akku

Aloittaja leevi, 24.09.10 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

24.09.10 - klo:17:44 Viimeisin muokkaus: 24.09.10 - klo:17:46 käyttäjältä leevi
missä vika??
...ajettuani n. 5km pysähdyin ohjelmoimaan navigaattoria, sammutin pyörän mutta en laittanut virtaa pois päältä... toimenpiteeseen kului aikaa n.3-4min. Startatessa uudelleen ei akku jaksanut käynnistää.....   h-e-l-p Tämä oli nyt toinen kerta tänä kesänä.... akku ostettu viimevuonna ja
ei käynnistys ongelmia viikonkaan "seisonnan" jälkeen...    ei kai akku voi purkautua tyhjäksi 4 minuutissa???? ...kellokin "nollaantui"....


Ensimmäiseksi täytyy tarkistaa maajohto ja akun vesimäärä! Jos vesi loppuu, niin se saattaa mennä tyhjäksi äkkiä!
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

24.09.10 - klo:20:10 #2 Viimeisin muokkaus: 24.09.10 - klo:20:16 käyttäjältä uusipanisti05
Mun navitraktori hotaasi akun tyhjäksi viikossa. Oli vissiin jäänyt päälle tai en tiedä. Akku ei kyllä ole enää täydessä tämmissä lyhyiden ajojen jäljiltä. Ei muuten ollut yhtään virtaa ja kun kävin tallissa, navi jotain höpötti tyhjästä akusta.
Muokkaampa vielä. Mulla on kyllä tehnyt saman tempun, kun säätelin ajotietokonetta, siihen sammahti. Mainittakoon, että vieläkin on kuitenkin sama akku, vaikka siitä on kaksi vuotta. Lataa parikertaa viikon sisällä se akku hidaslaturilla ja katso kellosta aika minkä lataat. Anna olla valot päällä ja purkaa ennen toista latausta se akku.

Lainaus käyttäjältä: leevi - 24.09.10 - klo:17:44
missä vika??
...ajettuani n. 5km pysähdyin ohjelmoimaan navigaattoria, sammutin pyörän mutta en laittanut virtaa pois päältä... toimenpiteeseen kului aikaa n.3-4min. Startatessa uudelleen ei akku jaksanut käynnistää.....   h-e-l-p Tämä oli nyt toinen kerta tänä kesänä.... akku ostettu viimevuonna ja
ei käynnistys ongelmia viikonkaan "seisonnan" jälkeen...    ei kai akku voi purkautua tyhjäksi 4 minuutissa???? ...kellokin "nollaantui"....


Akussa voipi hyvinkin olla vika. Minulla samajuttu tänäkesänä, ostin akun viimekesänä joku varmaan kiinalainen geeliakku. minusta tuntui jo alustaasti ettei oikein ollut hyväostos kun niin vaivalloisesti tarttasi. Sitten tänäkesänä reissunpäällä, jossain slovakiassa muistaakseni otin tauolla kuvan mittarilukemasta ja unohin hetkeksi virran ja valot päälle. Eipä perkele käynnistynytkään naksahti vaan. Otin tekemäni välijohdon virrantulosta virrantuloon ja eikun bemarin kanssa yhdyntään. No enhän minä malttanut niinpitkään odottaa että virtaa olis tullu tarpeeksi. Kuitenkin pensapumppu kuulosti toimivan ja eikun työntämään lämmintä lipo 30. Uskottako että oli perkeleenmoinen hiki kun työnnettiin pannaria tuonnepäin ja takaisin tuonnepäin ja takaisin ja sama uuvestaan ja uuvestaan. Jossainvaiheessa oli vielä tappokatkasin menny päälle, perkele että alako hermo paloo!!!!!!! Sitten siihen sattu joku paljo viskiä juonu motoristi varmaankin, ainakin ulokonäöstä päätellen. Kyseli että mikä vaihe sulla ompi päällä, arvoovaan tekikö mieli vetästä päin lättyä mutta maltoinkuitenkin mieleni. tuumasi että laitappa kakkonen ja tuupattaa uuvestaan. Perkele se heräs tuasen henkiin. empä pajjon valoja sinäpäivänä poltellu ja muistin muuten sammuttaa virran aina kun pysähdyin. Jännitti koko reissun kestääkö akku vai ei onneksi pääsin kotiin kuitenkin. Kotona seisoi pyörä viikon tallissa niin eipä enää lähtenyt käyntiin. eikun akkua uusiksi ostin työpaikankautta koivuselta tavallisen happoakun maksokohan reilut 30 euroa.
wallhead wallhead
Elä kuin viimeistä päivää!

