kulutus?

Aloittaja uusipanisti05, 01.05.09 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

En löydä onko tuota kulutusta käsitelty jo?
Jos ei ole, niin paljonko teillä kulutta pyörä?
Minulla oli ekatankki 6,08, että aika paljon.
Pitää muuten kulutusmittari paikkansa.
Entinen 1100 vei keskimäärin 5l on suuri ero.
Tuo ruiskun rikastin makaa kyllä liian kauan päällä ja kait viileä ilma lisää vielä sitä.
Onkohan ajokilometreillä mitään merkitystä?
Missähän kilometreissä laakereista uutuudenkankeus on hellittänyt?
Autollahan se on noin 50000km?

Itsellä tankkaustietojen perusteella laskettu kulutus vaihtelee välillä 5,2 - 6,2 l/100km. Viimeisen 12kk ka. on 5,4 l/100km. Niin, ja pyörä on ST13.

Itse käytän tankkauksien ja kaikkien muidenkin kulujen seurantaa, myös kotilolla, tankkaus.comia. Sinne kirjaan vakuutukset ja pesupolettienkin maksut. Näkee mitä tosiasiallisesti harrastukseen palaa rahaa  \:D/
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Jonkin verran tuo kulutus on suhteessa keskinopeuteen. Joskus kulutuslukema on alkanut nelosella ja joskus kutosella. Katselin esim. viime kesän rautaperseajon keskikulutusta ja se näyttää olleen 5,47 l/100 km ja keskinopeudeksi pysähdyksineen tuli noin 82.4 km/h. Tuo kulutuslukema on ainakin minulla hyvin edustava otanta normaalista maantieajosta. Niin ja pyörä on ST11 abs/tcs.

Yksinään menee 5 - 5,5 l/100km. Kun emäntä hyppää kyytiin niin kulutus putoaa 4,5 litraan.
Lähtiskö käväsemään Alpeilla?

Lainaus käyttäjältä: "Olli"Yksinään menee 5 - 5,5 l/100km. Kun emäntä hyppää kyytiin niin kulutus putoaa 4,5 litraan.

Olkapää/selkä sulla kipeä tuon kulutuksen laskun jälkeen? :blah5:

5 L./100km. 400km mittauksen jälkeen. on se vaan niin lysti peli tää pannari että ei haittais vaikka veis 10L. satasella.   =D>

Minä seuraan kulutusta koko ajan ja viimeisen 80 tkm keskikulutus 5.6 L / 100 km. Nopeus vaikuttaa paljon eli jos malttaa ajaa pelkkää 90 km/h, kulutus tippuu 4.5 itraan. Viikonloppuna vedettiin Saksassa ironbuttia, nopeudella 170 kulutus nousee liki 8 litraan !
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Eilen la 23.5. tankkasin Kokkolan ABC:llä ja ajoin Ähtäriin PanFun kokoontumiseen. Siinä sitten ne eiliset ajot ja nyt takaisinpäin tullessa tankkaus Karstulan Teboililla. Polttoainetta mahtui 14.22 L ja kilometrejä mittarin mukaan 322 km eli keskikulutus tuolla pätkällä 4.42 L/100 km. Ei paha.. Tosin keskinopeuskaan ei sitten kyllä ollut mitenkään rajoitusten yli. Nopeus vaikuttaa todella juurikin noin kuin Hondamania asiaa jo kommentoikin.

Ähtärin reissulla kilometrejä tuli 470. Tankkiin ainetta meni 24.14 litraa.  Eli jotain 5.14 l/100km oli sen reissun kulutus. Ajo oli melko rauhallista. Ei kumminkaan mitään köröttelyä :D

Ähtärin reissulla  tuli mitattua kulutusta.....tankki välillä ajettu
435km, tankattu 20,38 litraa. Kulutus 4,68 litraa.
Ajo rajoitusten mukaan yksi päällä.
Niin ja mopo mallia ST 1100....
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Mulla koko viime kesän kulutus 18tkm, 5,7 l/100km. Kattaa kaikki mahdolliset ajot. headbang

Juhannuksen alusviikon Ruotsinreissun keskikulutus oli 5,07 l/100km. Kotimatkalla tulimme loppumatkan, Torniosta Ouluun, melko reipasta vauhtia.
Ilman tätä spurttia kulutus olisi varmaan ollut alle viiden litran satasella. _1_v

5.2 sadalle on tietokoneen näytössä kaikkien ajojen keskiarvona tältä kesältä, mutta alle 5 menee jos tankatessa tietää että tarvii mennä.

Ratapäivänä on taas mennyt enimmillään noin 9 sadalle.

Tässäkun puhutaan Panin kulutuksista, niin voikai Jarskakin sanoa paljonko Kawa vie?Ainakin minua kiinnostaa.

-97 1100:n tämän kesän keskikulutus 5,23L/100km
Tankkaus piste com:in mukaan oli kulutus Norjan reisussa jopa alle
(4,68  4,81  4,84) Norjanpuolella
(5,39  5,25) Ruotsin puolella
Ruotsinpuolen kulutuksen kasvu selittyy ehkä ajonopeuden nousulla. (120-130 mittarinopeutta)
Norjan puolella nopeus koko ajan alle 100
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Powered by EzPortal