Mistä satula ja navigaattori?

Aloittaja NewPan, 12.04.16 - klo:23:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Moi kaikki kokeneet pannaristit, sain juuri 2010-mallisen Honda Panin. On aivan mahtava pyörä, paras millä olen ikinä ajanut: vakaa, ketterä ja kaunis.  Hienoa päästä tälle foorumillekin.

Ollaan vaimon kanssa lähdössä Norjaan alkukesällä. Sitä ennen pitäisi saada navigaattori ja parempi satula. Navigaattori on yllättävän vaikea: esimerkiksi JL-huollossa Vantaalla eivät osanneet sanoa, minkälainen pitäisi hankkia. Idea siis on, että minä ostan navin ja huoltoliike miettii miten sen saa pyörään kiinni niin, että mittareiden ja peilien näkyvyys ei heikkene.

Satula taitaa olla vielä isompi asia. Oikein mikään moottoripyörän vakiosatula ei ole minulle hyvä. Haluan sellaisen joka tukee alaselkää ja on oikeasti mukava myös matkustajan kannalta. Mistä sellaisen saa?

Iso kiitos avusta!

Terv. Axcu



13.04.16 - klo:01:12 #1 Viimeisin muokkaus: 13.04.16 - klo:01:43 käyttäjältä lönni
Hola! Laitoin tuohon pari kuvaa,joista toisessa näkyy navi kinnitettynä kytkinnestesäiliön kupeeseen ja toisessa Topsellerien penkki!👍 Meneppä käymään tuolla Leppävirran kevätkokkareilla,niin pääset testaamaan eri penkkivaihtoehtoja! Lienee parempi katsoa,kuin katua👌
Navi on Garmin 350LM,joka on muutaman vuoden vanha!

13.04.16 - klo:08:51 #2 Viimeisin muokkaus: 13.04.16 - klo:08:57 käyttäjältä hry
Jos on aikaa testailla, niin kokeilepa kaikkia satulan säätojä. Edessä on kolme korkeusvalintaa ja takaosan saa (pientä voimaa käyttäen) ainakin kahteen eri korkeuteen. Vaikutukset perstuntumaan, polvikulmaan ja jopa kypärässä tuntuvaan pyörteilyyn ovat suurempia, kuin mitä säätövaran senttimetreistä voisi päätellä.

Voisiko selän tukemiseen tuoda apua ohjaustangon siirtosarja? Kun ajoasento on täysin "rento", ei siis painoa käsillä, eikä jännitystä selässä, niin pyörän satulassahan on mukavavampaa istua kuin auton penkissä.

 rd11 Minulla on syksyllä hankittu Garmin zumo 590. Kallis kuin fan, mutta toimiva, mutkatievalikko ja
paljon muuta. Lisäksi se on tarpeeksi iso, että kartan ja tiedot näkee hyvin.

Sen kiinnitys on aika hankala ja tankkilaukkua käytettäessä ei mahdu millään jarrusäiliön päälle eikä keskelle
tankin korkin eteen. Mahtuu toki, mutta sitä ei näe tankkilaukun takaa ja se rajoittaa samalla rajusti tangon kääntymistä. ;)

Itse käytän sitä tankkilaukun etureunaan asennetussa telineessä. Sellainen kuuluu tankkilaukun varusteisiin. Laukku on
mallia bensakorkin ympärille kiinnitettävä ja pikalukolla irroitettava. Samalla lähtee navi näppärästi mukaan.
Navigaattori tulee nopeusmittarin eteen, mutta siitä näkee myös nopeuden ihan hyvin ja ilman mittarivirhettä.

Itse navigaattorin kiinnitys ei vaadi mitään virityksiä, mutta sähköjen vedossa joutuu vähän miettimään. Etukotelon sytkäritöpselistä
saanee helpoimmin. 4idi4s
Itselleni piuhat vedettiin laturin vaihdon yhteydessä ihan kunnolla akulta, kun pyörä oli muutenkin palasina.

Tuo hry:n kirjoittama penkin korkeussäätö voisi olla hyvä testata. Edestä se on ollut koko ajan yläasennossa (polvikulma),
mutta takaosaan en ole koskaan kajonnut.
Miten hry nuo säädöt mielestäsi vaikuttavat mainitsemiisi asioihin?
Tokihan paljon on kiinni kuskin ja matkustajan pituuksista.

Lämpenemistä odotteleva hojare. horisko




tee se nyt, huomenna voi olla.....

13.04.16 - klo:13:38 #4 Viimeisin muokkaus: 13.04.16 - klo:20:28 käyttäjältä Timppa
Lönnin mainitsema jakkara on valintana 10 . Geelillä ja lämmityksellä omien mieltymysten mukaan pinnat ja terenauhat. Navin kiinnitys mielestäni paras kun hommaa mixel:on kiinnikkeen ja siihen RAM pallukoilla navin merkkikohtaisen kiinnikkeen firmasta nimeltä Brodit joko sähkön syötöllä tahi ilman. Navi ei tule mittareiden eteen eikä häiritse mahdollista tankkilaukkuakaan. Sekä on aina oikeassa asennossa toisin kuin sarviin kiinnitettynä. Kannatan katselua kokoontumisessa niin saa käsityksen millaisia ovat.

Täältä muokkaamaan omaa satulaa

Täältä löytyy naviteline sähkönsyötöllä tai ilman

Täältä teline mittariston päälle

Tuo teline on kätevä koska ei rajoita näkyvyyttä ja saa kolme laitetta kiinni.  thumbsup1

Ps. mulla olisi originaali satula lämmityksellä etu ja takajakkaraan yhteensä 100€ + rahti
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Powered by EzPortal