Pannarissa on 11,2  amppeeritunnin akku. Siinä ei kauaa kahden halogeenin valoja poltella kun ei enää käynnisty!!Sammuta aina virta avaimella. tappokytkintä vain hädäntullen.

Samanlainen juttu tapahtui minulle viime kesänä, kun ajoin Rostockissa laivasta ulos.  Raplasin muutaman minuutin navigaattoria ja unohdin virran päälle.  Kun yritin käynnistää, ei jaksanut kunnolla pyörittää eikä käynnistynyt.  Odotin muutaman minuutin ja sitten lähti, mutta koko reissun ajan oli joka kerta käynnistäessä mielessä, näinköhän lähtee.  Ja akku oli tänä kesänä ostettu.

..ettäuseammallakin samaa vikaa.....löytyiköhän ensimmäineen "tyyppivika"? f.i.r.s.t ...Täytynee muistaa sammauttaa virta tästälähin...

Niin, tarkoittanet tyyppi "ominaisuus".   reps  Eihän pannarissa vikoja ole.   elina          03Biker

Eikös olisi helpointa sammuttaa se mopedi aina virta avaimesta?

Niin mä olen aina tehnyt eikä ole tarvinnut ihmetellä.
Kyllä se navi parituntia omilla virroillaankin hengissä pysyy.

Jos meinaa että "tappokytkin" hapettuu/ lakkaa toimimasta käytön puutteesta, niin silloin sitä voi napsutella kyllä niin ettei mopo käy ollenkaan sama vaikutus.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Tai antaa pyörän käydä silloinkun näpelööttöö. ST 1300:essa kun ei voi valoja sammuttaa.

14.07.11 - klo:11:17 #10 Viimeisin muokkaus: 15.07.11 - klo:17:15 käyttäjältä Reko
Kyllä veti hiljaiseksi kun olimme lomalla Merikarvialla ja Panin akku sanoi sopimuksen irti. En oikein uskonut ,että tehtaan ensiasennusakun kesto on vain vähän toista kesää - mutta niin se vain on 15900 km ja akku loppu. Onneksi tuli Bemari- kuski joka ohjeisti osoitteeseen Akkupojat Satakunnankatu 38 Pori ja sieltähän se akku hyllystä löytyi - ja onneksi oli vain akkuvika - nyt kunteleen Tomppaa Kirjurinluodon Arenalle.

Empä tiiä poijaat mitä virtasyöppöjä ootte pyöriinne kytkeneet mutta edelleen pelittää alkuperäinen akku...
Vm 2007 ja ajettu 37tkm ja vielä pelittää. Talvet lämpimässä ja pari kuukauden välein seisonnassa ladannut ylläpitävällä/korjaavalla laturilla.
Yuasa rulaa f.i.r.s.t

05, alkuperäinen akku, 55000 ajettu ja pelittää. En ota talveksi irti, lataan kuukauden-kahden välein 500mA: laturilla ja käytän kuumaksi.

Voin pistää vielä paremmaksi.
05 ja n.89900km mittarissa
ainakin tämä kesä vielä mentiin alkuperäisellä.
syksyisin irroitan lataan 2-3 kertaa ja se on siinä.
voi tosin olla että ensi keväänä laitan jo uuden suosiolla
koska kylminä aamuina ei pyörittänyt enää kovinkaan vinhasti

Mulla  -06 102000 km  pärrä ja alkuperänen akku pelittää,mut kun pumppasin patjan koko 207x163x42 cm ilman että pannari
kävi niin ei enää riittäny akussa virtaa,  ulkoilman lämpötila Ruskmeetigissä Ruattissa +6 astetta, aamuyöstä
- 4 astetta. alkaakoha olla aika vaihtaa ???

Powered by EzPortal