Jakohihnan vaihto

Aloittaja Lauriha, 22.02.09 - klo:14:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: Meesse - 06.03.15 - klo:14:29
Jakohihna on Opel 1.6 diesel,  Powegrip n:o  5048    http://www.autoihinvaraosat.fi/1236197-gates 16,98 eur
termostaatti Motonetista   https://www.motonet.fi/fi/tuote/306071/termostaatti-82-c-japanilaiset  9,90 eur
Näihin vielä ohjain ja kiristysrulla,,,+ uudet jäähdytys nesteet,,, kylkylkyl
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Alkuperänen on aina alkuperänen. Sen Honda-asentajan tunnit saattaa pompsahtaa jos vie tuommosia osia. Käyään yks päivä (tai yö) ylitöissä jos ei muuten oo vara maksaa.  22yikes

mulla kuvia gallerias, IBA testi pannariin vaihdoin hihnan/kiristäjän tarvikkeena kaikki ja ajettiin 100000tkm kesän aikana eikä ongelmia!!joten ei siitä sen enempää...

Do dii!!
Viime viikolla sain vanhan rouvan ( ajettu 93491km ) huollosta, Motor Bike (Avel Ky) Porvoo.
Jos jotakuta sattuis kiinnostamaan niin laitan tähän hintatietoja ja kokemuksia palvelusta.
Alunperin siis tilasin jakohihnan ja tarvittaessa rullien vaihdon, etuputkien stefojen vaihdon, termostaatin vaihdon ja moottoriöljyn/suotimen vaihdon.
Puolessavälissä huoltoa minulle soitettiin olenko tarkistanut jarrupaloja. No en kait ollu ihan viime aikoina kun takapalat jo laahasi osittain metallilla ja etusetkin melko lopussa. Takaset vaihtoon ja huollolle pisteet.
Pyörää noudettaessa koeajo oli suoritettu, hyvä se. Mutta samalla asentaja (K. Tuomala) ilmoitti ja mikä myös käytiin ulkona toteamassa että ohjauslaakerissa on alkava keskittävä "pykälä". Menee vaihtoon jossain vaiheessa. Lisää pisteitä huollolle.
Ja hihnassa "vikana" ainoastaan se että oli venynyt 1/2 hampaan verran niin ettei ajoitusmerkit olleet ihan kohdillaan.
Termostaatti oli mekaanisesti ihan ehjä ja kokonainen, ainoastaan paskanen eli ei ehkä ole mennyt ihan kiinni. En ole vielä testannut vesikattilassa. Asentaja epäili kylmänä käyntiin yhdeksi syyksi mittarivirhettä. Mutta ehkä sekin selviää entisen termarin testauksella.

Osina pääosin Hondan alkuperäisosia. Jakopään rullista vaihdettiin vain kiristin koska muita ei ollut Suomessa.

Osat ja työ hintoineen:
Nimike                           Varaosa nro                  Määrä        a €         Yht €

Moottoriöljy                     Honda 10W30                  3,8          15,5        58,90
Öljynsuodatin                    15410-MCJ-505                1            11,60       11,60
Etustefasarja                    51490-MN8-305                2            26,70       53,40
Takajarrupalasarja               EBC FA 196                   1            23,80       23,80
Jakopään remmi                   14401-MT3-004                1            71,70       71,70
Remmin kiristin                  14510-MT3-003                1            73,00       73,00
Termostaatti                     19300-MG9-000                1            53,00       53,00
O-rengas edelliseen              91307-MB0-003                1             7,30        7,30
Jäähdytinneste                   Honda                        2,5           8,20       20,50

TYÖ                                                           12           78,00      936,00
Varaosat yht.                                                                         390,00
Pientarvikkeet                                                                          6,70
                                                                          YHTEENSÄ   1332,70

Mitäs tuumitte? Itse mietiskelen paljonkohan olisin säästänyt viemällä itse "tarvikevaraosat". Saattaa olla että työkuluja olisi tullut erotuksen verran enemmäm.
       
                   
             

Omalla ajettu 79000km vm-94, hihnan vaihdoin just. Hihnan ikäkin vaikuttaa sen kestävyyteen. Vaihtelen autojen jakopäitä työnpuitteissa ja kyllä aika tekee tehtävänsä. Tosin pyörällä ajellaan kesäisin joten ei ole pakkasvaikutusta joka lyhentäisi
hihnan ikää. Parempi ajoissa, ei se niin iso homma ole. :)

Vaihtoko Kotkanpoika ite? Hondahihna vai tarvike? Poikkesko kustannukset mite minun täyden palvelun tapauksesta?

Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 11.03.15 - klo:20:54
mulla kuvia gallerias, IBA testi pannariin vaihdoin hihnan/kiristäjän tarvikkeena kaikki ja ajettiin 100000tkm kesän aikana eikä ongelmia!!joten ei siitä sen enempää...
Missähän galleriassa sun kuvat on ku ei ollu ku 4 kuvaa messut 2011??

Lainaus käyttäjältä: KHU - 11.04.15 - klo:02:32
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 11.03.15 - klo:20:54
mulla kuvia gallerias, IBA testi pannariin vaihdoin hihnan/kiristäjän tarvikkeena kaikki ja ajettiin 100000tkm kesän aikana eikä ongelmia!!joten ei siitä sen enempää...
Missähän galleriassa sun kuvat on ku ei ollu ku 4 kuvaa messut 2011??
Niin kyl mäkin katoin samaa,,,,ei kuvia,,,vaa messut ;D
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Lainaus käyttäjältä: mikkokui - 11.04.15 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: KHU - 11.04.15 - klo:02:32
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 11.03.15 - klo:20:54
mulla kuvia gallerias, IBA testi pannariin vaihdoin hihnan/kiristäjän tarvikkeena kaikki ja ajettiin 100000tkm kesän aikana eikä ongelmia!!joten ei siitä sen enempää...
Missähän galleriassa sun kuvat on ku ei ollu ku 4 kuvaa messut 2011??
Niin kyl mäkin katoin samaa,,,,ei kuvia,,,vaa messut ;D
Tuolla galleriassa,kohdassa huollot ja modaukset on ainakin joku kuva Jussilta!





Hihnan vaihdoin ihan ite :) , kiristinrullaa en vaihtanut kun tuntui aivan ehjältä.
Hihna Gatesin valmistama (Diesel Opelin hihna) maksoi kokonaista 18.5e.

Vaihtui 127 tkm / 19v kohdalla. Olisi siellä voinut vähän enempikin sitä työtilaa olla. Amerikankielisissä ohjeissa valiteltiin muutamissa kohdin, että "you need to do some fiddling " juu, näpräämiseksi meni syylärin ja remmin kanssa. Muuten, netin ohjeet ihan toimivia - tehtävät listattu ruuvi kerrallaan. Kuvien kera. Vanha remmi ihan ok, ei näkyviä vikoja, ehkä vähän koppuraisempi kuin uusi. Nyt mennään Opelin remmillä.

03.06.16 - klo:10:49 #57 Viimeisin muokkaus: 03.06.16 - klo:14:31 käyttäjältä Marakeesi
Tervehdys.
Pyorääni vaihdettiin jakopään kaikki kilkkeet mittarilukemassa 95.000 km ja 22 vuotta. Kaveri,joka vaihtoi,sanoi, että kaikki osat olivat uudenveroisessa kunnossa, eli turhaan vaihdettu näillä kilometreillä. On se ihme hihna ja kaikki kilkkeet,että siihen ei ikä vaikuta.

Kun pääsin kotiin Leppävirran kokoontumisesta,pyörä alkoi "kusta" jäähdytinnestettä allensa moottorin takapäästä. Tämä vika korjattiin samalla. Kaasuttimien alla olevissa jäähdytysletkujen tiivisteissä oli hapertumaa,jotka vaihdettiin ja vuoto loppui. Näissä oli aika tehnyt tehtävänsä.

Ohessa kuva jakopään kilkkeistä ja jäähdytyspuolen tiivisteistä.

Honda kestää,kaikki ei kestä,vai miten se mainos meni?
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Laitoin sitten "uuden" kun tuo jo pyörinyt vuodesta 1998,,, :)
Eihän se loppu ollut hieman vain löysä,,,kiristin auki ja vot .

No ei sentään !! Uusi hihna,laakeri ja kiristin,,, thumbsup1
Laakerissa hieman jo välystä, hihna "venynyt 3mm !!" :o joten ei ollut TURHA  työ  horisko   
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Powered by EzPortal