Uudet viestit

PanFun sivustotuki

Tue foorumin toimintaa!

Kiitos!
Donate with PayPal!


Kirjoittaja Aihe: Pulse generatorin liittimen irroitus  (Luettu 2688 kertaa)

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jusupov2002

  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2020
  • Viestejä: 9
  • Viestieni tykkäämiset: 15
  • Ikä: 59
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 07:54
  • 1995 ST1100 non ABS alunperin Englannista
  • Kuvat
Pulse generatorin liittimen irroitus
« : 14.02.21 - klo:12:56 »
Olen käynyt sähköliittimiä läpi 1995 mallisessa peruspannarissa (non-ABS) ja kaikki muut ovat toistaiseksi auenneet, mutta oikealla sivulla oleva neljäpinninen pulse generatorin liitin sai minut eilen ymmälleen.
Onko kenelläkään kokemusta, vinkkiä miten avataan, missä ovat lukitukset? Lähteekö liitin auki ylhäältä vai alhaalta?
Tai miten liittimen saa irti runkoon hitsatusta pellinpalakiinnikkeestä?
En haluaisi hajottaa mitään liiallisella voimakäytöllä väärään paikkaan ja suuntaan.
PS. Ilmeisesti isoa osaa liittimistä ei ole ikinä aukaistu ja 25+ vuoden aikana ovat aika tehokkasti jämähtäneet yhteen.

Poissa jusupov2002

  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2020
  • Viestejä: 9
  • Viestieni tykkäämiset: 15
  • Ikä: 59
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 07:54
  • 1995 ST1100 non ABS alunperin Englannista
  • Kuvat
Vs: Pulse generatorin liittimen irroitus
« Vastaus #1 : 14.02.21 - klo:18:25 »
Kyseessä on liitin takajarruvaloliittimen alapuolella. Onkohan jossain muuallakin samanlainen liitin? Äkkiseltään näytti ihan erilaiselta kuin muut, mitä löysin silmiini.

Poissa Pannukakku

  • ★★★★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Huhti 2009
  • Viestejä: 544
  • Viestieni tykkäämiset: 437
  • Ikä: 38
  • Paikkakunta: Tammisaari
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.04.21 - klo:20:56
  • ST1100AN
  • Kuvat
Vs: Pulse generatorin liittimen irroitus
« Vastaus #2 : 14.02.21 - klo:19:12 »
Mielestäni samanlaista liitintä ei ole muualla ST:ssä, se lienee nelipinninen mutta kolmella pinnillä johdotettu liitin myös vakiojarrupyörässä. Liitin aukeaa kun nostat liittimen yläosassa olevaa muovista kieltä esimerkiksi pienellä säätöruuvitaltalla. Liittimen saa irti rungosta kun etsii samanalisen muovikielen liittimen "johtosarjanpuoleisen" osan takapäästä ja nostaa sitä poispäin rungosta samalla kun vetää liitintä "johtosarjan suuntaan", eli kohti pyörän keulaa.

Mutta kannattaa uittaa se täyteen jotain ohutta irroitusainetta (Würth Rostex, WD-40...) ja antaa aineen muhia hetken ennen kuin nykii liitintä irti. Ja sitten on hyvä pestä liitin jollain vahvalla alkoholilla tms, rasvata liittimen sisällä oleva kumi silikonirasvalla ja pinnit CRC:llä. Tämä ohje toimii kaikkiin liittimiin. Aika moni huoli deletoituu puhtailla ja rasvatuilla liittimillä/sulakepesillä/relesokkeleilla jne.

Koetan saada kuvia sinulle, pikku hetki...

Poissa Pannukakku

  • ★★★★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Huhti 2009
  • Viestejä: 544
  • Viestieni tykkäämiset: 437
  • Ikä: 38
  • Paikkakunta: Tammisaari
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.04.21 - klo:20:56
  • ST1100AN
  • Kuvat
Vs: Pulse generatorin liittimen irroitus
« Vastaus #3 : 14.02.21 - klo:19:30 »
Kuvassa "liitin" on avattu liitin, kuvassa "klipsu" näkyy liittimen avaussalpa ikään kuin liittimen kotelon "katossa", sitä kun kääntää poispäin liittimestä ja vetää niin liitin aukeaa.

Kuvassa "klipsu2" on liittimen irroittava salpa, en muista sittenkään, että aukesiko se painamalla kohti liitintä vai kohti runkoa. Kokeilemalla selviää.

Onpa sottaiset liittimet tässäkin pyörässä, täytyy uittaa ne tenussa ja rasvata ennen kesää.

