Vakuutuksien hinnoista

Aloittaja Veekoo, 21.02.13 - klo:15:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tervehdys kaikille uudelta käyttäjältä ja uudelta motoristilta. Tuli ostettua ST 1300 -08 naapurilta kun hän oli sitä myymässä. Tästä se sitten lähtee...

Olen selvitellyt vakuutusmaksujen hintoja ja niissä ei tunnu olevan järjen hiventäkään. Taloni on ainakin 15 kertaa kalliimpi kuin pyörä ja maksut selvästi halvempia. Tiedän toki, että maksut seuraavat korvauksien määrää, mutta korpeaa tuo kumminkin.

Minä olen vakuuttanut taloja, autoja, veneitä, mönkijöitä, yritykseni yms. mutta ei yhtään moottoripyörää eli bonuksia ei ole. Onko teillä käsitystä missä kannattaa vakuuttaa, minkä yhtiön paketti on järkevin.

Pystyn laittamaan yritykseni haltijaksi ja silloin vakuutuksista pystyy enemmän neuvottelemaan kun se on yritysvakuutus. Hinta olisi hieman edullisempi, mutta noissa ei ole bonuksia ollenkaan. Pidemmässä juoksussa(ilman onnettomuuksia) tavallinen voisi tulla edullisemmaksi.

Ota näistä nyt sitten selvää...  :)

21.02.13 - klo:16:31 #1 Viimeisin muokkaus: 22.02.13 - klo:16:51 käyttäjältä uusipanisti05
Jos on paljon vakuutuksia, yritä tingata kaskoon lähtöboonuksia (painostusta). Itselläni on lähivakuutuksessa. 70 boonusprosenttia ja ympärivuoden päällä, yhteensä liikenne ja kasko n. 450€

Niinpä niin. Vakuutusmaksulogiikka on todella kummalista. Näitähän ruoditaan eri foorumeilla vähän väliä. Teoriassahan niiden pitäisi olla jotenkin järkevässä yhteydessä todennäköisiin kuljettajan+ajoneuvoyhdistelmän aiheuttamaan riskiin saattaa vakuutusyhtiö korvaamaan aiheutuneita vahinkoja.

Tuo salamyhkäinen kaava on yhdistelmä kuljettajan tietoja kuten asuinkunta, ikä ja sukupuoli. Sitten laskeskellaan prätkän kuutiotilavuuksia, ikää ja teho-painosuhdetta. Kuorrutetaan komeus vielä asiakaskohtaisilla bonuksilla, keskittämiseduilla, nettialennuksilla ja uuden asiakkaan huokutuksilla tms.

Lopputulos on se, että vakuutuksia kannattaa kilpailuttaa säännöllisesti ja unohtaa kaikki lojaliteetti. Sieltä ottaa mistä parhaan hinnan saa. Mistä se sitten löytyy riippuu niin kovasti tuosta mystisestä kaavasta joka vaihtelee yhtiöstä toiseen. Ainoastaan samankaltaisilla kriteereillä varustettuja tapauksia voi verrata keskenään eri yhtiöiden välillä.

Itselläni aikanaan jäi täydet bonukset kiinni autoon kun niitä vielä joskus sai heitellä ajoneuvojen välillä. Nyt bonareita oli lepäämässä +35% ja vanhaan Pannariin reilut puolet vanhemmalla kuskilla paras hinta löytyi IF:fistä. Oli reilusti halvempi kuin muut (siis ainakin tänä vuonna..). Muilla osakaskolla n. 550e mutta IF tarjosi netin kautta 288e.

Pannareiden vakuutuskohtelu kärsii mm. moottoritilavuuden ylikorostetusta vaikutuksesta. Aikanaan joskus 70-luvulla tuo systeemi kuulemma luotiin, koska silloin piti paikkansa: mitä enemmän kuutioita sitä enemmän rikkoutuvia katteita ja varusteita...

Vähän jo vanha, mutta hyvä artikkeli:
http://www.moto1.fi/moto1_vakuutus.pdf

rd11 Kumikameli

21.02.13 - klo:17:30 #3 Viimeisin muokkaus: 21.02.13 - klo:17:43 käyttäjältä FF1pan
Moottoripyörien vakuutukset on kyllä melkoinen taiteenlaji,mistä ei kyllä saa aina  selvää "loimaan Erkkikään".  :-\     Olen tullut siihen johtopäätöseen että,aina kun  hinta ns viimeisestä edullisesta hinnasta tuntuvasti nousee,kilpailutan vaikka joka vuosi vakuutuksen.
Tähän asti aina joku eri yhtiö on antanut paremman tarjouksen kuin muut. Viime vuonna  vuorossa IF Tästä vuodesta en vielä tiedä .

