Uusi Pannari kuski

Aloittaja vpaanane, 10.08.16 - klo:13:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lähti Wild Star vaihtoon ja testimielessä laitoin 1100 Pannarin tilalle. Alkukokemus (n.1000km) on ollut ihan miellyttävä ;)

Hyviä molemmat,ittellä kokemusta vain 1300:sta.
Mitä pidit 1600 väinöstä?
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Wäinö oli ihan miehinen peli. Vaihtoon meni lähinnä siksi ettäjos tällä saisi kyytiläisen helpommin mukaan.

Kyllä tällä kyytiläisen saa, mutta ota ensin tuntumaa kyytiläisestä ettei harmita myöhemmin.  Näillä Pannareilla ajellaan pidempiä matkoja kuin apinahengareilla tai "tuulisylissäihanaa" pyörillä.   Omalla 1100:lla voi potkaista aamulla portaalta ja huomata parin päivän jälkeen olevansa jossain ihan muussa maassa. :)
Dream 250 -64
CB 350 twin -77
Z 650 -81
Z 1000 st -80
ER 5  -98
Z 1100 st -84
250 cross  -
GTR 1000 -86
GTR 1000 -88
FJR 1300 -02
ST 1100 -94
ST 1100 -98

Tähän ketjuun lienee osuva kommentoida kanssa juuri tänne liittyneenä ja vasta kanssa Pannariin "tutustumassa". Itse hommasin kanssa ensin aiemmin cebarin kun sattui tavallaan hyvin kohdalle ja pyöräkuume ei muutoin laantunut. No kyseinen laite ei oikein ollut kuitenkaan SE juttu joten nettimotoa silmäillessä osui sopiva VFR silmiin ja hetken mielijohteesta lenkille ja siinähän kävi perinteisesti... Sillä ajelin viime kesän ja tämän alkua. Kuitenkin kävi hitusen ahtaaksi laukkuineen kahdestaan ajelut kyytiläisen kanssa ja jälleen selattiin nettimotoa huomaamatta. Ensin olin kallistumassa bemarin puoleen, mutta ajattelin kokeilla vanhempaa Pannaria kuitenkin. Koeajot myyjän luona iltapäivällä,kaupan loppuväännöt, illalla pikku unet ja siitä reilu 1700km "testilenkki", ja nyt taitaa olla alla sitä mitä mielessä motomatkailun osalta pitikin.
Ehkä jossain kohtaa tuoreempi, tai sitten jatketaan saman merkin osalta vielä etsintää(tuskin kuitenkaan)Kuitenkin löysin mielestäni ihan kohtuu rahalla soivan pelin.Koska työni rajoittaa harrastukseen käytettävää aikaa todella rajusti, pidän siihen sijoittamani summan rajallisena siihen käytössä olevaan aikaan suhteutettuna.

Onneksi olkoon.
Saako olla utelias, mistä ostit pannarisi.
Minun vanha vm97 oli juuri kadonnut Frankin myyntilistalta ...

Taitaapi olla samainen laite. Hinnan sain muihin vastaaviin mielestäni aika kohdalleen joten ajattelin tarrata kiinni. Ja ainakin kyseisen ensilenkin toimi kyllä ihan OK.

Onnea, olet 3.omistaja Suomessa.
Kyselet sitten minulta, jos jotain tulee.
Rekkarihan oli CZ-alkuinen?

Jups. Pikkusen jos siihen talvisäilyttelyn aikana sovittais ledivaloa ja pikkusen kromattua osaakin niin sais silmälle mieleen. Yllätyin kyllä Pannarista ajalleen vaikka tietty paljon kehuttu laite, mutta ainahan kaikki yleensä omiaan kehuukin🥴.

