaa.  4idi4s

Mun pyörä ei sitten kuitenkaan aivan sopinut niiden runkonumeroiden sisään, joita takaisinkutsu koski mutta pyörä on pihassa uuden johtosarjan kera valmiina ajoon  rd11 ja pörssi keventyi n.1200 ekeä. Vanha johtosarja on myös ja voin myydä sen ....... halavalla, jos joku pitää sitä niin hyvänä, että kannattaa se pyöräänsä laittaa. :)

Kulta tai hopea varmaan johtaa hyvin sähköä eikä hapetu . Näin hinnasta päätellen?

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 22.08.13 - klo:11:20
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 21.08.13 - klo:21:49
Tuota minäkin ihmettelen,että koko johtosarja pitäisi uusia,vaikuttaa joko nykyajan rahastusmyynniltä tai
sitten on kovasti ns. uusavuttomuutta korjaajalta,kyllä tuollaiset johdotukset yleensä pystyy korjaamaan.

Mä taas ymmärrän hyvin sen, että koko johtosarja vaihdetaan onhan kyseessä "takaisinkutsu" ja valmistaja maksaa.
Niitä johtosarjoja on hyllyt notkollaan ja kappalehinta on varmasti pienempi kuin sen asentajan tuntipalkka, joka tuskissaan etsii kohtaa mistä on saattanut joku piuha kärventyä ja sulattaa eristeet ja liimata pari kolme johdinta yhteen nippuun.
Aika tiukkaa vyyhtiä nuo johtosarjat. Nopein ratkaisu onkin nyppiä liittimet auki ja napsauttaa uutta johdinta paikoillen.
Varma on aina varmaa sano piika kun k... ja konttas.  :)

Itse huoltavan onkin syytä varmuuden vuoksi tehdä hommat paremmin kuin itse osaa.  4idi4s

Enpä ajatellut asiaa takaisinkutsun puolesta yleensäkään,on tietenkin uusimmissa pannareissa ja takuuajan puitteissa järkevin toimia noin,
minähän taas kirjoittelin vanhemman (St 1100 )mallin ylpeänä omistajana,kun ei näissä ole ilmennyt noita ongelmia eikä takaisinkutsuja  jeejee:

FF1pan   rd11

Powered by EzPortal