Videopätkä Ranskasta...

Aloittaja Timppa, 06.01.17 - klo:13:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

06.01.17 - klo:13:06 Viimeisin muokkaus: 06.01.17 - klo:13:11 käyttäjältä Timppa
Espanjaan mennessä oli muutamissa kohdissa pieniä ja hiukan isompia ruuhkia.

Suomenmaalla ei tulisi kysymykseen edes ajatella ns. "splittaamista" se kun on henkilöautoilijoiden mielestä "väärin" ja niinpä tilaa ei saa/tule ja ajetaan autot niin että välistä ei mahdu.

Euroopan puolella asia on kuitenkin toisin, tilaa on ja tulee lisää kun ruuhka "tiivistyy" vain joku satunnainen autoilija ei huomaa väistää ajoissa.

tuossa pieni videonpätkä aiheesta, Bordeaux ohitustie A10-N230.

Ruuhkassa
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

On se mahtavaa, kun on yhteispeliä. Saksassa on tekeillä laki, että moottoripyörällä sais ajaa ruuhkassa autojen välissä luvallisesti. Jo 90 luvun alussa käydessämme Saksassa autot ajoivat neljänruuhkassa rinnakkain yhdellä kaistalla. Suomessa ei kyllä kävisi laatuun.

07.01.17 - klo:13:05 #2 Viimeisin muokkaus: 10.01.17 - klo:07:23 käyttäjältä lehtonen
Tuolla Espanjan reissulla ei taidettu jämähtää kertaakaan ruuhkaan vaikka tietyöt aiheuttivat niitä paljon.
Isommat tietyöt aloitetaan vasta kesälomakauden jälkeen eli syyskuussa jolloin me olimme liikkeellä.

Pannari ei ole niitä ketterimpiä pyöriä splittailuun. Kyllä muutaman kerran tuntui ahtaalta kun molemmin puolin olevien autojen peilit ja mopon peilit olivat samalla viivalla.

Mutta niin sitä vaan mentiin motarilla Porscheista ja Lanborghineista ohi... :)


Jos oikein muistan niin eikö Saksassa ole autot kuristettu niin ettei ne kulje enempää
kuin 250 km/h vaikka olis mikä vauhtihirmu.

Se 250 km/h on saksalaisen autoteollisuuden keskenään tekemä herrasmiessopimus. Esim. Porsche ei ole tässä mukana lainkaan ja suurten saksalaisten kiukkuisimmat mallit kulkevat selvästi kovempaa.
Tähän sopimukseen mentiin 1990-luvun alussa siksi, etteivät nopeudet autobahneilla kasvaisi niin suuriksi, että niitä olisi pakko alkaa lainsäätäjän toimesta rajoittaa.
Laki ei siis tähän pakota.
Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.

Huippunopeus kilpailua koitettiin hillitä myös pyörä puolella. Joskus vuosituhannen taitteessa poistui mittareista 300 km/h lukema,sekä siitä kovemmat lukemat.
Esim. ZX-9R Kawassa oli vielä v.2000 300km/h mittarissa. Seuraavana vuonna 280km/h 300 kohdalla oli vain viiva. Pyöräthän ovat identtiset,paitsi väri.
Samoihin aikoihin tehtaat teki muutoksia dikitaalisiin nopeusmittareihin.
Ne pysähtyivät 299 lukemiin,vaikka pyörä vielä selvästi kiihtyi.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...