Takajarru ulisee

Aloittaja hesil, 12.01.19 - klo:21:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kumma vika 1300 -04 Pannarissa pari kesää on takajarru ulisut. Jarrut toimii ihan hyvin, mutta hiljaisessa vauhdissa, kun alkaa ennakoimaan pysähtymistä ja painaa hitaasti poljinta alkaa ulvahtelu. Viime talvena putsasin ja rasvasin satulantapit tarkistin et liikkuu kevyesti, uudet palat ja tarkistin et sylinterit liikkuu. Täämä on vaimon pyörä ja takana ajaessani kuulen risteyksissä tuon ulinan. Harmittaa ihan helvetisti vieno naisellinen huomautus (ei korjaantunu ulisee taas). Äskettäin aloin taas tutkiskelemaan ja huomasin jarrulevyn reunassa 1/2 millin kynnyksen, elikkä levy on vähän kulunut. Tässä takavuosina kaverin Pannarissa oli sama vika, mutta hän uusi kaikki satulan, levyn ja sen alumiinivarren jonka päässä satula on kiinni. Ulina loppui, mut haluaisin selvittää syyn.
T.Pannarin huoltaja

12.01.19 - klo:21:51 #1 Viimeisin muokkaus: 12.01.19 - klo:21:57 käyttäjältä uusipanisti05
Jarrupala on etupäästä liian tiukka. Itse hiukan viilasin palan etupäästä kapeammaksi ja lyhemmäksi. Itsellä on yleensä palat liian pitkiäkin. Tappi pitää mennä aivan helposti takapäästä jos vähänkin on tiukka, palat ei palaudu kunnolla ja jotkut pitää kitinää. Itselläni näin.

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 12.01.19 - klo:21:51
Jarrupala on etupäästä liian tiukka. Itse hiukan viilasin palan etupäästä kapeammaksi ja lyhemmäksi. Itsellä on yleensä palat liian pitkiäkin. Tappi pitää mennä aivan helposti takapäästä jos vähänkin on tiukka, palat ei palaudu kunnolla ja jotkut pitää kitinää. Itselläni näin.
Heräsi kysymys: Miksi palat ovat yleensä liian pitkät.??  :o

Mulla ulvahteli myös takajarru hiljaisessa vauhdissa.Dual venttiilin sisuskalujen uusiminen auttoi.

Puhun siis omasta pyörästä, mutta jos olis jollekin apua. Tottahan vikoja on useitakin, mutta kun kaikki helpot viat on jo keskusteltu. On ehkä parempi, kun pysytte niissä palojen oikeissa mitoissa.

Powered by EzPortal