Päitsin kierto

Aloittaja Mphessu, 17.02.17 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Minä kanssa kun kaikki muutkin

Mukana ollaan. Vääksystä letkaan. Minä ja vaimo.

15.05.17 - klo:11:44 #17 Viimeisin muokkaus: 15.06.17 - klo:23:42 käyttäjältä sandis
Osallistujat 17.6 Päitsille


Mphessu
HondAntti
AmcRoad
kawakari
Sepeteus
Karhula
Mikah
Helsto Petri
Palomaa Erkki
Mikkokui
Puska Sami
Pertti
Kemppainen Jarmo
Pan09
Ikkala
Jarre
Varis Esa
Ojala Markku
Sandis & Eppu
Antsa & Marika
Himoski & avec
Lehtonen & Soila
Hojare & Anne
Lehtonen Jarmo & Kristiina
Varjanto Kimmo & avec
Kouhia Tapsa & Päivi
Henriksson Jussi & Vainio Anne
Asumaniemi Heikki & Tiina
Iso-Pärnä Markku & Mervi
Luoma Harri & Jaana

30 pyörää joista 12 Touringista.
Kokonaisvahvuus 42 henkeä.


Sandis










Etapin vetäjät:
Pertti (varauksella)
Sandis
Hojare

Voipi olla, että mekin pääsemme mukaan Päitsin kiertoon. thumbsup1

Varauksella kaksi lisää muonavahvuuteen. :)

Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 27.05.17 - klo:18:58
Lainaus käyttäjältä: ltm - 27.05.17 - klo:15:48
Tuota kevättapaamisen ohjelmaa kun katsoo, niin aika pitkälle ohjelman muodostaa ns "jonassa ajelu", joka ei välttämättä kaikista ole "se juttu".

Porukka-ajolla haetaan ja myös saadaan näkyvyyttä ja tunnettavuutta meidän "kerholle". thumbsup1
Kummasti meidän letka saa päät kääntymään, hymyt huulille ja kädet heilumaan kylien läpi ajettaessa. :)

Ajanko kimpassa rd11 rd11 rd11 rd11 vai olenko lonely rider rd11

Vuoren varmasti molempia tilanteen mukaan.
Mutta kaikki eivät ole oikeasti päässeet nauttimaan hyvästä ryhmäajosta, letka-ajosta tai mitä nimeä nyt halutaankaan käyttää.

Mikä siinä kimppa-ajossa on se juttu. Yhdellä sanalla sanottuna; yhteisöllisyys.

Olen kymmenissä kimpoissa ollut mukana ja saanut kuulla osallistujilta voittopuolisesti positiivisia kommentteja kuten:
-   on juhlallista olla porukassa mukana
-   on hieno seurata miten porukat etenevät kauniissa muodostelmassa erityisesti mutkateillä ja tämän aistii parhaiten perämiehenä
-   letkan vetäjänä taas tarvitaan taitoa sovittaa nopeudet tilanteen vaatimusten mukaan. Siinä voi kokea pienen ryhmän kanssa asettuvansa ikään kuin yhdistelmäajoneuvon kuskin paikalle. Yrittää tehdä ohitukset ja risteysajon niin, että peräpääkin pysyy hanskassa, yrittäen minimoida jojoamista.
-   ajonjohtajan roolia voi verrata myös kapellimestarin roolin, jonka taidosta on kiinni orkesterin sointi
-   ja orkesterin jäsen nauttii hyvästä johdosta ja siitä, että osaa oman "soittimensa" pitää mukana


Tervetuloa mukaan "soittamaan" Päitsiin

Tähänkin kimppa-ajoon suosittelen tätä uutta Espanjassa oppimaamme ja Summassaaressa käyttämäämme opassysteemiä.

Letkanvetäjä osoittaa toisena ajavalle heti risteyksen jälkeen paikan johon hän jää "tienviitaksi" takana tuleville.
"Tienviitta" liittyy takaisin letkaan toiseksi viimeisenä, peräpäänvalvojan eteen. Kukin vuorollaan toimii oppaana. 
Vetäjän ja peränvalvojan paikka on vakio, muiden paikka letkassa vaihtuu matkan edetessä. thumbsup1

28.05.17 - klo:21:36 #21 Viimeisin muokkaus: 28.05.17 - klo:21:44 käyttäjältä mika.h
en ollu summssaaressa mukana joten en tiedä kuinka ojo onnistui uudella tekniikalla joten heräsi kysymys entä kun aina ei ole mahdollisuus pysähtyä risteyksessä niin että muut huomaavat .kuinka toimitaan

Älkää nyt vetäkö poroja nokkiin minun kirjoituksesta. En todellakaan halunnut vähätellä letka-ajeluja. Hieno juttu, että jaksatte järjestää niitä ja luotte motoristeille mahdollisuuksia lähteä ajelulle.