Poissa Pannukakku

  • ★★★★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Huhti 2009
  • Viestejä: 544
  • Viestieni tykkäämiset: 437
  • Ikä: 38
  • Paikkakunta: Tammisaari
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.04.21 - klo:20:56
  • ST1100AN
  • Kuvat
Vs: Pulse generatorin liittimen irroitus
« Vastaus #4 : 14.02.21 - klo:19:30 »
Kuvassa "liitin" on avattu liitin, kuvassa "klipsu" näkyy liittimen avaussalpa ikään kuin liittimen kotelon "katossa", sitä kun kääntää poispäin liittimestä ja vetää niin liitin aukeaa.

Kuvassa "klipsu2" on liittimen irroittava salpa, en muista sittenkään, että aukesiko se painamalla kohti liitintä vai kohti runkoa. Kokeilemalla selviää.

Onpa sottaiset liittimet tässäkin pyörässä, täytyy uittaa ne tenussa ja rasvata ennen kesää.


Ja kuvat jäivät taas matkalle.

Poissa jusupov2002

  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2020
  • Viestejä: 9
  • Viestieni tykkäämiset: 15
  • Ikä: 59
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 07:54
  • 1995 ST1100 non ABS alunperin Englannista
  • Kuvat
Vs: Pulse generatorin liittimen irroitus
« Vastaus #5 : 14.02.21 - klo:19:56 »
Kyllähän nuo yleensä ajan ja paremman valon kanssa aukeavat. Turhauttavaa vaan pyörän vieressä pähkäillä miten liitin aukeaa, kun haluaisi vaan putsata ja rasvata sen.
Paljon auttoi myös, kun keksin, että myös "eBay auttaa" eli liitteenä olevasta kuvasta selviää mistä päästä irtoaa minkälainen palikka.
Seuraava tallikeikka sitten sisältääkin tuon ongelmaliittimen lisäksi lukuisat keulapuolen liittimet.

Poissa tonipan

  • ★★
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 11
  • Liittynyt: Syys 2014
  • Viestejä: 88
  • Viestieni tykkäämiset: 116
  • Ikä: 49
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 00:48
  • ST1100-91, ST1100-90
  • Kuvat
Vs: Pulse generatorin liittimen irroitus
« Vastaus #6 : 15.02.21 - klo:16:20 »
Liittimessä on kolme pientä nastaa, joita pitäisi painaa samaan aikaan irrotettaessa. Kolmas nasta taitaa olla olla "piilossa" jos liitos on vielä rungossa olevassa pellissä kiinni. Kuvat liitteenä. Aika likainen on tämäkin liitin.

Poissa uusipanisti05

  • ★★★★★
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 11
  • -Saadut: 11
  • Liittynyt: Maalis 2009
  • Viestejä: 1528
  • Viestieni tykkäämiset: 934
  • Ikä: 70
  • Paikkakunta: Vaasa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 15:12
  • ST 1300 05 165800 Donau RT 250 v. 55
  • Kuvat
Vs: Pulse generatorin liittimen irroitus
« Vastaus #7 : 15.02.21 - klo:19:52 »
Olisko tuonne umpinaiseen liittimeen mennyt noin paljon likaa. Noissa vedelle alttiissa liittimissä on vissiin sähköä johtamatonta vaseliinia. Olen varmaan aivan väärässä.  ;)

Poissa jusupov2002

  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2020
  • Viestejä: 9
  • Viestieni tykkäämiset: 15
  • Ikä: 59
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 07:54
  • 1995 ST1100 non ABS alunperin Englannista
  • Kuvat
Vs: Pulse generatorin liittimen irroitus
« Vastaus #8 : 06.03.21 - klo:21:50 »
Jatketaan vähän vanhaa aihetta. Hienosti sain tuon aikaisemmin ketjussa mainitun liittimen auki ohjeilla, putsattua ja rasvattua. Kävin sitten ajan kanssa kaikki muutkin liittimet läpi ja tänään testailin sähköjä, niin kaikki näytti toimivan kuten pitääkin.
Kun ostin pyörän syyskuussa, jouduin tekemään valoille erillisen syötön extra vaihtokytkimen kautta, kun releet eivät oikein sytyttäneet ajovaloja.
Kun nyt sitten otin irti koko ilmanputsarikoteloinnin päästäkseni käsiksi emäputken takana oleviin virtalukon ja kahvakytkinten liittimiin, niin löytyi syy valo-ongelmiin. Liitinten pinnit olivat aivan valkoisiksi hapettuneet ja sen verran piukassa, ettei niitä ole koko pyörän elinaikana irroiteltu. Nyt putsattuna ja rasvattuna johtavat sähköä ihan eri tyyliin ja lähtevät aukikin ilman suurempaa ähellystä.

Tägit:
 


TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020