FF1pan

Ai muuten, Tervetuloa joukkoon uudet pannaristit Veekoo  ja Monna

21.02.13 - klo:20:19 #4 Viimeisin muokkaus: 21.02.13 - klo:20:22 käyttäjältä Tonzal
Lainaus käyttäjältä: Monna - 21.02.13 - klo:17:11
Lopputulos on se, että vakuutuksia kannattaa kilpailuttaa säännöllisesti ja unohtaa kaikki lojaliteetti. Sieltä ottaa mistä parhaan hinnan saa. Mistä se sitten löytyy riippuu niin kovasti tuosta mystisestä kaavasta joka vaihtelee yhtiöstä toiseen. Ainoastaan samankaltaisilla kriteereillä varustettuja tapauksia voi verrata keskenään eri yhtiöiden välillä.
Komppaan tuon ohjeen, että kilpailuta vaikka joka kevät, jos et ole laiska, niin kuin allekirjoittanut.  :-[

Itse, en ollut kilpailuttanut tai vaihtanut vakuutusyhtiötä kertaakaan, kun sen pyörääni otin. Kolme vuotta olin mennyt samalla vakuutuksella, ja alunperin valitsin IF:n, kun siellä oli jo auto- ja kotivakuutus, sekä sain sinne järjestö ja keskittämisalennuksia.

Viime keväänä, kun oli reissu tiedossa, niin päätin mennä kyselemään mikä on vakuutusturva mannereuroopassa samalla kun green cardia hain. Ajatuksena oli joka tapauksessa kasvattaa vakuutusturva tappiin, vaikka mulla täyskasko oli.

Itselle oli yllätys, kun virkailija sanoi, että sun vakuutus on sellainen, joita ei enää saa, että systeemi on muuttunut. Uudessa mallissa valitaan kolmesta eri "täyskasko"-tasosta, kun vanha oli räätälöity palasista. Käytännössä multa puuttui muutama palanen, joista toinen oli jatkuvuusturva ja toinen joku muu. No, valitsin sitten sen kaikkein parhaimman, joka sisälsi siis kaiken, ja lisäksi tiputin omavastuut minimiin, kun omavastuut aikaisemmin oli laskun loppusumman pienentämiseksi n.400-500€ isommat.

Leuka valahti rintaan, kun kuulin tämän uuden parhaimman kaskovakuutuksen hinnan 100€ omavastuilla. Se oli ainakin 200€ halvempi.

Kysyin saman tien myyjältä, että eikö tämä ole huonoa asiakaspalvelua, että asiakkaalla on kalliimpi vakuutus, kuin mitä sen hetkinen uusi vakuutus olisi. Että näinkö te pidätte kanta-asiakkaista huolta, niistä jotka eivät joka kevät kilpailuta. Miksi tästä ei ilmoiteta asiakkaalle.  >:(

Myyjän vastaus oli, että on asiakkaan tehtävä kilpailuttaa ja kysyä hintaa, että ei me vaan niin tehdä. Mietin kyllä vakaasti yhtiön vaihtoa tänä keväänä.  butt1
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Itse teen vertailut vähintään kolmen vuoden välein ja aina silloin kun yhtiö ilmoittaa vakuutuksien hintaan tulevan korotuksia. Viimeksi kaksi viikkoa  sitten kävin keskustelut vakuutuksien hinnoista yhtiön konttorilla.
Yksi asia on selvinnyt; eri yhtiöiden maksujen ja kattavuuden saaminen vertailtavaan muotoon on hankalaa. Eivät osaa vakuutusihmisetkään niitä selittää.

Vakuutusyhtiöt tarjoavat minulle liikenteeseen -20% ja kaskoon -70% yhtiöstä riippumatta.

Vähiten kallis on tällä hetkellä Aktia n. 700€ ja todelliset pohjat vetää IF, Yli 1700 €! Ilmeisesti IF ei halua minua asiakkaaksi...
Liikennevakuutushan on selkeästi suurin kuluerä ja kun niitä bonuksia ei ole ennestään, niin kallista on.

Mites teillä on, onko ympärivuoden voimassaolevia, vai seisonta-ajalla olevia vakuutuksia? Kuinka pitkä ajoaika kannattaa olla jos on seisonta-aika, riittääkö 6kk?


