1991 ST 1100 kaksi sylinterinen

Aloittaja imohtep, 07.08.18 - klo:11:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hermot lopussa...

Pannari oli täysin palasina talvella.
Keväällä nippuun ja käyntiin>kävi normaalisti ja synkkasin kaasarit.
Seuraavaksi aivan yllättäen hävisi nelos pytty kokonaan.
Kesän aikana laitetta tutkittuani/kaasarien kanssa tapeltuani, myös kolmonen
kiukutellut.

Kaasarit avattu/putsattu/ultraäänipesty neljä kertaa ja väittäisin, että vika ei ole niissä.

Vasemman puolen pyttyjen puola vaihdettu testin ajaksi varmasti toimivaksi, mutta ei vaikutusta.
Myös tulpat, tulpanjohdot ja -hatut mitattu/testattu toisilla>ei vaikutusta.

Nyt käyristä mitattuna jopa kolmonenkin nostaa lämmöt, mutta nelonen vain max. 90 asteeseen.

Uutena hieno kokemus viimeisimmän kaasarien pesujumpan jälkeen, molempien vasempien kaasareiden tulviminen,
saattaa johtua osittain siitä, että nyt suoralla polttoainesyötöllä tankilta ilman hanaa ja suodatinta.

Jotenkin alkaa olemaan tunne, että vika olisi ECU:ssa. Ei vain raaskisi hankkia testiä varten toista.

Että näin hienosti meni sitten tämän kesän ajelut>Yhteensä n. 50 km. testiajoja 2 tai jopa välillä 3 sylinterisellä...

Nyt siinä vaiheessa, että saattaa päätyä Uutena Vuotena ilotulitteeksi koko laitos.

Vielä on jäljellä CDI:n ja puolan välinen pätkä johtosarjaa. Olet varmaan todennut ihan vanhaan tapaan että kipinöi? Siis maadoittanut irtonaisen tulpan tai käyttänyt ajoituslamppua? Jokin mietityttää tuossa pa-puolessa. Sillä jos kone pumppaisi seosta pakoputkiin, eli joka pytyn kaasutin toimisi normaalisti mutta kipenä ei, niin pauke olisi melkoinen. Oletko tarkastanut kaasuttimien vivustot? Lähinnä ryypyn vivut tuppaavat jättämään ryypyn osin päälle ja sittenhän eivät synkkauksetkaan auta. Entä kun pesit kaasuttimia niin olivatko air-cut off valvet irti? Ne vaurioituvat helposti puhdistusaineista. Entä luistit? Niissä ei tarvitse olla kuin pikku murtuma niin kyseinen kaasutin on pois pelistä.

Ja jos ne kaasuttimet tulvivat niin ne eivät ole ok, oli hana tai ei. Ja vaikka hanan lisääminen lopettaisi tulvimisen niin ongelma eli esimerkiksi irronnut/kulunut neulaventtiili ja ties missä huiteleva polttoaineen pinta säilyy yhä.

07.08.18 - klo:12:18 #3 Viimeisin muokkaus: 07.08.18 - klo:12:21 käyttäjältä Pannukakku
Ja nyt näitä ajatuksia tulee: En tiedä referenssi-sytkäboksista, tuo vanha transistorielektroniikka on varsin kestävää, mutta referenssikaasuttimia löytyy kyllä. Tuossa on brittien tämän hetken halvimmat.

https://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-ST1100-ST-1100-PAN-EUROPEAN-CARBS-YEAR-1993/163040062502?hash=item25f5f1ec26:g:qtsAAOSwSK1a8w1g

Paskaset jne, mutta usein koskemattomat ja monet osat voi uudelleenkäyttää.

Edit: Kunhan ei osta vahingossa jenkkiversion kaasuttimia, ne saatavat aiheuttavaa ongelmia ilman muutoksia, kokemusta on.

Kiitos vastauksesta!

Tuota johtonippua on mielessä käynyt vielä tarkistella, kun ehtii.

Kaasarien kunto yms. ei kyllä vaikuta olevan syynä, ovat sen verran tuoreen oloiset, osat ehjiä
sekä hyvä kuntoisia. Myös vivustot ja ryypyt toimii moitteettomasti.

Juu, ja on kipinät testattu tulpilla testaamalla ja mittaamalla pulsseja...

Eniten tässä hämää se, että vika tuli, kuin salama kirkkaalta taivaalta tyhjäkäynnillä.

Siksi tuo elektroniikka puoli hiukka arveluttaa...

Powered by EzPortal