Tekniikka varoitus

Aloittaja Kapo, 21.01.11 - klo:18:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Varoitus heikosta kohdasta st1300 mallissa (onko siinä ?? no on)
Viime kesänä saksanmaalla pannarini laski nesteet valtavan höyrypilven kera ja tietenki lämmöt kattoon.? No syylliseksi paljastui jäähdytysjärjestelmässä oleva n7mm t-haara liitin koneen päällä.
Pikkusen otti aikaa purkaa parkkipaikalla katteet ja korjata vuoto.
T-Haara liitin oli aivan haprasta muovia eikä kestänyt täysiä lämpöja ja paineita,Eli jos availette muusta syystä ketteita kannattaa liitin uusia (tai kannattaa tarkastaa/vaihtaa t-haara jo ennen ajokautta)  T-haara näkyy jarskan tallettamassa manuaalissa sivulla 6-10 oikeassa reunassa.   

Minkä vuosimallin pyörä sulla on ?

Pani tehty -03 ajettu 70tkm

Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa (kenties kuvia tms.), ja mistä tuon Jarskan tallentaman manuaalin löytää??

21.02.11 - klo:19:34 #4 Viimeisin muokkaus: 21.02.11 - klo:19:48 käyttäjältä Timppa
Oliskohan kyse tästä Etusivulla olevasta huoltomanuaalista?
Tosiaan sivulla 6-10 löytyy ainakin yksi T-kappale varmaa tietoa en voi antaa, että onko kyseessä juuri tämä....

SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Kiitos opastuksesta, manuaali on todella käytännöllinen muutenkin. Onko tosiaan niin, että ko. t-haara on muovinen, luulisi tälläiset olevan metallia?? Kuten aiemmin kirjoitin, onko kenelläkään muulla ollut ongelmia ko. liittimen kanssa?? Itsellä suunnitelmissa pyörähtää Espanjan rajamailla ensi kesänä eikä tälläisia yllätyksiä kyllä kaipaisi. Jos tätä liitintä alkaa vaihtamaan niin se ensinnäkin taitaa purattaa kaiken läppälaitteistoon saakka, ja mistä löytyisi siihen metallinen korvaava liitin??

Muovia se on. Ei sitä kaikkeen voi kuitenkaan varautua. Yksi hyvä konsti on vaihtaa jäähdytysnesteet ajoissa. Iso nippu varaosia mukaan ja työkaluja. Niinja sateenvarjo, nimittäin kun se pyörä menee rikki, silloin sataa,,, tietenkin. Se on muuten painontakia tehty muovista  :w-)(
No eiku on helppo tehdä, eikä hapetu umpeen. Kylläkin kerää töhnää ja umpeutuu siten, mutta se nesteiden vaihto auttaa. thumbsup1   Nämä oli vain minun mielipiteitä.

Mitä kautta muuten näkee termarikotelon ja muut "vuotoarat" paikat helpoiten jos haluaa vain katsoa ettei ole alkavaa vuotoa missään?? Työpaikalla on taipuvarunkoinen endoskooppi jota voisi käyttää tiirailuun ja yrittää tunkea vaikka etukautta läppärungon luokse. Minulla autotalli on melkein yhtä kylmä kuin ulkona ja nyt parina viimeisenä talvena Pannarin alle ei ole tullut tippaakaan mitään nesteitä, eli vielä paikat pitää kylkylkyl

Tuo oli kyllä liian ufoliaalinen kysymys. :w-)( Turha muuten etsiä sivistyssanakirjasta tuota sanaa,, keksin sen juuri.

Jenkkien ST-Owners sivustolla myös on kerrottu näistä nestevuoto-ongelmista. Löysiä liittimiä yms. Ei kuitenkaan kaikissa pyörissä eli vaihteleeko kokoonpanon laatu ?  Itsellä Panissa mittarissa 150.000 ja toistaiseksi ei ole näkynyt nestevuotoja. Tosin joka kevät on saanut puoli litraa nestettä lisätä => mihinkä on häipynyt ?
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

No jos minä hieman selvennän tuota omaa ufoliaalista kysymystä, eli minulla ei ole ollut minkäänlaisia nestevuotoja, ei kylmänä, eikä kuumana. Toissa kesänä Hollannissa eräässä kaupungissa yli +30 asteen helteessä tuli muutama tippa paisuntasäiliön ylivuotoputkesta muutama tippa kun flektit huuti melkein koko ajan, siinä kaikki. No mutta, jonkun kerran on täällä foorumillakin väläytelty termarikopan vuodoista tms. tihkumisista jostakin päin konetta, niin ajattelin vain josko aikansa kuluksi yrittäisi vilkaista, tai sitten ei. 

Miksi sitten tuohon kylmään talliin ja keliin viittasin, niin kaverilla kävi autonsa kanssa, että kovalla pakkasella lämmityslaitteen kennon tai jäähdyttäjän kennon liitoksesta tuli tippa silloin, tippa tällöin (muutamaan kuukauteen n. 3-4 desiä), mutta kesällä tai lämpimällä koneella ei tullut mitään, liittyisikö jotenkin jäähdytysnesteen ominaisuuksiin. Auto pelasi aivan täysin kunhan lisäili nestettä tarpeen vaatiessa.

Siinä yhteydessä kun aukaiset tankin kiinnikkeet ja vaihdat ilmansuodattimen on helpoin purkaa vähän lisää ja tarkistaa noi mahdolliset vuodot. Huom. olis hyvä jos polttoainetankki olisi mahdollisimman tyhjä. Minun mielipide. rolley