Jarrunesteiden vaihto ST 1300 ABS

Aloittaja kayaho, 01.12.14 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Palasin monen vuoden jälkeen upean harrastuksen pariin. Nyt on tallissa ST 1300 vm 2007 ja pitäisi talven aikana tehdä pientä perushuoltoa...
Minulla ei ole mitään kokemusta ABS-yhdistelmäjarruista. Miten vaihdetaan jarrunesteet? Mitä minun pitää ottaa huomioon?

Olen teettänyt jarrunesteenvaihdon suosiolla moottoripyörähuollossa. Tallissani ei ole paineilmaa, joten ei myöskään alipaineella toimivaa imua. Tässä linkki youtubesta löytyneeseen opastukseen. Huollossa eivät kylläkään purkaneet katteita näin perusteellisesti.

http://www.youtube.com/watch?v=XsABU21d4uU 

01.12.14 - klo:21:58 #2 Viimeisin muokkaus: 02.12.14 - klo:16:48 käyttäjältä FF1pan
Lainaus käyttäjältä: hry - 01.12.14 - klo:21:46
Olen teettänyt jarrunesteenvaihdon suosiolla moottoripyörähuollossa. Tallissani ei ole paineilmaa, joten ei myöskään alipaineella toimivaa imua. Tässä linkki youtubesta löytyneeseen opastukseen. Huollossa eivät kylläkään purkaneet katteita näin perusteellisesti.

http://www.youtube.com/watch?v=XsABU21d4uU

Tarvitaanko muka ST 1300:ssa jotain paineilmaa,Ei ainakaan ST 1100:ssa tarvi,ilmausnipathan on on siellä jarrusatulassa,sinne letku ja pullo
polkimesta tai kahvasta pumpaten kun nippa ja säiliökansi on auki,pitää huolehtia että siel on nestettä. Dualjarru tietenkin teettää hieman ajatustyötä.Tietenkin tankki ja muut pinnat kannattaa suojata,koska jarruneste on syövyttävää ainetta,siis Tarkkana.
Mutta kertokoon paremmin kenellä on ST 1300:nen ja on kyseisen operation itse tehnyt,saattaa olla jotakin konstia mitä en minä mahdollisesti
tiedä. bittebitte

FFipan  rd11

Jarrunesteiden vaihtoon on olemassa "alipainekannu". Sillä imetään vanhat nesteet pois ilmausruuvien kautta samalla kun uutta nestettä syötetään säiliöön.
Tämän kannun alipaine saadaan aikaiseksi paineilmalla injektorin avulla. Muuhun paineilmaa ei tässä operaatiossa tarvita. thumbsup1

No näinhän minäkin olen tehnyt jo neljään pyörään ja kolmeen autoon,,, thumbsup1
Kyllä Lehtonen tietää !
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Powered by EzPortal