24.07.19 - klo:22:14 #9 Viimeisin muokkaus: 25.07.19 - klo:07:38 käyttäjältä lehtonen
Lainaus käyttäjältä: AriL - 24.07.19 - klo:04:40
Tähän ketjuun lienee osuva kommentoida kanssa juuri tänne liittyneenä ja vasta kanssa Pannariin "tutustumassa". Itse hommasin kanssa ensin aiemmin cebarin kun sattui tavallaan hyvin kohdalle ja pyöräkuume ei muutoin laantunut. No kyseinen laite ei oikein ollut kuitenkaan SE juttu joten nettimotoa silmäillessä osui sopiva VFR silmiin ja hetken mielijohteesta lenkille ja siinähän kävi perinteisesti... Sillä ajelin viime kesän ja tämän alkua. Kuitenkin kävi hitusen ahtaaksi laukkuineen kahdestaan ajelut kyytiläisen kanssa ja jälleen selattiin nettimotoa huomaamatta. Ensin olin kallistumassa bemarin puoleen, mutta ajattelin kokeilla vanhempaa Pannaria kuitenkin. Koeajot myyjän luona iltapäivällä,kaupan loppuväännöt, illalla pikku unet ja siitä reilu 1700km "testilenkki", ja nyt taitaa olla alla sitä mitä mielessä motomatkailun osalta pitikin.
Ehkä jossain kohtaa tuoreempi, tai sitten jatketaan saman merkin osalta vielä etsintää(tuskin kuitenkaan)Kuitenkin löysin mielestäni ihan kohtuu rahalla soivan pelin.Koska työni rajoittaa harrastukseen käytettävää aikaa todella rajusti, pidän siihen sijoittamani summan rajallisena siihen käytössä olevaan aikaan suhteutettuna.

Tervetuloa Panfun club Finland foorumiin mukaan.
onnea uudelle pannarin omistajalle/käyttäjälle toivottavasti tulet olemaan tyytyväinen hankintaasi.

Asia minkä vuoksi myös tähän nyt kommentoin,on se että olet esimerkillisesti laittanut oman profiliisi myös lisätietoja itsestäsi uutena jäsenenä mm. mistäpäin olet minkäikäinen olet ja mikä pyörä sinulla on,se mielestäni osoittaa että sinulla on  hyvää todellista kiinnostusta foorumiin.Sitä toivoisimme monet jo täällä kauemmin mukana olleet muiltakin uusilta foorumiin rekisteröityneiltä.Sen pystyy tekemään profiiliin koska vaan.Suosittelen!
Siitä on monenlaista hyötyä itsellesi ka ehkä myös meille muillekin.
Jo yksistään kun haluat kykyä jotain tietoa omasta pyöräsi huoltoon/korjaukseen/moduaukseen kuuluvista asioista.monet esittävät kysymyksiä ilman että on tietoa mistä pyörästä/mikä malli on kyseessä.Siihen ei välttämättä pysty vastausta saamaan.
Samoin monasti on mukava tietää mistäpäin olet,joku jopa voi ehdottaa yhteistä ajolenkkiä/ ym vast.

Toivottavasti tulet viihtymään seurassamme kaikin tavoin myös tervetuloa kaffe ym muihin tapaamisiin joita välillä täältä kutsutaan. thumbsup1  welcome1

FF!pan Naantali    

Itse olin haaveillut Pannarista 20 vuotta.Sain hommattua rahat tonniseen cebariin -koeajo ,en ostanut.Joku 10 v myöhemmin - eli nyt ikää joku 50 v - ENSIMMÄINEN koeajo pannarilla ostotarkoituksessa.Fiilis - ei mitään.Voi helvata - tästäkö mä oon unelmoinut? No - ostin sen pyörän kumminkin.Nyt 4 vuotta takana ja joka kerta tulee fiilis et jo 20 v sitten mä tiesin mikä pyörä on mulle tarkoitettu!Jos vaihdat autoa parin vuoden välein niin varmaan pyörääkin -sulla ei tuu (onneksi?) henkistä yhteyttä ajoneuvoosi.Mulla on tallissa Tuutti vm 1977 (kun sais sen entisöityä) ja nykyinen Pannari ni melkein vois Hondan siiven tatuoida.Oon luvannut tehdä sen jos GoldWingin ostan - joo sit 2 siipeä.Honda osaa pyörän tehdä.Määräaikaishuollot kohdilleen niin toivon mukaan keväällä lähdet liikenteeseen,tankkaat kesän aikana ja huollat syksyllä.Itsellä ollut ongelma bensapuolella - jos täältä kotiin pääsen ongelmitta niin johonkin otsikkoon teen päätöslauselman.Ja nää kaverit täällä sivuilla antaa tosi hyviä vinkkejä JOS pyörään ongelmia tulee.
Turvallisia kilometrejä teille kaikille.
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

