ABS-VALO

Aloittaja kaipaa, 03.06.15 - klo:12:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

03.06.15 - klo:12:29 Viimeisin muokkaus: 04.06.15 - klo:09:09 käyttäjältä kaipaa
ELi 1300 ST ABS Pannari -03 alkoi vilkuttelemaan tuota ABS-valoa talven seisonnan jälkeen. Eli, valo ei syty aina heti vilkkumaan kun lähtee ajamaan, eikä vilku joka kerta kun ajaa. Joskus se kuittaantuu sitten pois kun käyttää virtoja poissa, ja joskus tämäkään ei auta kuittaamiseen.

Saako noita vikakoodeja luettua itse, tai kertooko pyörä itse mahdollista vian syytä jotenkin?? Onko noissa joku yleinen syy mistä moinen voisi johtua??

Alkaa kesäreissut painamaan, ja olisihan se hyvä saada syy selville ennen reissua, eli hyvät vinkit olisi nyt tarpeeen.

Kaitsu


Millasta koodia se antaa??
Eli kuinka monta lyhyttä ja kuinka monta pitkää???
Sähkö on sinistä ja sattuu sormiin!!!

04.06.15 - klo:09:06 #2 Viimeisin muokkaus: 04.06.15 - klo:09:13 käyttäjältä kaipaa
Lainaus käyttäjältä: Elukka - 03.06.15 - klo:19:17
Millasta koodia se antaa??
Eli kuinka monta lyhyttä ja kuinka monta pitkää???

Pitää vielä tarkastaa, mutta minusta se vilkkuu siten, että valo on päällä ja pois saman aikaa, eli tasaista vilkkumista. Löytyykö tällaiselle vilkkumiselle jotain syykoodia??

Missä muuten on noiden etu- ja taka-antureiden liittimet??  Ne voisi käydä läpi jos olisi jotain kosketushäiriöitä tms. Tuntuisi vaan, että jos anturi menisi rikki, niin valo jäisi vilkkumaan aina kun lähtee ajamaan koska voisi luulla että nuo anturit on sellaisia että ne on joko rikki tai ei...

Lainaus käyttäjältä: kaipaa - 04.06.15 - klo:09:06
Lainaus käyttäjältä: Elukka - 03.06.15 - klo:19:17
Millasta koodia se antaa??
Eli kuinka monta lyhyttä ja kuinka monta pitkää???

Pitää vielä tarkastaa, mutta minusta se vilkkuu siten, että valo on päällä ja pois saman aikaa, eli tasaista vilkkumista. Löytyykö tällaiselle vilkkumiselle jotain syykoodia??

Missä muuten on noiden etu- ja taka-antureiden liittimet??  Ne voisi käydä läpi jos olisi jotain kosketushäiriöitä tms. Tuntuisi vaan, että jos anturi menisi rikki, niin valo jäisi vilkkumaan aina kun lähtee ajamaan koska voisi luulla että nuo anturit on sellaisia että ne on joko rikki tai ei...

Doddii, eli tänään ehdittiin ajaa n. 100 km ennen kuin ABS-valo alkoi vilkkumaan... Valo vilkkuu ihan tasaisesti, ihan kuin suuntavilkku, joten nyt vain vinkkejä mitä se voisi tarkoittaa. Ja jos joku tietää noiden ABS-antureiden johdon pistokkeiden sijaintia, niin vinkatkaa, itse en vielä löytänyt niitä.

>Eyupyöränanturi vika on 2 vilkahdusta ja sitte väli takasen 3 ja sittten väli....
Lataileppas  toi manuska näiltä sivuilta ja kato sieltä se miten saat nollattua ton itsediagnoosijärjestelmän ja kato jos jeesas...
On niin hankala proseduuri selittä että en osaa mutta se on helppo tehdä kun on ne ohjeet siitä manuskasta....
Sähkö on sinistä ja sattuu sormiin!!!

Ja ne löytyi kohdasta huoto-ohjeet....
Sähkö on sinistä ja sattuu sormiin!!!

Lainaus käyttäjältä: Elukka - 06.06.15 - klo:17:01
Ja ne löytyi kohdasta huoto-ohjeet....

Jeps, ohjeet ladattu, ja ohjeita etsitty välkkymisen (jatkuva tasainen välkkyminen) tunnistamiseksi, ja itsediagnoosin tekemiseksi, mutta minä en ainakaan löytänyt ko kohtaa missä ko asiat ohjeistetaan. Voisiko joku vaikka paiskata sivunumeron (tuon uusimman st1300 manuskan latasin) tms. että kohta löytyisi.


Ihan ABS-luvun alussa on ohjeet ja selvitys kuinka se tehdään ja alkaa kohdasta luku 18 sivu 3
Ja kirjansivu näyttää mulla olevan  510
Noilla mä kurkkasi omani ihan piloillani eli tein vian ja testasin..(takapyöränanturin irroitin) toimihan se pirkeleen dignostiikka =)
Sähkö on sinistä ja sattuu sormiin!!!