Mitä bensaa tankkiin

Aloittaja Lauriha, 05.05.09 - klo:23:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mitä laitatte tankkiin?
Minä tankkaan 95:sta mutta onko kokemusta 98:sta ja jos niin miten se näkyy tai tuntuu verrattuna 95:een

Useimmiten 95 mutta joskus myös 98, empä ole huomannut eroa muuten kuin hinnassa _1_v

Venäläisellä 92 olen ajellut ja toimiihan tuo siläkin. jonkun kerran olen käynyt rajantakana tankkaamassa.


                          crackup
Elä kuin viimeistä päivää!

95 menee tankkiin. Edellisellä kyykkykawalla käytin 98, pienensi kulutusta vajaan litran per 100. Hondalla en huomannut eroa kun vertailin. Liekö viriaste maltillisempi...

Pitää muistaa, ettei etanolia saa olla yli 10%.Mitähän noissa metanolitankeissa sitten lukee?Sitähän ei saa olla paljon ollenkaan ja missämaassa sitä myydään.Kylläkai tässä pyörässä on automaattinen oktaanimäärän tunnistin, tiedä sitten mitä tuo etanoli moottorille tekee.

Mulle huollossa kerran sanottiin että 98 olis paljon parempi käyttää pannarissa kuin 95!

On 98 laadukkaampaa, mutta miksi ihmeessä sitä kun ST1100:n puristussuhde on 10,5. Ellei löydy ahdinta tai konetta ei ole viritelty niin luulisi 95:n käyvän, ST1300:sesta en tiedä.

Tuo metanolijuttu: en tiedä yhtäkään maata tai yhtiötä, joka myy metanolilla seostettua bensiiniä. Metanoli on tuloillaan myyntiin, mutta vasta polttokennojen yleistyessä eli ei ihan lähipäivinä. Mutta sen kanssa ei enää puhuttane "bensiinistä".

Powered by EzPortal