Hetkellinen "blackout" kesken ajon

Aloittaja boomerang, 01.10.09 - klo:22:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Elikkäs, St1100 pätkäisi virrat pois kahdesti tänään kesken ajon. Ei mielestäni reagoinut starttiinkaan, kun vauhdissa kokeilin. Sitten lähti kytkimen nostolla vauhdissa, niinkuin ei mitään. Hetken päästä sama juttu, nyt lyhyemmän katkon jälkeen meno jatkui, suoraan vauhdista jälleen. Sen jälkeen 10 km ajoa kotiin ja kaikki ok. Voisiko olla se bank angle sensor?(olisiko kallistustunnistin tai joku vastaava Soomeksi) Minä nimittäin kokeilin laakereiden ja alustan tiiviyttä vatkaamalla tangosta oikein tosissaan... ja pari-kolme kertaa. Vauhtia oli joku 60-70 ja hetken päästä kone vaan lakkasi reagoimasta kaasuun ja oli seis. Eikä latausvalokaan tainnut syttyä eikä muutkaan mittariston valot. Mikähän se oli?

Jos kaikki virta sammui, niin joku anturi se taitaa olla.Sivujalka taitaa olla helpoin todeta.Jos taas pensavika niin alipainehanan kalvo se minulta meni kerran ja myös käynti katkeilee, ainakin st1100:essa.

Lainaus käyttäjältä: "boomerang"Voisiko olla se bank angle sensor?(
Minä olen korjannut kyseisen "sensorin". Vika ilmeni minulla niin, että esim rekan perässä ajaessa, tuulen puistaessa, virrat katosivat. Sen jälkeen täytyi käyttää virta-avaimesta virrat pois ja startata uudestaan ja taas mentiin.

Korjaus tapahtuu niin, että "sensoriin" poralla pieni reikä yläosaan ja ruiskulla jotain öljyä aski täyteen. Sen jälkeen liimatippa reikään. rd11.gif
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Minulla ilmeni viimekeväänä sellanen vika että puhallin ei aina käynnistynyt,kaikki mahdolliset liittimet ym. tarkastettu ja moottori ja anturi ehjä.
No sit yleismittarilla tutkimaan mihin jännitteen kulku tyssää....
Virtalukolta lähtevä musta muovisukassa oleva johtonippu taipuu ohjaustankoa oikealle kääntäessä jyrkkään kulmaan ja KAPPAS vaan...melkein kaikki johdot oli poikki. Puhallin toimi pätkittäin kun käänteli tankoa.....
Sit vaan kaikki johdot uusiksi siitä nipusta 30 cm matkalta ja vähän enemmän mittaa nipulle.   Ja pyörän mittarissa oli silloin 40 tuhatta km........
Samassa nipussahan menee myös sytytysvirta ym...voipi katkoa sitäkin tankoa käännellessä.....

Juu bank angle sensor meni st1100:sta liian herkäksi...jännä että se ilmeni  juuri ohitustilanteessa, mutta onneksi ei tapahtunut sen pahempaa.. korjasin tuolla öljyä sisään tavalla ja toimii...saako tuota osaa jostakin tilaamallla?

Minun pyörästä hävis parikertaa virrat kesken ajon ja sitten kotona ajoonlähtiessä ei virtoja ollenkaan. Vika löytyi virtalukosta.Uusi virtalukko ja ei kun menoks!

Lainaus käyttäjältä: ismoke - 05.07.12 - klo:08:48
Juu bank angle sensor meni st1100:sta liian herkäksi...jännä että se ilmeni  juuri ohitustilanteessa, mutta onneksi ei tapahtunut sen pahempaa.. korjasin tuolla öljyä sisään tavalla ja toimii...saako tuota osaa jostakin tilaamallla?

Itsellä on samaa vikaa ja hintatiedustelu Oulun Motormanilta antoi vastaukseksi 176,- €. Joten aikaisemmin mainittu "korjaus" taitaa olla fiksuin vaihtoehto.

Powered by EzPortal