Nokkahihnan vaihto

Aloittaja LAHTISKA, 08.06.12 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pienen tauon jälkeen palasin moottoripyöräilyn ihmeelliseen maailmaan ja pihaan tupsahti vanha -91 mallin pannari.No lueskelin noita juttuja hihnan vaihdosta ja aloin kyseleen pyörän edelliseltä omistajalta, olisiko hän ehkä kyseistä vaihtoa tehnyt ,koska aika helposti niitä on vaihdeltu kun on alkanu" tuntuun" siltä. Ja perhana selvis sellanen, että ei ollut vaihdettu ,vaikka pyörällä on ajettu jo 126 tuhatta,joten pistin pyörän telakalle ja vaihdan remmin viikonlopun aikana. Kiva nähdä kuinka kulunut remmi ja kiristin on. Eli täytyy sanoa että hyvin on kestänyt... Muuten mukava pyörä päästellä , vaikka vanhan näkönen verrattuna uudempiin pannareihin.

Eihän tuossa vielä hätää olisi ollut.

Vaihtoväli 150.000km ja tarkistus 100.000km kohdalla. ;)
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

No tuli se hihna ja kiristin vaihdettua tänään .Homma kesti nelisen tuntia ja oli kyllä helppo vaihtaa. Kaikesta huolimatta ,vaikka vanha hihna oli kauan palvellut ei siinä näkyt kulumisen merkkejä ja kiristimen laakerissakaan ei ollut väljää ,joten turha vaihtaa niitä  5 vuoden välein ,vaikka hondan huollossa sitä suositeltiin.No kukin taaplatkoon tyylillänsä ,sanotaan. Mistä löytää halvimmat varaosat pan europeaniin , jos niitä tarvisee ?.

jotakin varaosia löytyy jopa Motonetistä, (öljynsuodatin, ilmanputsari yms.) eikä jää laadussa merkkiliikkeen kalliille osille yhtään. joitakin osia taas ei saa kun tilaamalla. kultanen keskitie on hyvä hakea.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Lainaus käyttäjältä: LAHTISKA - 09.06.12 - klo:20:37
No tuli se hihna ja kiristin vaihdettua tänään .Homma kesti nelisen tuntia ja oli kyllä helppo vaihtaa. Kaikesta huolimatta ,vaikka vanha hihna oli kauan palvellut ei siinä näkyt kulumisen merkkejä ja kiristimen laakerissakaan ei ollut väljää ,joten turha vaihtaa niitä  5 vuoden välein ,vaikka hondan huollossa sitä suositeltiin.No kukin taaplatkoon tyylillänsä ,sanotaan. Mistä löytää halvimmat varaosat pan europeaniin , jos niitä tarvisee ?.

On LAHTISKA alan miehiä. Ei se  amatöörille ihan niin helppoa ole. Ainakaan neljässä tunnissa.

Oliko aikataulu näin? Katteet: purku/kasaus 1 tunti.

                             Jäähdytin: irrotus/kiinnitys 1 tunti

                             Jakopää:  remmin irrotus/kiinnitys, kiristimen/ohjainlaakerin irrotus/kiinnitys 1 tunti

                             Pohdintaa: 1 tunti ;)