Itse en valitettavasti saa kiksejä letka-ajeluista, vaan mieluummin ajan yksin tai korkeintaan kahden pyörän "letkana". Eipä tule riitaa reittivalinnoista tai ajotavasta jne. Illallakin on reissun aikana helppo löytää majoitus, kun tarvitaan korkeintaan kahden hengen huone.

Tänään kävin ilta-ajelulla tuolla Busalla ilman mitään suunnitelmaa. Niin vain taas meni mukavasti pari tuntia ja löytyi yllättävän mukavia uusia mutkapätkiä. Oli siellä puskassa yksi virkavallan edustajakin moottoripyörällä valvomassa liikenteen sujuvuutta.

Toisille on tärkeää tarkka suunnitelmallisuus moottoripyöräilyssä, mutta on meitä vapaan ajattelutavankin edustajia. Tärkeintä toki on, että uskalletaan laittaa ykkönen silmään ja pidetään Pannarit ajossa.  thumbsup1





Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Lainaus käyttäjältä: mika.h - 28.05.17 - klo:21:36
en ollu summssaaressa mukana joten en tiedä kuinka ojo onnistui uudella tekniikalla joten heräsi kysymys entä kun aina ei ole mahdollisuus pysähtyä risteyksessä niin että muut huomaavat .kuinka toimitaan
Minun mielestä tämä on todella toimiva systeemi.
Espanjassa ajoimme kolme pitkää lenkkiä ja kertaakaan ei tullut eteen ko. tilannetta.
Opas voidaan jättää myös ennen risteystä, jolloin hän näyttää kädellä reitin suunnan.
Vetäjä osoittaa oppaalle paikan ja kulkusuunnan. Tämän vuoksi olisi hyvä jos vetäjällä olisi kyytiläinen joka hoitaisi "oppaiden jakelun".
Tällöin kuljettaja voisi keskittyä vain ajamiseen, eikä tarvitsisi irroittaa oikeaa kättä kahvasta.
Jos risteyksessä ei ole opasta, ajetaan aina suoraan eteenpäin.
Periaattessa vain ryhmän vetäjän (+kyytiläinen) tarvii tietää kuljettava reitti.
Peräpään valvoja vain poimii oppaat pois ja seuraa letkaa. thumbsup1

Lainaus käyttäjältä: ltm - 28.05.17 - klo:21:52
Itse en valitettavasti saa kiksejä letka-ajeluista, vaan mieluummin ajan yksin tai korkeintaan kahden pyörän "letkana". Eipä tule riitaa reittivalinnoista tai ajotavasta jne. Illallakin on reissun aikana helppo löytää majoitus, kun tarvitaan korkeintaan kahden hengen huone.

Varsinaisista matkareissuista olen samaa mieltä. Korkeintaan kaksi pyöräkuntaa yhdessä. Silloinkin homman pitää neuloa yhteen, eli olla samanhenkistä porukkaa. Tällä tarkoitan ettei jatkuvasti olla pitämässä tupakkitaukoja yms. Lähdetään aamulla jatkamaan matkaa eikä nukuta puolillepäivin krapulaa pois. Ja että matka jatkuu vain ajamalla, ei baareissa istumalla. Ei jätetä majapaikan etsintää myöhäiseen iltaan vaan haetaan se hyvissä ajoin jo iltapäivällä.  thumbsup1

Varsinaiset letka-ajot ovat sitten eri juttunsa.  :)

02.06.17 - klo:12:55 #25 Viimeisin muokkaus: 10.06.17 - klo:13:25 käyttäjältä sandis
Imoittautuneita 10.6 mennessä 28 suuta.

Vielä ehtii mainiosti ilmoittautumaan. Takaraja on 15.6 klo 24:00

Mä joudun jättämään tällä kertaa Päitsinkierron ja muutaman muunkin ajolenkin ajamatta. Viikko sitten operoitiin vasemman jalan varpaita. Lekuri määräs noin 6 viikkoa Sauvakävelyä, Kyynärsauvoilla. No kesäähän ja ajokelejä on vielä jäljellä. Mukavaa kimppa-ajoa ja poutakeliä kaikille mukana olijoille t. Make

Mukana olen , kalat Kustavin vesillä saavat kasvaa vielä

moi minäkin ilmoittaudun mukaan kun kaikki muutkin on lähdössä.
onko hyvinkään nurkilta ketään lähdössä voisin lähteä samaa matkaa ???

hanski
Exä Honda pan european 2009, Yamaha 550 1983, exä Honda pan european 2017, Honda pan european 2017

On ainakin Petri ! ja vääksyyn tulossa.Ja vielä Nurmijärveltä.

Powered by EzPortal