Tervehdys kaikille tasapuolisesti uudelta Keski-Suomen Pannaristilta! Takana vasta 1000km yhteistä taivalta. Suzuki GSF 1200S oli ennen alla, mutta nyt tuli tartuttua Hondan matkapyörän tankoon, kun se kauniimpi osapuoli antoi puoltoäänensä ja piti kyydistä ja onhan tuo ST1300 kaikin puolin jykevä ja hyväkyytinen tuttavuus ensikilometrien jälkeen,  joten eivät menneet eurot hukkaan - ainakin siltä vaikuttaa tällä hetkellä. Huollettuakin on jo tullut ST1300:sta, sillä kaikki nesteet menivät vaihtoon, jarrut putsattiin ja herkisteltiin + taakse uusittiin jarrupalat. Uudet tulpat ja uusi ilmansuodatin yms. Kardaani tarkastettiin ja suojarasvattiin + luonnollisesti peräöljyt uusittiin. Osan tein itse ja osan teki luottomekaanikko Joutsassa, kun kävimme reissussa - tästä on hyvä jatkaa ja aloittaa yhteisten kilometrien nieleminen.
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Lainaus käyttäjältä: TypeR - 18.08.19 - klo:02:23
Tervehdys kaikille tasapuolisesti uudelta Keski-Suomen Pannaristilta! Takana vasta 1000km yhteistä taivalta. Suzuki GSF 1200S oli ennen alla, mutta nyt tuli tartuttua Hondan matkapyörän tankoon, kun se kauniimpi osapuoli antoi puoltoäänensä ja piti kyydistä ja onhan tuo ST1300 kaikin puolin jykevä ja hyväkyytinen tuttavuus ensikilometrien jälkeen,  joten eivät menneet eurot hukkaan - ainakin siltä vaikuttaa tällä hetkellä. Huollettuakin on jo tullut ST1300:sta, sillä kaikki nesteet menivät vaihtoon, jarrut putsattiin ja herkisteltiin + taakse uusittiin jarrupalat. Uudet tulpat ja uusi ilmansuodatin yms. Kardaani tarkastettiin ja suojarasvattiin + luonnollisesti peräöljyt uusittiin. Osan tein itse ja osan teki luottomekaanikko Joutsassa, kun kävimme reissussa - tästä on hyvä jatkaa ja aloittaa yhteisten kilometrien nieleminen.

Tervetuloa TypeR ja muut kaikki muut uudet pannaristit 10v Panfun club Finland foorumin jäseneksi! HONDA pan European touresport matkapyöriä on valm.n 20v 1991-2012 välisenä aikana.
Se on vankka,kestävä ja huollettuna pitkäikäinen ajopeli.
Nyt on saatavana käytettynä vielä hyviä ajopelejä ja hinnatkin ovat laskeneet lähes kaikkien kukkarolle sopivaksi.Voin sanoa ovat usein hyvä hankinta matkapyöriksi. thumbsup1

On ollut ilo nähdä vanhana clubin jäsenenä varsinkin tänä vuonna enemässä määrin on tullut myös uusia rekisteröityneitä pannarin omistajia foorumin jäsenistöön.se on hieno niin tälle clubile kuin myös uusille jäsenille,tarvitaan uutta "verta"meidän vanhojen tilalle että tåmå jatkuu ja säilyy jäsenistön hyödyksi.

Täällä sivustoilla,on saatavissa paljon tietoa/kokemuksia modauksesta huolto/korjaus asioista.
Se on uudelle jäsenelle varmasti vaikeaa täältä hakea tietoa...siinä vaaditaan kyllä kestävyyttä/kärsivällisyyttä että täältä ne löytää.Jos jaksaa "kaivaa" niin löytää kyllä.

MUTTA Vanha sanonta: Kysyvä ei tieltä eksy. AINA KANNATTAA KYSYÄ ei maksa mitään.  Ei ole tyhmiä  kysymyksiä..se on ainoastaan tietämättömyyttä.

Tämä on hieno Foorumi:Täällä ei ketään arvostella..ei puhuta politikkaa..kaikki ovat..Samalla tasolla/viivalla. Näin olen todennut jo 10 vuotta.. Näin jatkukoon!!

FF1pan VG eli Naantali






















En ole ihan foorumin tuorein Pannarikuski, mut tällä mennään nyt:

Isäni päätti että hän ei enään jatka moottoripyöräilyä (ikä 77v) ojensi avaimet minulle. Olen pyörällä ajanut melkein joka kesä jonkun verran (100km😂) 10v aikana. Mikään motoristi en ole,vielä. Vapaa aika on lisääntynyt viime vuosina,jopa kesäsinkin on lomaa. Pannarista tulee minun kakkos kulkuväline, jota käytän aina kun se on mahdollista. Moottoripyörät ja niillä ajaminen on aina kiinnostanut, nyt kun sen aloittamine ei einään helpommaksi voi tulla,täytyy karsia vain vähän muita harrastuksia. Pyörä on vuosimallia 92  ja 100000 ajettu kuitteja huolloista löytyy paljon, jakoremmi on vaihdettu 75000 kohdalla.

Powered by EzPortal