Bensamäärän näyttöongelma

Aloittaja kf9966, 06.05.20 - klo:20:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bensamäärän mittari alkoi jumittamaan viime kesänä siten, että näytössä oli kolme palkkia mutta menovesi loppui. Onneksi oli huoltoasema niin lähellä, että rullasin mittarikentälle ja täytin tankin. Tankin anturi luultavasti jumittaa mutta näyttää sen verran hankalalta alkaa tutkimaan asiaa, että rupesin kyselemään onko muilla ollut samaa vikaa.
Ei sinällään mikään iso ongelma mutta olisihan tuo kiva jos mittari toimisi kuten pitääkin. Nyt olen tankannut 400km:n välein ja ei ole gasoliini loppunut.

Vika on alatankin anturissa. Aika vähillä kilometreillä kylläkin, onko ajot ajettu Suomessa? Sitä anturia ei ole helppo vaihtaa, eikä mistään löytääkään. Joihinkin Hondamalleihin löytyy anturi se, että onko samanlainen en tiedä. Mikäli pidät pyörää vielä pitempään vaihda koko pumppu, anturi, suodatinpaketti alatankkiin, niitä saa ja pyöränkin hinta tuplaantuu. :) Tuo viimeinen oli vitsi.

Olen omisanut pyörän 10 vuotta ja sitä ennen se seisoi neljä vuotta ja pyörässä oli ostettaessa 36 tkm. Nuo kilometrit on ajettu noin vuodessa ja sinä aikana on käyty mm. Kroatiassa. Minulla kilometrit ovat tulleet tässä lähivaroalueella eli Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa, joita on tullut mittariin reilut 53000. Taidan jättää anturin vaihdon tuonnemaksi ja jatkan ajelua entiseen malliin eli tankki täyteen aina 400 km välein niin ei polttoaine lopu.
Näillä siis mennään ja mennään vielä vuosia.


Powered by EzPortal