Kaasuttimen synkkausruuvit

Aloittaja Makke, 11.02.13 - klo:12:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hei!

Tällä kertaa en saanut järkeä synkkausruuvien logikkaan enkä saanut asetuksia paikoilleen.
Otin siis kaasuttimet irti ja tutkin asiaa oikein perusteellisesti miten ne säätöruuvit toimivat.
Haynes on opuksessaan neuvonnut väärin siitä epäloogisuus.
Säätöruuvit oikealla puolella toimivat minun -92 ST1100 kaasuttimessa seuraavasti.
- vasen puolen ruuvi vaikuttaa 2. sylinterin kaasuttimeen
- oikean puolen etummainen säätöruuvi vaikuttaa 1. sylinterin kaasuttimeen
- oikean puolen taaimmainen säätöruuvi vaikuttaa 3. sylinterin kaasuttimeen.

Mittasin kurkun läpät rakotulkilla 0,1 mittaan ja sen jälkeen vielä tiiveyskoe (läpän päälle muutama tippa bensaa)  bensalla (tyhjäkäyntiruuvi kiinni), ja lopuksi vielä tyhjäkäyntiruuvin avaaminen nähdäkseni että kaikki tyhjenivät yhtäaikaisesti. Kaasuttimet kiinni ja mittarit näyttivät hyvät lukemat. thumbsup1

Kuvassa Haynesin väärä ohje minun koneelleni. Laitoin tämän että muiden joilla on samanlaista ongelmaa ei tarvisisi tapella saman asian kanssa.

10.08.13 - klo:21:59 #1 Viimeisin muokkaus: 11.08.13 - klo:09:40 käyttäjältä evakko
Haynesin ohje on aivan oikein; ei ole mitään loogisuutta synkronoida oikean puolen sylintereitä 1 ja 3 eri ruuveilla, riittää yksi ruuvi.
Taaempi ruuvi B on 1 ja 3 sylintereiden synkronointiin 2 ja 4 kanssa, se säätää "pakettina" oikean puolen sylinterilohkon kaasuttimia kuten Haynesin ohjeessa mainittu.

Juuri ko. homman tehnyt vm. 94 Paniin ja onnistui ongelmitta.

Lainaus käyttäjältä: evakko - 10.08.13 - klo:21:59
Haynesin ohje on aivan oikein; ei ole mitään loogisuutta synkronoida oikean puolen sylintereitä 1 ja 3 eri ruuveilla, riittää yksi ruuvi.
Taaempi ruuvi B on 1 ja 3 sylintereiden synkronointiin 2 ja 4 kanssa, se säätää "pakettina" oikean puolen sylinterilohkon kaasuttimia kuten Haynesin ohjeessa mainittu.

Juuri ko. homman tehnyt vm. 94 Paniin ja onnistui ongelmitta.

Hayes esittämä säätötapa on yhtä looginen kuin se että 4-pytyn kaasutinta ei säädetä vaan kaikki muut säädetään nelosen kanssa samaan alipaineeseen ja erikseen. Ei siis kolmosta ja ykköstä keskenään.
Jostain syystä minullakin toimii ongelmitta :)

Makke



Powered by EzPortal