Voiko "bensahanan" kalvoa korjata?

Aloittaja VerdeP, 14.07.19 - klo:20:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tervehdys!
Ois kiirus saada rätkä kuntoon ja siksi kyselen teiltä:
Pannarin "bensahanan" kalvo yhdestä reunasta revennyt - kuten oheisessa kuvassa näkyy.
(huomasin kun rätkä antoi ajaa vain max 100 km/h -isommissa hyytyi juuri kuten tonipanilla!).
Joten:mieluummin tietysti uusi kalvo tilalle mutta luulen että ennen tulevaa perjantaita ei varaosaa
mistään saa (kun on lauantaina lähdettävä pyörällä pohjoiseen - tai sit autolla,nyyh).
Eli miten tuon voisi korjata?Vai onnistuuko millään?Asun Vihdissä - onko kellään teillä vastaavaa
myynnissä/vuokrata/lainata ?
Turvallisia kilometrejä kaikille!
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

Moi, ota se hana pois kokonaan pyörästä. 2 ruuvia irti, letkut irti kun, hana on poissa käy kaasareille menevä letku suoraan suodattimen lähtöön. Olen ajellut koko kesän ilman hanaa, hyvin toimii !

Hanaan saa korjaussarjan, jossa tulee kalvot ja uusi jousi.

Tietty hanaan tuleva alipaineletku pitää tukkia tai laitta se kaksinkerroin nippusiteillä.

Kiitokset kokemuksistasi - poistan hanan.Juteltiin poikani kanssa samasta jutusta.Äsken virittelin sinne bensaletkujen puolelle 4 mm:n kumin,joka esti sulkeutumasta hanaa.Ja rikkinäisellä kalvolla synkkasin kaasarit.
Liimaa ostettiin ja kalvo liimattu - kuivukoon ny vaikka 5 vuotta tossa autotallissa.
Ilman sinun vastaustasi en olisi hanaa pois jättänyt - plussaa taas: yksi osa vähemmän mikä mennä rikki ja toisaalta synkatessa ei tarvii hanalle viritellä mitään.Suurkiitokset.
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

Minä ostin sen korjaussarjan, tarvikkeena...en saanut toimimaan. Hana ei sulkeudu tiiviisti. Korjaussarjassa oleva kalvo on liian "jäykkä" eikä hana sulkeudu kokonaan. Suositellaan alkuperäistä kalvoa, jos niitä saa.



Se koko värkki maksaa muutaman kympin.

Kävin tossa testaamassa joku 100 kilsaa ja toimi hyvin ilman hanaa.Mutta mutta ... miksi tuollainen hana yleensä on laitettu?Onko kyse jostain turvallisuudesta ettei bensaa pääse valumaan kaatuessa?Vai voiko pitkäaikainen "hanattomuus" lopulta heikentää kohokammioiden neuloja niin että kaasarit alkavat tulvimaan?Kyllä joku järkisyy oltava kun kerran tällaisen loistopyörän ovat suunnitelleet!

No joka tapauksessa - edelleen tarkoitus lähteä poroja katsomaan.Ja kohta tarvitsen peräkärryn varaosien mukana kuskaamiseen: otan mukaani korjatun alipainehanan (en ole testannut toimiiko pyörässä-liekö tulos sama kuin tonipanilla),vanhan bensapumpun ja vanhan keskusyksikön - ja riittävästi työkaluja.Niin ja evästä.Teltta ja makuupussikin oli harkinnassa mutta jääköön - kyllä sissi nukkuu vaikka taivasalla jos riittävästi väsyttää.
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

Lainaus käyttäjältä: VerdeP - 17.07.19 - klo:07:45
Kävin tossa testaamassa joku 100 kilsaa ja toimi hyvin ilman hanaa.Mutta mutta ... miksi tuollainen hana yleensä on laitettu?Onko kyse jostain turvallisuudesta ettei bensaa pääse valumaan kaatuessa?Vai voiko pitkäaikainen "hanattomuus" lopulta heikentää kohokammioiden neuloja niin että kaasarit alkavat tulvimaan?Kyllä joku järkisyy oltava kun kerran tällaisen loistopyörän ovat suunnitelleet!

No joka tapauksessa - edelleen tarkoitus lähteä poroja katsomaan.Ja kohta tarvitsen peräkärryn varaosien mukana kuskaamiseen: otan mukaani korjatun alipainehanan (en ole testannut toimiiko pyörässä-liekö tulos sama kuin tonipanilla),vanhan bensapumpun ja vanhan keskusyksikön - ja riittävästi työkaluja.Niin ja evästä.Teltta ja makuupussikin oli harkinnassa mutta jääköön - kyllä sissi nukkuu vaikka taivasalla jos riittävästi väsyttää.
Eiköhän siinä ainakin täydellä tankilla ole se mahdollisuus, että kaasarit tulvii yli, mikäli neula pettää.

Tulviminen ja jos pyörä kaatuu kyljelleen tulee bensaa todennäköisesti kaasareista "yli" väärän asennon takia.

Jos haluaa varmistella, niin reissussa tankkaa 100 km ennen perille tuloa. Silloin bensapinta tankissa on vajannut sen verran ettei valu painovoimaisesti kaasareihin.

Pysyy se bensa neulaventtiilien takana, vaikka hanaa ei olisikaan. Jos neulat vuotaa, aiheuttaa ne kaikenlaista muutakin vilppiä ja käyntihäiriötä.

Muistan lukeneeni noita hanahommia viime kesänä, kun poistin omastani kyseisen keksinnön kun se alkoi ahdistaa. Kaliforniassa oli joskus lehdistön koeajo-Gold Wingissä päässyt
bensa tulvimaan sylintereihin saakka ihan huolella vuotavien neulaventtiilien takia, kun kyseisen mallin 'Wingeissä ei alkuun ollut hanaa. Siitä lähtien se on kulkenut pyörissä
mukana, vaikka esimerkiksi juuri Pannarin tankista vain pari ylimmäistä litraa on kaasareiden yläpuolella.
Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.

Nyt täällä porojen seudulla reilu 1000 km takana - mietin uskallanko katsoa mitä alipainehanan puuttuminen vois vaikuttaa.Tulimme kiltisti ilman ongelmia - ja uskon että takaskin.Juuri kuten mainitsitkin - alipainehanan kalvo avaa hanan,ei se säädä kuinka paljon uimurikammioihin löpöä menee.Jos neulaventtiilit renaa niin alipainehanalla siihen ei ole käsittääkseni mitään tekemistä.Joku turvallisuusjuttu tuo alipainehana- toivoakseni- on.
Loistopyörä!Vaimoni ei ymmärrä et miksi samaa juttua pitää toistaa - mut sitähän PanE on!
Turvallisia kilometrejä teille kaikille - myös porojen seassa vaikka eihän ne poukkoile samaan malliin ku hirvet ja peurat.
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

Powered by EzPortal