Käyntihäiriöitä

Aloittaja KHU, 10.05.16 - klo:23:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kyseessä on vm. -92 ST1100, ajettu 98 tuhatta. Nyt keväällä käyttöönotettaessa ilmeni "röpöttävää" käyntiä ainakin pintakaasulla ja kiihdytyksen jälkeen kaasu hölläämällä paukkuu putkessa. Syksyiset 98okt. bensat on poltettu jo pois, ilmansuodatin ja tulpat on vaihdettu. Ainakin kylmänä käynnistäessä kuuluu "sutkauksia" kaasarin seudulta.

Huomasin että vas. puolen etummaisen sylinterin imukaulan vakuumiyhteestä puuttuu tulpattu letkunpätkä (vacuum hose). Kuva Haynesin manuaalin sivulla 1/10 kaasareiden synkronointiohjeen yhteydessä. Kuuluuko siinäkin olla eli onko tippunut klemmarikiinnityksestä pois?
Olin huomaavinani koneen käydessä että kun sormella sulki yhteen niin käynti olisi normalisoitunut.
Nyt nopeesti ohjeita ennen Vesileppistä, KIITOS! Terv. Kalle

Kyllä kaikki synkkausmittausyhteet pitää olla tulpattuna paitsi oikean takapytyn letku joka menee alipainehanalle(?). Käyn tsekkaamassa omani, venaas...

Tulpattujahan nuo. Miten muuten sun pyörä vastaa kaasuun varsinkin alakierroksilta kiihdytettäessä? Mun pyörä rykii ikävästi. Vien sen kaasuttimien säätöön ensi kuussa, sitten tiedän lisää. Olen alkanut kehittää mielessäni päätelmää muuttuvakurkkuisten kaasuttimien kalvojen jäykistymisestä ajan myötä.

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 12.05.16 - klo:20:46
Tulpattujahan nuo. Miten muuten sun pyörä vastaa kaasuun varsinkin alakierroksilta kiihdytettäessä? Mun pyörä rykii ikävästi. Vien sen kaasuttimien säätöön ensi kuussa, sitten tiedän lisää. Olen alkanut kehittää mielessäni päätelmää muuttuvakurkkuisten kaasuttimien kalvojen jäykistymisestä ajan myötä.

Kävin eilen paikallisessa Motor Bikessa tekemässä tilauksen uudesta puuttuvasta tulpatusta kumiletkusta. Toivottavasti tulisi ennen meetinkiä. Mutta totesimme että taitaa olla se ja sama millä sen yhteen tukkii vaikka väliaikaisesti.
Testailin eilen vielä uudelleen käynnin muuttumista kun tukkii sormella sen reiän....ja muuttuuhan se, lähes ellei täysin normaaliksi. Eli löysin todennäköisen syyn vialle. Mutta mietityttää mikä kumiletkun on irrottanut. Voiko jonkun muun syyn vuoksi imulinjaan tulla paineisku joka pullauttaa sen irti?

Mitä tuohon rykimiseen kiihdytettäessä tulee, en ole sellaista rekisteröinyt....ainakaan vielä. Kun/jos saan tuon oman vian korjattua, täytyy tarkemmin kuulostella ja raportoin jos on tarve.

Powered by EzPortal