Alko kiinnostaa noi vakuutus maksut niin tarkistin omani. Mulla pannari 1300 vm 04 ja vakuutus yhtiö pohjola ja vakuutukset on ympäri vuotisia. Pohjola ei muuta myy. Eli tässä lukuja. Liikenne vakuutus veroton perusmaksu 438.09 mulla 30% bonusta ja jotain muuta tingattua alennusta et maksua jää 345.5/ vuosi. Ja iso kadko 150 oma vastuulla  veroton perusmaksu 534.33 ja siinä on 70% ja tinkaamiset päälle niin maksua jää 252.70 Eli maksan mopon vakuutuksista yhteensä vuodessa 598.2€ onhan se paljon jos vertaa vaikka aduntovaunuun joka näky olevan 11.35€ / vuosi :-) voi olla et olen saanu vähän alennusta kun on vakuutuksia aika paljon.

Lainaus käyttäjältä: Veekoo - 22.02.13 - klo:15:13
Vakuutusyhtiöt tarjoavat minulle liikenteeseen -20% ja kaskoon -70% yhtiöstä riippumatta.

Vähiten kallis on tällä hetkellä Aktia n. 700€ ja todelliset pohjat vetää IF, Yli 1700 €! Ilmeisesti IF ei halua minua asiakkaaksi...
Liikennevakuutushan on selkeästi suurin kuluerä ja kun niitä bonuksia ei ole ennestään, niin kallista on.

Mites teillä on, onko ympärivuoden voimassaolevia, vai seisonta-ajalla olevia vakuutuksia? Kuinka pitkä ajoaika kannattaa olla jos on seisonta-aika, riittääkö 6kk?

Mulla pannari St 1100 vakuutus ympärivuotinen Ifissä koska "seisottaminen" maksaa melkein tupla hinnan.   22yikes      St 1100 liikenne vakuutus + osakasko  nyt yht n.550e  bonuksia n 35%.Joten seisottaminen tässä hommassa ei kannata.   icon_mrgreen

1300 ST 2007 Vakuutusmaksu tällähetkellä vuodeksi isokasko -70% 306 e liikenne -30% 355e vuosi  Hintoihin vaikuttaa monitekijä ikä - asuinkunta -muut yhtiössä olevat vakuutukset ym Itselläni kaikki Pohjolassa Vakuutusvertailua kannattaa suorittaa silloin tällöin kun ottaa huomioon onko edullisempi vakuutus kuitenkaan paras vaihtoehto huom lue korvaukset jos sattuu vahinko. Kesän odottelua kaikille  03Biker 

Juu sittenhän vakuutusyhtiön hyvyys/huonous paljastuu jos ja kun aletaan korvauksista vääntää.

Tuttu puutavara-autoilija kertoi että, vaikeeta on väittää vastaan kun pöydän toisella puolella lakimies sanoo että näin meillä on tapana tehdä. Tässä tapauksessa vastaantulija nukahti ja ajoi alle.

Mulla on Pannari semmosta talousmallia joten siinä on vaan ihan pakollinen liikennevakuutus.

Ps. Kevät tulee.

Moottoripyörän vakuutus on hämmentävä tieteenhaara.

IFin vakuutuskirja pöydällä, minun Pannarin vakuutus LV+täyskasko pienellä omavastuulla yht. 293 €. Ja ne ovat sentään ostaneet minulta yhden pyörän ja ajokamat täystuhokaadon jälkeen.

Pojan Thundercat 1716 € ja se on sentään 25 kW rajoitettu. Catti taitaa vaihtaa vakuutusyhtiötä, kun muuttuu täysitehoiseksi alkukesästä.

IFin vakuutusten hyvä puoli on mahdollisuus rataharjoitteluun kaskon turvin, tosin korotetulla omavastuulla.

Täällä 1100 panissa ifin vakuutukset.

Liikennevakuutus 50% bonuksilla 194,58 ja osakasko 70,19 euroo.

Ympärivuotinen vakuutus.

ST 1300, vakuutukset Turvassa. Täyskasko ja liikenne n.660€.

T; Enkku
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Onko kenelläkään vakuutuksia fenniassa? Mitä mahtaa olla 1300 panikan vakuutukset?

Kohta tullee kevät ja pian pääsee ajamaan.. Kyllä odottavan aika on pitkää!!!  :)
Pyöriin hurahtanut 2012 :-)

Powered by EzPortal